توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 31646
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۸
شرکت آمریکایی خبر داد
فعالیت ویروس «رگین» در روسیه و ایران
یک شرکت فناوری آمریکایی اعلام کرد که "رگین" ویروس و بدافزار پیشرفته رایانه‌ای از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون برای جاسوسی از دولت‌ها، کسب و کارها و افراد مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
فعالیت ویروس «رگین» در روسیه و ایران
به گزارش خبرگزاری خط نیوز به نقل از ریانوستی، شرکت امنیت سایبری سیمانتک آمریکا که در زمینه تولید آنتی ویروس فعالیت می‌کند در وبلاگ خود نوشته است که ویروس و بدافزار پیشرفته "رگین" از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون برای جاسوسی از دولت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته و روسیه بیشترین زیان و ضرر را از این ویروس پیشرفته رایانه‌ای متحمل شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت سیمانتک برای نخستین بار این ویروس را شناسایی کرده است. این ویروس قابلیت‌های زیادی دارد که بسته به نوع حملات سایبری می‌تواند قابلیت‌های خود را نشان دهد.

این ویروس از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ میلادی مورد استفاده قرار گرفته و در سال ۲۰۱۳ میلادی بار دیگر معرفی شده است. این ویروس بیشتر تامین کنندگان اینترنت و شرکت های مخابراتی را هدف قرار داده است. این ویروس تاکنون در ۱۰ کشور جهان شناسایی شده که روسیه ۲۸ درصد تاثیرات منفی ناشی از آن را متحمل شده است.

سایر کشورهایی که این ویروس در آنها فعالیت داشته شامل مکزیک، ایرلند، عربستان، هند، افغانستان، ایران، بلژیک، اتریش و پاکستان بوده است.

ماه‌ها طول می‌کشد که کارشناسان سایبری ویروسی مانند رگین را شناسایی کنند. پیش از این آمریکا با طراحی ویروس استاکس نت برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار داده بود.
Share/Save/Bookmark