توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62958
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲
پس از یک هفته از ادعای حسن روحانی مبنی بر حمایت ژاپن از طرح صلح هرمز؛
ژاپن کشتی جنگی به خلیج فارس اعزام می‌کند!
پس از یک هفته از ادعای حسن روحانی مبنی بر حمایت ژاپن از طرح صلح هرمز این کشور تصمیم به اعزام کشتی جنگی به خلیج فارس گرفت! صفحه توئیتر سفارت ایران در توکیو در واکنش به تصمیم دولت ژاپن برای اعزام یک فروند کشتی جنگی و دو فروند هواپیمای گشتی به آب‌های جنوبی ایران، تأکید کرد که حضور نیرو‌های خارجی در جهت امنیت منطقه ارزیابی نمی‌شود.
ژاپن کشتی جنگی به خلیج فارس اعزام می‌کند!
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، پس از یک هفته از ادعای حسن روحانی مبنی بر حمایت ژاپن از طرح صلح هرمز این کشور تصمیم به اعزام کشتی جنگی به خلیج فارس گرفت!



بر اساس اعلام دولت ژاپن، این کشور برای گشت زنی و جمع آوری اطلاعات در منطقه دریای عمان و بخش شمالی دریای عرب یک ناوشکن به این منطقه اعزام می‌کند. در این عملیات یک ساله همچنین هواپیمای گشت زنی ساحلی Lockheed P-3 Orion شرکت خواهد کرد که هم اکنون در منطقه سومالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درمجموع ، 260 نفر از پرسنل نیروهای دفاع از خود ژاپن در این عملیات شرکت خواهند کرد.

صفحه توئیتر سفارت ایران در توکیو در واکنش به تصمیم دولت ژاپن برای اعزام یک فروند کشتی جنگی و دو فروند هواپیمای گشتی به آب‌های جنوبی ایران، تأکید کرد که حضور نیرو‌های خارجی در جهت امنیت منطقه ارزیابی نمی‌شود.

در توئیت سفارت ایران در ژاپن آمده است: «طرح صلح هرمز (HOPE) ایران بستر بومى و مؤثر در کاهش تنش در منطقه است. انتظار مى رود کشورهاى دوست با حمایت بموقع و عملى از طرح هرمز به وظیفه بین المللى در حفاظت از کشتیرانى عمل نمایند. حضور نیروهاى خارجى جهت صلح و ثبات و امنیت منطقه ارزیابى نمى‌شود.»



طبق طرح تایید شده «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن، یک فروند ناوشکن مجهز به بالگرد نظامی و دو فروند هواپیمای گشت‌زنی P-۳ C از نیرو‌های نظامی این کشور موسوم به «نیروی دفاع از خود» به غرب آسیا اعزام می‌شود.

سخنگوی دولت ژاپن روز چهارشنبه گفت: خلیج عمان (که در شمال دریای عرب واقع شده) یا تنگه باب‌المندب (که متصل‌کننده دریای سرخ به خلیج عدن است) مکان‌های احتمالی استقرار نظامیان اعزامی ژاپن به منطقه است.
Share/Save/Bookmark