توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53435
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
محمودی: معرفی ضیایی به عنوان "دکتر" اخلاقی نبود/ دوست دارم به کارش ادامه دهد
محمودی: معرفی ضیایی به عنوان "دکتر" اخلاقی نبود/ دوست دارم به کارش ادامه دهد
بازیکن اسبق تیم ملی والیبال و کاندیدای انتخابات فدراسیون والیبال گفت: بسیاری از مدیران فعلی اگر جنگ نمی‌شد و بحث ایثارگری نبود، شاید خواب این صندلی‌ها را هم نمی‌دیدند. متاسفانه برخی از افراد از مسائلی مقدس سوء استفاده کردند.

بهنام محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اخبار مربوط به مدرک "دکتری" احمد ضیایی که بنا به گفته خودش دارای اعتبار در وزارت علوم نیست و در پاسخ به اینکه آیا شرکت او در انتخابات فدراسیون والیبال با توجه به ارائه مدرک از دانشگاه خارجی قانونی بوده است؟ گفت: حقیقت این است که در حال حاضر در مجامع ورزشی و در بین مدیران از عناوین دکتر و مهندس بسیار استفاده می‌شود که من اعتقادی ندارم و حتی روزی که برای مناظره بین کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال در تلویزیون حاضر بودم، خواستم که به من دکتر نگویند چرا که باید فردی تخصص داشته باشد تا به او عنوان دکتر داده شود. درجه تحصیلی افراد باید در نامه‌نگاری‌ها استفاده شود.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال افزود: من این ماجرا را نیز از دوستان دیگر شنیده‌ام و عدم اعتبار مدرک دکتری ضیایی و چند تن از مدیران دیگر در وزارت ورزش و جوانان نیز تایید شده است. آن گونه که من اطلاع دارم ضیایی مدرک دکترایش را به صورت پروازی از یکی از دانشگاه‌های آمریکایی گرفته است و وزارت علوم نیز مدرک او را تایید نکرده است. نه تنها او بلکه مدیران دیگر در وزارت ورزش و جوانان نیز چنین مدارکی را در سال‌های گذشته ارائه کرده بودند.

محمودی خاطرنشان کرد: من هم این موضوع را از چند منبع موثق شنیده‌ام. متاسفانه برخی از مسئولان که به دنبال پست و مقام هستند از دانشگاه‌هایی غیر معتبر و خارجی مدارکی را می‌گیرند که مورد تایید نیست.

وی درخصوص اینکه آیا ضیایی در زمان انتخابات فدراسیون والیبال قانون را نقض کرده است، تصریح کرد: تا جایی که یادم است، ضیایی مدرک فوق‌لیسانسش را برای انتخابات ارائه کرد اما اینکه فردی بدون داشتن مدرک خود را دکتر معرفی کند و در سایت فدراسیون نیز به او عنوان دکتر داده شود کاری غیر اخلاقی است و به نوعی تخلف به حساب می‌آید.

او با بیان اینکه احترامی زیادی برای خانواده شهدا و ایثارگران قائل است افزود: بسیاری از مدیران فعلی اگر جنگ نمی‌شد و بحث ایثارگری نبود، شاید خواب این صندلی‌ها را هم نمی‌دیدند. متاسفانه برخی از افراد از مسائلی مقدس سوء استفاده کردند.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و خداحافظی ضیایی از فدراسیون والیبال باز هم کاندیدای ریاست این فدراسیون خواهد شد گفت: به شخصه اعتقادی به تغییرات زیاد ندارم و دوست دارم که ضیایی در این سمت کارش را ادامه دهد ولی اگر بر اساس قانون ضیایی مجبور به خداحافظی با فدراسیون والیبال شود دوست دارم باز هم در کنار والیبال باشم. هرچند باید از نظرات مدیران باتجربه به عنوان مشاور استفاده کرد. امیدوارم با تلاشی که نمایندگان مجلس در تصویب این قانون داشتند از این پس شاهد ایده‌هایی نو در ورزش کشور باشیم.
Share/Save/Bookmark