توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 22015
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۷
لزوم صیانت از خط امام‏‏
چه کسانى از تحریف راه امام و قداست‏زدایى از شخصیت او بهره مى‏برند؟
جریان‏هایى مرموز به‏دنبال شکستن قداست امام راحل هستند. روشنگرى در برابر این جریان‏ها، از جمله راهکارهاى اساسى در برخورد با این جریان‏هاى مرموز است. باید نسل جوان را با امام آشنا نمود.
چه کسانى از تحریف راه امام و قداست‏زدایى از شخصیت او بهره مى‏برند؟
در طول دوران بعد از انقلاب اسلامى، یکى از تلاش‏هاى دشمن این بوده است که چهره نورانى رهبر کبیر انقلاب اسلامى را کریه و سیاه جلوه دهد و با تبلیغات و دیگر تلاش‏هاى خود بتواند رابطه میان امام و امت را مخدوش کند. در دوران حیات آن روح خدا، این طرح دشمن با دسیسه‏هایى همراه بود و پس از رحلت ایشان نیز بغض و کینه دستگاه استکبار با آن مرزبان مکتب تشیع پایان نیافت و از هر اقدامى علیه آن بزرگوار کوتاهى نکردند. در چنین اوضاعى باید مراقبت نمود که مبادا برخى از اقدامات داخلى که با هدف کسب منافع سیاسى زودگذر صورت مى‏گیرد، به این طرح دشمن کمک کند و در راستاى تحریف چهره نورانى آن مرد خدا قرار گیرد. از سوى دیگر شاهد آن هستیم که برخى حرکت‏هاى ضدفرهنگى که از آن‏ها به «شل دینى» و سستى در عقاید و آراء و پایبندى‏هاى دینى تعبیر مى‏شود، سعى مى‏کنند به‏نوعى از روابط مختلف خود استفاده کرده و چهره مقدس و الهى آن امام بزرگوار را نزد ملت ایران مخدوش کنند. چنین حرکت‏هایى به‏طورقطع صدمه به خط و راه امام و آسیب‏رساندن به اهدافى است که پیر جماران براى آن‏ها انقلاب کرده بود. از این‏جهت ضرورت دارد که همه دلسوزان انقلاب اسلامى علیه چنین رفتارهاى ناپسندى موضع گرفته و زمینه قداست‏زدایى از چهره امام و تحریف راه امام را از بین ببرند. متن حاضر به اختصار هرچه تمامتر به بیان نکاتى در این زمینه مى‏پردازد.
دشمنى تمام‏نشدنى استکبار با امام خمینى(ره)
دنیاى استکبار در طول چند ده سال اخیر و حتى در قرن اخیر از شخصیتى به میزان شخصیت و راه و عملکرد حضرت روح الله صدمه ندیده است. قیامى که او ایجاد کرد و رهبرى آن‏را بر عهده گرفت و حرکتى که او براى احیاء اسلام حقیقى ایجاد نمود، بزرگترین و بالاترین صدمات را به منافع نامشروع نظام استکبارى وارد کرد و پایه‏هاى این نظام را در سطح منطقه و فراتر از آن به لرزه درآورد. از این روست که نظام استکبار و در رأس آن آمریکاى جنایتکار و صهیونیسم عنود، شدیدترین کینه‏ها و دشمنى‏ها را با امام راحل عظیم‏الشأن ملت ایران دارند.
دشمن در بیان دشمنى، تحفظى نیز به خرج نداده است و بارها و بارها این دشمنى خود را علنى بیان کرده است و چنان‏که قرآن کریم بیان مى‏دارد: «قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفى صدورهم اکبر قد بینا لکم الایات ان کنتم تعقلون» (آل عمران: 118). آرى دلهاى دشمنان امام پر از کینه و حقد نسبت به اوست. نسبت به رادمردى که ذخیره خدا در دوران ما بود و براى حمایت از حزب الله و مقابله با استکبار قیام کرد و در این راه ایستادگى نمود و میراث و یادگار حقیقى و اصیل او راهى است که براى ما باقى گذاشته است که به‏سوى سعادت مى‏رود.
این دشمنى هنوز نیز ادامه دارد و دشمن تلاش مى‏کند تا به انحاء مختلف به شخصیت و راه و منش امام راحل ما صدمه بزند و چهره منور ایشان را تخریب کند. در چنین حالى، بدترین کارها آن است که افرادى آلت فعل این حرکت دشمن شوند و خواسته و یا ناخواسته، دانسته یا با حماقت و جهل خویش به تکمیل برنامه دشمن کمک نمایند و راه را بر اهانت به امام و تحریف راه او باز نمایند.

رهبران الهى را نباید در روابط خانوادگى آن‏ها محدود دید
در هر صورت هر یک از رهبران الهى و حتى پیامبران خدا در یک خانواده و خاندانى به دنیا آمده بودند و لزوما همه کسانى‏که با ایشان رابطه سببى یا نسبى داشته‏اند، رهرو کامل و پیرو صادق ایشان نبوده‏اند. به‏عبارت‏بهتر الزاماً این‏گونه نیست که رابطه خانوادگى بیان‏گر راه و خط و نظر این رهبران و بزرگان باشد. چنان‏که قرآن کریم نیز در آیات متعددى به این معنى تلمیح دارد و در برخى از فرازهاى آیات خویش تذکر مى‏دهد که انبیاء الهى را در چنین روابطى نباید محدود دید: «ما کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَ خَاتَمَ النَّبِیِّینَ وَ کَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلِیماً» (سوره: الاحزاب آیه: 40)
امام راحل عظیم الشأن ما نیز چون لقمان دهر ما بود که از پرتو نبوت جدش حضرت رسول اکرم - صلى الله علیه و آله و سلم - دفاع مى‏کرد و هستى و زندگى خویش را در این راه گذاشت و براى این راه تلاش کرد و از این‏جهت نیز امام ملت ایران و مستضعفان جهان امروز ما شد. این شخصیت بزرگ و این رهبر دینى و الهى را نباید محدود به برخى روابط خاص خانوادگى یا... دید.

نباید امام هزینه سلایق شخصى شود
از بدترین کارهاى ممکن آن است که امام را نه به‏صورت سرمایه و ذخیره‏اى الهى براى دوران و عصر خویش بلکه به‏صورت یک پشتوانه براى سلایق شخصى خود بدانیم و سعى کنیم تا براى هر هدف جزئى و گاه کم‏اهمیت و بى‏ارزش از امام خرج کنیم و ایشان را هزینه فعالیت‏ها و سلایق شخصى خود قرار دهیم.
امام معنادهنده به زندگى سیاسى و اجتماعى در انقلاب اسلامى ایران بودند و بازى‏هاى حزبى و سیاسى و تأمین سلایق شخصى و گروهى با استفاده از بازى‏کردن با شخصیت ایشان کار ناشایسته‏اى است که نمى‏تواند از عقل سیاسى درستى برخواسته باشد تا چه رسد به این دیانت و پایبندى به راه و مسلک امام.
راه امام و خط امام و اهدافى که او براى آن‏ها مبارزه کرد و محکماتى که در مکتب او وجود داشت، آشکار است. از این‏رو استفاده از برخى از مطالب متشابه و یا مشکوک براى مخدوش‏کردن محکمات راه و خط امام که در وصیت‏نامه ایشان و در آثار ماندگار ایشان که منتشر شده و در دست همگان است، کارى ناشایست و شایسته تقبیح است.
امام رهبر و روح انقلاب اسلامى است‏
امام خمینى - رحمت الله علیه - روح انقلاب اسلامى و رهبر آن بودند و اگر خداى ناکرده به حرکت‏هاى مرموزى که تلاش دارند تا قداست ایشان را بشکنند مجال داده شود تا با این چهره نورانى تاریخ معاصر بازى کنند و به این اعتبار و حیثیت جمهورى اسلامى صدمه و لطمه بزنند، احیاء این اعتبار و برطرف‏کردن این صدمات مشکل خواهد بود. از این‏رو باید قاطعانه در برابر چنین روندهاى ناصحیحى ایستاد و در برابر اهانت‏هاى کثیفى که به امام راحل عظیم الشأن ملت ایران مى‏شود فریاد برآورد.

جریان‏هاى مرموزى به‏دنبال قداست‏زدایى از امام هستند
چنان‏که ذکر شد، جریان‏هایى مرموز به‏دنبال شکستن قداست امام راحل هستند. روشنگرى در برابر این جریان‏ها و انجام حرکتهایى عالمانه و با تدبیر در برملاکردن اهداف آن‏ها، از جمله راهکارهاى اساسى در برخورد با این جریان‏هاى مرموز است. باید نسل جوان را با امام آشنا نمود و براى نسل اول انقلاب نیز که خود شاهد و حاضر جریانات آن بوده است و گرمى نفس روح الهى را شاهد بوده است نیز باید یک بار دیگر امام و بینات راه او تکرار شود. از این‏رو شایسته است که رسانه‏هاى گروهى و خطبا و منبرداران به بیان بیانات صریح امام بپردازند.

خط امام و راهى که امام تعیین کرد و پیمود، باید حفظ شود
میراث و یادگار حقیقى امام راحل، خط و راهى است که براى ما به‏جاى گذاشته است. حفظ نظام جمهورى اسلامى و دستاوردهاى آن و تداوم آن بر مسیرى که امام تعیین کرد، در حقیقت تلاش براى حفظ راه امام است.


منبع تسنیم
Share/Save/Bookmark