توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28613
شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۴
مشروح مذاكرات شوراي نگهبان منتشر مي‌شود
مشروح مذاكرات شوراي نگهبان منتشر مي‌شود
به گزارش خط نیوز , سخنگوي جديد شوراي نگهبان از تأكيد رهبر معظم انقلاب بر انتشار مشروح مذاكرات اين شورا خبر داد.
«نجات‌الله ابراهيميان» در نخستين نشست خبري خود با اشاره به آيين‌نامه شوراي نگهبان اظهار داشت: به موجب متن ۱۲ ماده‌اي آيين‌نامه كه برخي از مواد آن ماهيت دستورالعملي دارد و با تأييد شوراي نگهبان تغيير كرده است، در آينده نزديك اين تغييرات در آيين‌نامه شوراي نگهبان درج خواهد شد و برخي از مواد آيين‌نامه درباره نحوه اطلاع‌رساني است.
ابراهيميان ادامه داد: شوراي نگهبان با رعايت مقررات آيين‌نامه اطلاعات، تصميمات، اقدامات و مواضعي را كه لازم تشخيص دهد از طريق سخنگو به اطلاع مردم مي‌رساند و اين مواضع تنها توسط سخنگو و همچنين اطلاعيه‌هاي رسمي به اطلاع عموم مي‌رسد و موضع هيچ فرد و سازمان ديگري موضع رسمي شورا تلقي نخواهد شد. وي ماده ۴ آيين‌نامه را از جمله مهم‌ترين موادي عنوان كرد كه رابطه خود با رسانه‌ها را تنظيم مي‌كند و گفت: باتوجه به اينكه ماهيت وظايف شورا، ناظر به تصميمات قطعي و قابل ترتيب اثر قانوني است، بنابراين انعكاس مقدمات، مذاكرات غيررسمي، جزئيات رأي گيري، نظرات شخصي اعضا و ارزيابي از نظرات آينده شورا و همچنين پيش‌بيني اقدامات به صورت خاص و جزئي در حيطه تكليف اطلاع‌رساني قرار نمي‌گيرد. سخنگوي شوراي نگهبان اظهار داشت: هيئت سه نفره‌اي متشكل از دبير و دو عضو شوراي نگهبان ناظر بر سخنگو هستند و همچنين ماده ۷ مقرر كرده كه از بين اعضا يك نفر به عنوان سخنگو معرفي شود و در صورت عدم وجود داوطلب، معرفي سخنگو از سوي اشخاص غيرعضو بلامانع است.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به فعاليت‌هاي شوراي نگهبان درخصوص تأييد مصوبات مجلس شوراي اسلامي گفت: شوراي نگهبان ۳۰ مصوبه مجلس را پس از بررسي تأييد كرد و اين مصوبات با ايرادي از سوي شوراي نگهبان مواجه نشده است. ابراهيميان ادامه داد: ۲۰ مصوبه ديگر مجلس بعد از وصول آن توسط شوراي نگهبان مورد ايراد قرار گرفته و بعد از اصلاح مجلس در مراحل نهايي، تأييد شده است كه از جمله آن مي‌توان به طرح دو فوريتي اجازه به وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص انعقاد قرارداد كاري با بازرسان اين وزارتخانه، طرح اصلاح مواد ۱، ۶ و ۷ قانون سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي، لايحه تعيين حريم حفاظتي، امنيتي اماكن و تاسيسات، لايحه بودجه ۹۳، لايحه نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي و لايحه بودجه ۹۲ اشاره كرد. سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: ۱۶ مصوبه ديگر مجلس مورد ايراد قرار گرفته و اين مصوبات هنوز تأييد نشده يا تصميمات مجلس به شوراي نگهبان واصل نشده است. 

منبع: جوان
Share/Save/Bookmark