توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44606
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
نامه‌ای که هیچ وقت علنی نشد؛
سهل‌انگاری فدراسیون ژیمناستیک/ فرصت کسب کرسی‌های بین‌المللی پرید!
فدراسیون ژیمناستیک ایران درحالی که می توانست چند نامزد برای کسب کرسی‌های مختلف بین‌المللی جهانی داشته باشد، به نامه فدراسیون جهانی بی توجه بود و ظاهرا آن را در آرشیو بایگانی کرده است!
سهل‌انگاری فدراسیون ژیمناستیک/ فرصت کسب کرسی‌های بین‌المللی پرید!
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: سید محمد شروین اسبقیان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک و سید طاهر علوی داور بین المللی و کارشناس خبره این فدراسیون یکشنبه شب برای حضور در اجلاس جهانی ژیمناستیک راهی ژاپن شدند. در این اجلاس که روساء و مسئولین فدراسیون های بیش از ۱۶۰ کشور جهان حضور دارند در رابطه با انتخاب رئیس جدید فدراسیون جهانی ژیمناستیک، روسای مختلف کمیته های تخصصی، اعضای کمیته اجرایی و موارد دیگر تصمیم گیری خواهد شد.

این درحالی است که فدراسیون ژیمناستیک ایران هم چون دوره گذشته هیچ نماینده ای در هیچ یک از کمیسیون های این انتخابات ندارد. دلیل آن هم بی اطلاعی نمایندگان ایرانی از نامه ای است که مدتها پیش به فدراسیون ژیمناستیک کشورمان ارسال شد و در آن از ایران همچون سایر کشورها خواسته شد تا نمایندگان مورد نظر در پست ها و کمیسیون های مختلف را حداکثر تا اردیبهشت ماه به این فدراسیون ارسال کند.

اتفاقی که حتی از سوی درویش زاده رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک به هیچ کس اطلاع رسانی نشد و این نامه جزو بی اهمیت ترین امور جاری فدراسیون نیمه تعطیل این رشته به حساب آمد.

در طرف مقابل بیش از ۱۲ نفر از کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس که خیلی از آنها هیچ فعالیت چشمگیری در ژیمناستیک ندارند دیده می شود. حضور نمایندگانی از کشورهای لبنان، قطر، سوریه، سریلانکا و ... در این انتخابات مسجل است. همزمان جای خالی برخی مهره های متخصص ایرانی از جمله همین سید طاهر علوی داور بین المللی در کمیسیون های مختلف مثلا کمیسیون فنی به چشم می خورد.

علوی که سال گذشته در صورت قضاوت در مسابقات جهانی گلاسکو سهمیه حضور در المپیک ریو را نیز بدست می آورد تنها یکی از چندین گزینه دارای صلاحیت ژیمناستیک ایران برای حداقل "حضور" در انتخابات کمیسیون های مختلف فدراسیون جهانی است. برخی کمیسیون های این فدراسیون حتی تنها دو کاندیدا دارند که در صورت حضور نمایندگانی از کشورمان ایران می توانست دارای شانس زیادی برای کسب کرسی باشد.

همه اینها به کنار؛ اصلا تصور کنیم ژیمناستیک ایران هرگز شانسی برای انتخاب شدن نداشت. همین حضور نمایندگان ایرانی در چنین فرصت های بزرگ جهانی و لابی و مذاکره با فدراسیون های دیگر خود می توانست کمک زیادی به ژیمناستیک ساکن و راکد ایران باشد.

در اجلاس جهانی ژاپن برونو گراندی ریاست حال حاضر فدراسیون جهانی جای خود را به یکی از دو کاندیدای احراز این مسئولیت یعنی «ژرژ گلزک» فرانسوی رئیس اتحادیه ژیمناستیک اروپا و یا موریناری واتانابه دبیرکل انجمن ژیمناستیک ژاپن خواهد داد. به نظر می رسد گزینه ژاپنی رای نماینده ایران در این انتخابات باشد اما فراموش نکنیم ایران می تواند در قبال این رای، امتیاز و یا قول های مساعد همکاری از رئیس منتخب احتمالی ژاپنی دریافت کند.
Share/Save/Bookmark