توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47135
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱
آنالیز فنی دیدار حریفان پرسپولیس در گروه D لیگ قهرمانان آسیا
مدافعان کند و انگیزه‌های برانکو؛ خوش‌بینی به کسب نخستین ۳ امتیاز پرسپولیس/ مراقب فرمانده مطر باشید!
مدافعان کند و انگیزه‌های برانکو؛ خوش‌بینی به کسب نخستین ۳ امتیاز پرسپولیس/ مراقب فرمانده مطر باشید!
به گزارش خط نیوز و به نقل از فارس، در ادامه هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و از منطقه غرب این قاره کهن، شب گذشته از گروه چهارم رقابت‌ها تیم فوتبال پرسپولیس در حالی که میزبان الهلال بود در مسقط عمان مقابل حریف سنتیِ سعودی خود متوقف شد و در دیگر دیدار این گروه الریان قطر، قهرمان بلامنازع فصل گذشته لیگ ستارگان این کشور در خانه خود مقابل الوحده امارات به برتری رسید در پایان شب اول رقابت‌ها تیم قطری با 3 امتیاز صدرنشین گروه چهارم شود.

آنالیز فنی این دیدار در یک نگاه نشان می‌دهد پرسپولیس هفته آینده در دیدار با الوحده به اندازه‌ دیدار شب گذشته مقابل الهلال کار سختی در پیش ندارد و در صورتی که شاگردان برانکو همان قدرت و انسجام همیشگی در لیگ ایران را به نمایش بگذارند، از همین حالا می‌توان نخستین 3 امتیاز را به حساب پرسپولیس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا واریز کرد.

نکته قابل توجه اینکه الریان در این دیدار حریفی قدرتمند و با انگیزه که بر اساس کارهای تاکتیکی و ترکیبی (نفوذ از عمق و از کناره‌ها) حملات خود را پایه‌ریزی می‌کند، خودش را نشان داد اما توجه این گزارش به این علت که هفته آینده پرسپولیس باید با الوحده بازی کند، بیشتر متوجه این تیم اماراتی است.


به گزارش فارس، از تماشای فیلم دیدار دو تیم نکات فنی زیر استخراج می‌شود:

1-در ابتدا 3 گلی که در این دیدار به ثمر رسید را بررسی می‌کنیم. نکته جالب اینکه هر 3 گل این دیدار روی ضربات ایستگاهی (2گل از روی کرنر) وارد دروازه‌ها شد تا با توجه به گل‌های دریافتی تیم‌های استقلال و پرسپولیس و حتی ذوب‌آهن، این موضوع نشان دهد تیم‌های حاشیه خلیج فارس روی این ضربات حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

- گل اول الریان روی کرنر تاباتا و فرصت طلبی ویرای اروگوئه‌ای به سود این تیم به ثمر رسید. در این صحنه الوحده در فاز دفاعی بسیار نامنظم نشان داد. این گل در دقیقه 13 نیمه اول به ثمر رسید.

- در دقیقه 35 و روی سانتر اسماعیل مطر از روی ضربه کرنر، این بار خط دفاعی الریان دچار اشتباهات عدیده شده و چانگ وو ریم کره‌ای، مدافع الوحده روی فرصت طلبی این ضربه را وارد دروازه حریف قطری کرد. در این صحنه مدافعان الریان نیز بسیار بی‌نظم نشان دادند.

- در دقیقه 60 این دیدار باز هم تاباتا این بار روی یک ضربه کاشته در منطقه‌ای مناسب توپ را ارسال کرد تا مهاجمان این تیم توسط ویکتور کاسارس پاراگوئه‌ای به گل دوم خود برسند. نکته قابل توجه اینکه در این گل عدم یارگیری صحیح مدافعان الوحده مشهود و قابل توجه بود.

2- سوریا بازیکن سرشناس دو رگه الریان محور حرکات این تیم محسوب می‌شود. سوریای فرصت‌طلب به خوبی در حملات اضافه شده و خودش را صاحب موقعیت می‌کند اما این بازیکن دیگر مثل دوران جوانی زهردار و تیزهوش نشان نمی‌دهد و در آستانه 34 سالگی به همان راحتی که صاحب فرصت می‌شود، به همان راحتی نیز توپ‌ها را از دست می‌دهد.

3- الوحده در این دیدار چندین بار صاحب کرنر شد که این کرنر‌ها بیشتر روی تیر یک و خطرناک کشیده شد. پرسپولیس دیشب تک گل دریافتی‌اش روی همین ضعف بود و شاید اگر این نقیصه برطرف نشود، پرسپولیسی‌ها در امارات گل تکراری هم دریافت کنند. البته الوحده روی ضربات ایستگاهی پلن B هم دارد و گاهاً توپ‌ها هدفدار روی سایر مناطق در محوطه جریمه ارسال می‌شود.

4- تاباتا، بازیکن محوری الریان است و تمام کاشته‌ها را او می‌زند و اساس حملات این تیم قطری روی این بازیکن قرار دارد. گارسیای اسپانیایی نیز مهاجمی تنومند و فرصت طلب برای الریان محسوب می‌شود که در خط حمله با سوریا زوج خط حمله قدرتمندی را تشکیل داده‌‌اند. البته مثلث تاباتا، سوریا و سرخیو گارسیا می‌تواند تن هر حریفی را در قطر و آسیا به لرزه بیندازد.


5- بازی تکضرب و روان الریان نقاط ضعف خط دفاعی الوحده را به خوبی نشان داد. در زمانی که الریان با کارهای تاکتیکی و ترکیبی صاحب فرصت می‌شد، مدافعان تیم اماراتی به طور مشخص و مشهود جا مانده و بسیار کند و بی‌نظم نشان می‌دادند.

6- اسماعیل مطر، کاپیتان تیم الوحده و بازیکن مطرح ملی‌پوش اماراتی‌ها نیز محور حملات این تیم به شمار می‌رود. مطر که در آستانه 34 سالگی قرار دارد، فرمانده میدان الوحده محسوب می‌شود. پرسپولیسی‌ها هفته آینده بیش از هر زمانی باید حواس‌شان به این بازیکن باشد چون در صورتی که این بازیکن قدرتی به خوب مهار شود، حملات الوحده نیز خنثی خواهد شد.

7- برانکو، سرمربی پرسپولیس در سال 2012 - 2013 در یک مقطع سرمربیگری الوحده امارات را برعهده داشت و به نظر می‌رسد شناخت کلی این سرمربی از فضای حاکم در این باشگاه می‌تواند بزرگ‌ترین کمک به پرسپولیسی‌ها در دیدار هفته آینده باشد.

نکته قابل توجه اینکه زمانی که برانکو هدایت الوحده را برعهده داشت، مادر وی از دنیا رفته و این مربی شرایط خوبی از لحاظ روحی نداشت و از سوی دیگر مدیران باشگاه در تصمیمات وی دخالت می‌کردند و این موضوع در نهایت باعث شد تا برانکو قبل از پایان قرارداد، آن را فسخ کرده و با نارضایتی امارات را ترک کند. شاید همین موضوع در دیدار هفته آینده انگیزه‌های مرد کروات برای کسب پیروزی را بیشتر از همیشه کند.
Share/Save/Bookmark