توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29711
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵
در مصاحبه با «کیودو»
عراقچی: تحریم‌ها و سانتریفیوژها عامل اصلی اختلاف در مذاکرات هستند/ عدم‌اعتماد به آمریکا
معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با بیان اینکه اختلافات در موضوعات اساسی با گروه ۱+۵ کماکان پابرجا هستند اظهار کرد مذاکرات بین دو طرف در کمتر از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.
عراقچی: تحریم‌ها و سانتریفیوژها عامل اصلی اختلاف در مذاکرات هستند/ عدم‌اعتماد به آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری خط نیوز ، سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در گفت‌وگوهای کشورمان با گروه موسوم به ۱+۵ در یک مصاحبه اختصاصی در روز یک‌شنبه با خبرگزاری «کیودو» ژاپن گفت دو طرف گفت‌وگوهای خود را ظرف کمتر از دو هفته آینده در یک شهر اروپایی آغاز خواهند کرد.

آقای عراقچی همچنین اضافه کرده اختلافات در موضوعات اساسی همچنان پابرجا هستند.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران گفت: «ما توانسته‌ایم در یک فضای سازنده به درک بسیار بهتری برسیم، اما در موضوعات اساسی اختلافاتی وجود دارند».

عراقچی افزود: «بعضی از ایده‌های مطرح شده در نشست نیویورک هنوز امیدوارکننده هستند، اما هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند ما را به درک مشترک درباره مسائل کلیدی برسانند و ما نتوانستیم در این مذاکرات به پیشرفت‌های ملموس دست پیدا کنیم».

معاون وزیر خارجه ایران تأکید کرد: «اگر قرار است توافقی اتفاق بیفتد باید این کار را الآن انجام دهیم؛ تمدید مذاکرات بی‌فایده و دشوار خواهد بود».

وی تصریح کرد که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ در کمتر از دو هفته در وین یا ژنو برگزار خواهد شد.

آقای عراقچی درباره محورهای اختلاف دو طرف گفت که قبول اینکه ایران به استفاده از سانتریفیوژها ادامه دهد و برداشتن تمامی تحریم‌ها «دو حوزه اصلی اختلاف بین ایران و ۱+۵ هستند».

معاون وزیر خارجه ایران درباره مذاکرات بین ایران و آمریکا گفت که هنوز نشانه‌هایی از پیشرفت و اعتماد در روابط دو طرف دیده نمی‌شود. وی گفت: «نکته اینجاست که ما هنوز در موقعیتی نیستیم که بگوییم اعتماد بین دو طرف بهبود یافته است. نه، فکر نمی‌کنم چنین باشد».
Share/Save/Bookmark