توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32311
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
وال استریت ژورنال؛
تغییر موضع اتحادیه اروپا/ نقش ایران در حل بحران سوریه
نظرات موگرینی بعد از آن مطرح شد که وزرای خارجه کشورهای اروپایی روز دوشنبه از تلاش های اتحادیه اروپا برای پایان دادن به جنگ در سوریه که از شهر تحت محاصره حلب آغاز شده است، حمایت کردند.
تغییر موضع اتحادیه اروپا/ نقش ایران در حل بحران سوریه
به گزارش خط نیوز، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال (WSJ)، طی خبری تحت عنوان "نگاه اتحادیه اروپا برای پایان جنگ سوریه به کمک ایران و روسیه است" به انعکاس اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه جنگ سوریه و بررسی جایگاه ایران و روسیه در حل این مسئله پرداخت.

در این خبر آمده است: مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما تلاش خواهیم کرد همکاری با روسیه و ایران را در موضوع سوریه افزایش دهیم. اظهارات موگرینی به تغییر رویکرد اتحادیه اروپا برای پایان جنگ در سوریه اشاره دارد.

"وال استریت ژورنال" افزود: نظرات فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بعد از آن مطرح شد که وزرای خارجه کشورهای اروپایی روز دوشنبه از تلاش های اتحادیه اروپا برای پایان دادن به جنگ در سوریه که از شهر تحت محاصره حلب آغاز شده است، حمایت کردند.

در ادامه این خبر آمده است: اتحادیه اروپا با مسکو و تهران در زمینه سوریه تعاملاتی داشته است؛ اما درگیری با روسیه در موضوع اوکراین، همکاری را بغرنج می کرد. در حالی که اتحادیه اروپا مذاکرات هسته ای با ایران را نسبت به موضوعات دیگر در اولویت قرار داده بود. اما خانم موگرینی روز دوشنبه اشاره کرد که اتحادیه اروپا دیگر نمی خواهد این مسائل مانع همکاری در موضوع سوریه شود.

خانم موگرینی در کنفرانس خبری گفت: اتحادیه اروپا برای تعامل با تمامی قدرت های منطقه ای و جهانی که در طرفین جنگ در سوریه نفوذ دارند، آمادگی دارد؛ از جمله کشورهای بزرگ خلیج ... و بلکه با ایران و روسیه.

در انتهای این خبر آمده است: تلاش های بین المللی برای آوردن ایران که بزرگترین قدرت شیعه در منطقه است و همسایه های سنی آن، بر سر میز مذاکره در موضوع سوریه تا کنون موفق نبوده است. ایران در ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا وارد نشده است و اقدامات یک جانبه خود در عراق و سوریه علیه داعش را پیش می برد. در مورد نظرات خانم موگرینی، واکنش فوری از طرف تهران و مسکو صورت نگرفته است.
Share/Save/Bookmark