توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70616
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴
به بهانه سخنان اخیر رئیس جمهور؛
بساط بی‌حجابی جمع می‌شود، اما نه با این دستفرمان
رهبر انقلاب در مورد اهمیت مسائل فرهنگی فرمودند: «با مسائل فرهنگی شوخی نمی شود کرد، بی ملاحظگی نمی شود کرد؛ اگر چنانچه یک رخنه فرهنگی به وجود آمد، مثل رخنه های اقتصادی نیست که بشود [آن را] جمع کرد».
بساط بی‌حجابی جمع می‌شود، اما نه با این دستفرمان
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: رئیس جمهور در «بیست و ششمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور» گفته است: «من قبلاً هم عرض کردم که انشاء الله با هدایت های شما، با حمایت های شما، با حمایت های مردم، این بساط بی حجابی حتماً برچیده خواهد شد؛ ما تردید نداریم؛ منتهای مراتب، این نحوه اقدامش، طبعتاً تدبیر خودش را می طلبد. چون آقا یک وقتی فرمودند که آنها با برنامه ریزی وارد شدند، شما هم باید با برنامه ریزی دنبال کنید. این برنامه ریزی می خواهد».

در هر صورت، شکی در این نیست که رئیس جمهور محترم معتقد به اصل حجاب هستند و با شناختی که از ایشان داریم، نسبت به وضعیت به وجود آمده نیز رضایت ندارند؛ منتها بحث این است که چرا آنگونه که مورد انتظار است، دولت در این زمینه ورود پیدا نکرده است؟


برای مثال، مرداد امسال بود که رئیس جمهور در مراسم ملی بزرگداشت شهدای مدافع حرم در پاسخ به گلایه‌مندی خانواده معظم شهدا از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، تصریح کرد: «این بساط کشف حجاب نیز حتماً جمع خواهد شد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد ...»

اکنون بیش از 160 روز از این وعده رئیس جمهور می گذرد. روز دوشنبه نیز رئیس جمهور دوباره تصریح کرد: «بساط بی حجابی حتماً برچیده خواهد شد؛ ما تردید نداریم».

حال، این پرسش وجود دارد که چرا اقدامات دولت، متناسب با اتفاقات و شرایط پیش آمده نیست؟ رئیس جمهور به این اشاره کرده اند که در این موضوع باید برنامه ریزی و تدبیر باشد. مطمئناً کسی منکر اصل برنامه ریزی و تدبیر در این زمینه نیست، اما با مشاهده وضعیت میدان و کف جامعه، دو حالت متصور است؛ یا برنامه ریزی خاصی وجود ندارد و امروز به فردا سپرده می شود؛ یا اینکه برنامه ریزی وجود دارد اما متناسب با شرایط به وجود آمده - که به نوعی یک براندازی فرهنگی و حمله همه جانبه علیه حجاب و عفاف است – نیست.

در مورد تدبیر نیز باید بگوییم که اگر در این مدت، به اصطلاح تدبیری هم بوده، مشاهده می کنیم که متأسفانه جواب نداده و این بساط جمع نشده است. در نتیجه، ضروری است که دولت هر چه زودتر یک بازنگری جدی در برنامه ریزی و تدبیر خود در زمینه حجاب و عفاف داشته باشد.

باید توجه کنیم که جنس مسائل فرهنگی (از جمله حجاب و عفاف) با مسائل اقتصادی فرق می کند. در زمینه اقتصادی ممکن است برخی ضررها را بتوانیم جبران کنیم و یا به طور موقتی برخی شرایط، قابل تحمل باشند، اما در مسائل فرهنگی، با از دست دادن یک سنگر و خاکریز، به همین راحتی نمی توان آن را پس گرفت. بنابراین باید از همان ابتدا بسیار مراقب بود که آن سنگر و خاکریز از دست نرود. اگر هم جایی خطا و مشکلی رخ داد، در سریعترین زمان ممکن باید مشکل را برطرف کرد.

رهبر انقلاب در مورد اهمیت مسائل فرهنگی فرمودند: «با مسائل فرهنگی شوخی نمی شود کرد، بی ملاحظگی نمی شود کرد؛ اگر چنانچه یک رخنه فرهنگی به وجود آمد، مثل رخنه های اقتصادی نیست که بشود [آن را] جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه ی نقدی داد؛ اینجوری نیست، به این آسانی دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادی دارد».

بنابراین همانگونه که از دولت انقلابی انتظار می رود، ضروری است که با ورود همه دستگاه ها و نهادها و با استفاده از ظرفیت های فراوانی که وجود دارد، هر چه زودتر بساط کشف حجاب و بی بند و باری جمع شود. با توجه به اهمیت موضوع، همین امروز هم دیر شده است.
Share/Save/Bookmark