توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55343
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳
زنگنه: در نگهداشت تولید مشکلی نداریم / صادرات نفت ایران متوقف‌شدنی نیست
وزیر نفت گفت: تأمین پایدار و باثبات نفت مورد نیاز مشتریان یکی از ویژگی‌های ایران است و هیچ کشوری این ظرفیت را ندارد که جایگزینی برای نفت ایران در بازار پرتقاضای نفت جهان ارائه کند.
زنگنه: در نگهداشت تولید مشکلی نداریم / صادرات نفت ایران متوقف‌شدنی نیست
به گزارش خط نیوز؛ بیژن زنگنه وزیر نفت در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: تا زمانی که آمریکا به‌دنبال تحریم نفت ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تأمین کنندگان نفت جهان باشد، التهابات بازار نفت ادامه خواهد داشت.

* صادرات نفت ایران متوقف‌شدنی نیست

وی افزود: تأمین پایدار و باثبات نفت مورد نیاز مشتریان یکی از ویژگی‌های ایران است و هیچ کشوری این ظرفیت را ندارد که جایگزینی برای نفت ایران در بازار پرتقاضای نفت جهان ارائه کند.


* دغدغه‌ای از بابت افت تولید نداریم

وزیر نفت در پاسخ به اینکه "آیا در زمینه نگهداشت تولید و جلوگیری از افت تولید میادین قدیمی با مشکلی مواجه هستیم؟"، گفت: ابداً در بحث نگهداشت تولید مشکلی نداریم و دغدغه‌ای از بابت افت تولید نداریم چرا که برنامه‌ریزی‌های مدونی در این بخش وجود دارد و در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید
تقاضای جهانی نفت امسال به 100میلیون بشکه در روز می‌رسد
به گزارش تسنیم، زنگنه همچنین هفته گذشته در خصوص وضعیت بازار جهانی نفت گفته بود: "ترامپ به‌دنبال قلدری برای کاهش قیمت نفت است در حالی که بازار با کمبود عرضه مواجه است و بر هم خوردن تعادل بازار نفت فقط با افزایش عرضه درست می‌شود و نمی‌توان با شعار و قلدری قیمت‌ها را پایین نگه داشت. عامل بر هم خوردن تعادل بازار نفت و افزایش قیمت‌ها تحریم‌هایی است که آمریکا اعمال کرده است، تحریم را بردارید تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند".
Share/Save/Bookmark