توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 54371
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
زنی که ۲ شهردار اصلاح‌طلب را به دردسر انداخت
نام فاطمه راکعی در ماجرای حضور نجفی در مجلس رقص دختران و آوازخوانی زنان نیز به گوش رسید.
زنی که ۲ شهردار اصلاح‌طلب را به دردسر انداخت
به گزارش خط نيوز، پس از انتشار تصاویری از یک پوستر عجیب در «نمایشگاه زنان و تولید ملی» که به لحاظ محتوا به تمسخر «چادر مشکی» و حجاب برتر پرداخته بود؛ موجی از انتقادات مردمی به سمت شهرداری تهران که برگزارکننده این نمایشگاه است روانه شد.

«فاطمه راکعی» مشاور شهردار و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران که بر اساس اخبار رسیده، مسئول مستقیم برگزاری این برنامه و انتشار این پوستر بوده؛ درباره حواشی پیشامده، صحبت‌های عجیبی را مطرح کرده مبنی بر اینکه رنگ مشخص شده در پوستر مشکی نبوده بلکه خاکستری بوده است!

اما این نخستین باری نیست که شهرداری تهران با اقدامات فاطمه راکعی دچار دردسر می‌شود...

*نام فاطمه راکعی در ماجرای حضور نجفی در مجلس رقص دختران و آوازخوانی زنان نیز به گوش رسید.

مجلس رقصی که با مدیریت راکعی و در جریان روز زن و همایش بانوان شاغل شهرداری تهران طراحی شد و هم‌او بود که این مراسم را ترتیب داد و نجفی را به آنجا کشاند.

راکعی پس از این رخداد غیر متمدنانه و غیر شرعی طی اظهاراتی گفته بود: بداخلاقان بهانه‌جو هر روز با ترفندی به دنبال ایجاد حاشیه برای شهرداری تهران هستند که تازه‌ترین آن، انتشار فیلم گل‌افشانی چند دختر زیر ۹ سال است.



او می‌افزود: این حرکات نه رقص است و نه توسط دختران بالغ انجام شده و گل افشانی و انجام حرکات هنری چند دختربچه نه جرم است و نه گناه است. البته شاید بهتر بود این دختربچه‌ها تنها گُل افشانی کنند و قراری که با گروه هنری نیز گذاشته شده بود، همین بود و در این صورت، کسانی که مترصد هر فرصتی برای تخریب هستند، این امکان را پیدا نمی کردند.

راکعی در عین حال تأکید کرده بود: به خاطر این مساله از طرف برگزارکنندگان برنامه که آنها نیز چنین چیزی را پیش بینی نمی‌کردند، از شهردار محترم تهران عذرخواهی می‌کنم.



هرچه بود اما طرح و برنامه راکعی یکی از اصلی‌ترین دلایل استعفای شهردار پرطمطراق اصلاح‌طلبان یعنی محمدعلی نجفی را رقم زد.

خانم راکعی که از نمایندگان مستعفی مجلس ششم است و سوابقی مثل عضویت در حزب منحله شارکت را نیز دارد، زمانی تأکید کرده بود حجاب فقط چادر نیست و من از سخنان آقای روحانی و این پروتکل که در سطح هیئت ‌وزیران و کابینه دولت تدوین کرده‌اند که حجاب و پوشش فقط چادر باشد بسیار متعجبم!

(البته رئیس‌جمهور روحانی هم بعداً به نحوی از این پروتکل عقب‌نشینی کرد)

منبع: مشرق
Share/Save/Bookmark