توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37325
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
گزارشی از جبهه های جنگ با تروریسم در عراق
پیروزی بزرگ نیروهای مردمی در بیجی و تلفات سنگین داعش در نینوا و الانبار
منابع رسمی عراق از کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری داعش و انهدام چندین خودرو زرهی بمبگذاری شده در مناطق عملیاتی الانبار، دجله و بیجی و حمله دقیق به مقر تکفیری ها در تلعفر خبر دادند.
پیروزی بزرگ نیروهای مردمی در بیجی و تلفات سنگین داعش در نینوا و الانبار
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد شمار زیادی از تروریست‌ها در مناطق عملیاتی الانبار،دجله و بیجی کشته و چندین خودرو زرهی بمبگذاری شده آنها منهدم شد.

بر اساس گزارش الفرات،در این بیانیه آمده است جنگنده‌های ارتش توانستند در حملات گسترده خود به مواضع و مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در مناطق عملیاتی الانبار، دجله و بیجی، ضربات دردناک و کوبنده ای به آنها وارد کنند و این حملات به کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌ها و انهدام چندین خودرو زرهی بمبگذاری شده ای منجر شد که درصدد بودند آنها را علیه نیروهای امنیتی و مردمی عراق به کار گیرند.

بیمارستان های الشرقاط مملو از اجساد داعشی ها

شاهدان در شهر الشرقاط در استان صلاح الدین اعلام کردند دهها جسد تروریست‌های داعشی هر روز در گورستان الزویه در الشرقاط در شمال بیجی دفن می‌شوند که این تروریست‌ها در درگیری با نیروهای امنیتی و مردمی عراق در مرکز و اطراف بیجی به هلاکت رسیده اند.

شاهدان افزودند بیمارستان الشرقاط طی ۴۸ ساعت اخیر مملو از ده‌ها مجروح داعشی بوده است و پر شدن بیمارستان‌ها از مجروحان و کشته‌های داعش، روحیه تروریست‌های تکفیری را به شکل گسترده‌ای کاهش داده و سبب فرار برخی از آنها به منطقه کردستان عراق شده است.

به گفته شاهدان، سرکردگان گروه جنایتکار داعش بیش از ۹۰ جسد کشته‌های خود در نبردهای بیجی را دفن کرده است.

درهم کوبیده شدن مخفیگاه‌های داعش در ناحیه الصینیه

یک منبع در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در استان صلاح الدین گفت نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی به همراه عشایر، حمله شدیدی را به مواضع تروریست‌ها در ناحیه الصینیه در غرب شهرستان بیجی انجام دادند تا این ناحیه را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.

هلاکت شماری زیادی از تروریست‌های داعشی در تلعفر

منابع عراقی از هلاکت یکی از سرکردگان گروه تکفیری داعش موسوم به مفتی الجزیره و شمار زیادی از اعضای این گروه خبر دادند که در حمله دقیق جنگنده‌های ارتش عراق کشته شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات، جنگنده‌های ارتش با هماهنگی یگان اطلاعات و تحقیقات فدرال، شامگاه یکشنبه در یک حمله دقیق،مخفیگاه تروریست‌های داعشی را در تلعفر در استان نینوا هدف قرار داده و آن را به طور کامل منهدم کردند.

در نتیجه این حمله، شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری که در این مخفیگاه در حال برگزاری نشست بودند، از جمله یک سرکرده آنها موسوم به مفتی الجزیره داعش به هلاکت رسیدند.

کشته شدن پنج داعشی در شمال فلوجه

نیروهای لشکر واکنش سریع عراق از انهدام یک بیل مکانیکی و ماشین حفاری داعش و هلاکت پنج تروریست در منطقه الهیتاویین در شمال فلوجه خبر دادند.

لشکر واکنش سریع پیشتر از کشته شدن ۲۷ تروریست داعشی در یک حمله هوایی و حمله خمپاره ای به تجمعات آنها در شهرستان فلوجه خبر داده بود.

پیروزی بزرگ نیروهای امنیتی و مردمی در بیجی

یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات صلاح الدین از پیروزی بزرگ نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در شهرستان بیجی خبر داد و گفت نیروهای ما پیروزی بزرگی در تمام محورها کسب کرده اند به طوری که توانستند شیوه هایی را که داعش جنایتکار برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و مردمی از طریق خودروهای بمبگذاری شده در پیش می گرفت، خنثی کنند و این ترفند دیگر در مقابل اقتدار و فداکاری و امکانات نیروهای امنیتی و مردمی کارایی ندارد.

این منبع افزود تروریست های داعشی دو روز پیش حمله ای را با هفت خودرو بمبگذاری شده در این منطقه انجام داده بود که تمام خودروها به طور کامل منهدم شد.

ضربات کوبنده به تکفیری ها در جنوب کرکوک

یک منبع در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در استان کرکوک اعلام کرد نیروهای داوطلب مردمی توانستند ضربات دردناکی به باندهای جنایتکار داعشی در روستای البشیر در جنوب استان وارد کنند.این تروریست ها درصدد حمله به نیروهای مردمی بودند که حمله آنها دفع و تلفات سنگینی به آنها وارد شد.

انهدام مواضع داعش در غرب سامراء

 از سوی دیگر، نیروهای یکی از گروه های مردمی به نام سرایاالسلام از محاصره تروریست های داعشی در مقر آنها در روستای حجی حسین در غرب سامراء و انهدام مواضع آنها در روستای البوکادود و ادامه درگیری های شدید با تروریست ها خبر دادند.

هلاکت تروریست سعودی داعشی در غرب الانبار

یک تروریست انتحاری سعودی داعش که درصدد نفوذ به ناحیه البغدادی در غرب استان الانبار بود، به هلاکت رسید.

یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات نیروهای مشترک(امنیتی و مردمی) گفت نیروهایی از لشکر هفتم توانستند یک تروریست سعودی الاصل را که قصد حمله انتحاری به موضع دفاعی نیروها در ناحیه البغدادی را داشت، به هلاکت برسانند.

پایگاه خبری المسله هم از عملیات منحصر به فرد نیروهای عملیات بغداد در جنوب پایتخت و تمجید مقتدی صدر رهبر جریان صدر از موفقیت های سرایاالسلام یکی از گروه های مردمی وابسته به جریان صدر در سامراء خبر داد.
Share/Save/Bookmark