توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32456
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
مصرف غذاهای تند و تیز، موجب بوی بد بدن می‌شود
مصرف غذاهای تند و تیز نه تنها باعث بوی بد دهان می‌شود، بلکه این غذا‌ها روی عرق نیز تاثیر گذاشته و موجب بوی بد بدن نیز می‌شود.
مصرف غذاهای تند و تیز، موجب بوی بد بدن می‌شود
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، حسام کبیری متخصص بیماری‌های دهان و دندان گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که بوی بد بدن به دلایلی نظیر حمام نرفتن است و در صورتیکه فردی به طور مرتب حمام برود، دیگر هیچ بوی بدی از او استشمام نمی‌شود.

وی گفت: براساس تحقیقات، بسیاری از مواد غذایی و عواملی که موجب بوی بد دهان می‌شوند، می‌توانند موجب بوی بد بدن نیز شده که البته کمتر به این موضوع توجه می‌شود.

کبیری تاکید گرد: مصرف غذاهای تند و نیز نه تنها باعث بوی بد دهان می‌شود، بلکه این غذا‌ها روی عرق نیز تاثیر گذاشته و موجب بوی بد بدن نیز می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی غذاهای تند و تیز نظیر ادویه‌جات، سیر و فلفل به دستگاه گوارش برسند، چند نوع گاز بد بو حاوی گوگرد تولید می‌کنند که بسیاری از این محصولات می‌توانند به سمت شش‌ها و منافذ پوستی رفته و ایجاد بوی نامطبوع کنند.

کبیری خاطر نشان کرد: کاهش مصرف غذاهای تند و تیز مصرف برخی از مواد غذایی با غذاهای تند و تیز به ویژه مصرف جعفری و شستن دهان و دندان به طور مرتب، می‌تواند تاثیر غذاهای حاوی تند و تیز را در ایجاد بوی بد دهان و بدن کاهش دهد.
Share/Save/Bookmark