توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 40835
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
معاون اول رئیس جمهور:
از مجلس برای تصویب نکردن طرح منطقه آزاد جاسک گلایه داریم
معاون اول رئیس جمهور گفت: به طور جد از مجلس گلایه مند هستیم؛ چرا که بعد از مدت‌ها در باب طرح منطقه آزاد جاسک جواب منفی داده است و این امر عجیب است.
از مجلس برای تصویب نکردن طرح منطقه آزاد جاسک گلایه داریم
به گزارش خط نیوز به نقل از (ایسنا) منطقه خلیج فارس ، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست آبرسانی جگین به جاسک اظهار کرد: امروز با ممکن شدن غیرممکن‌ها که به برکت انقلاب محقق شده است، ایران اسلامی به یکی از کشورهای قدرت‌مند تبدیل شده که شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را معنا کرده است.

وی اضافه کرد: امروز بعد از گذشت سه دهه از عمر انقلاب همه ما مفتخر هستیم که انقلاب اسلامی ایران به برنامه های خود دست یافته و توانسته است در منطقه نا امن خاورمیانه کشوری امن و با ثبات به حساب آید که این امر برآمده از تدبیر رهبری و قوا و نیروهای انقلاب است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: باید قدر نعمت امنیت را دانست و این امنیت تا از دست نرود کسی قدر آن را نمی‌داند، پس باید خداوند را شاکر باشیم که امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها خود کشوری امن است بلکه به کشوری تاثیرگذار برای بهبود امنیت منطقه تبدیل شده است.

جهانگیری اضافه کرد: امروز در تمام دنیا به این امر پی برده‌اند که اگر خواهان امنیت منطقه هستند و می‌خواهند مبارزاتشان با تروریست موثر واقع شود باید از ایران اسلامی استمداد بطلبند.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه باید به دست مردم مسلمان منطقه تامین شود، افزود: آنها در عراق و افغانستان وارد شدند و همه داریم وضع آنها را می‌بینیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد ایران در حال حاضر با این وضعیت جزو 20 اقتصاد برتر دنیاست، اضافه کرد: با همین اوصاف حجم تولید ناخالص ملی ایران حدود هزار و 200 ملیارد دلار است.

وی افزود: این اقتصاد باید بتواند پاسخگوی مردم باشد و مشکلات را رفع و جوانان را مشغول کند و مردم روز به روز باید احساس رفاه بیشتری کنند و راه این کار نیز وارد کردن مردم به طور حقیقی در اقتصاد است.

جهانگیری با بیان اینکه توسعه هماهنگ کشور یکی از اهداف امام و بینان‌گذاران نظام بوده است، افزود: در این بین مناطق محروم نیازمند توجه بیشتری هستند، کما اینکه در حال حاضر مناطقی در کشور داریم که مردمش از امکانات اولیه محروم هستند.

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد، خاطرنشان کرد: جمعیت ایران خود به تنهایی یک ظرفیت مهم است کما اینکه نیروی جوان تحصیلکرده و متخصص داریم به نحوی که به واسطه توسعه آموزشی عالی در بعد از انقلاب جزو معدود کشورهایی در دنیا هستیم که سالانه یک میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی داریم.

وی افزود: اقتصاد دریا یکی از مولفه‌های مهمی است که در حوزه استقلال و امنیت باید به سمت آن برویم؛ چرا که حجم و طول دسترسی ایران به سواحل در جنوب به عنوان یک ظرفیت مهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: باید با تکیه بر اقتصاد دریامحور، زیر ساخت اتصال کشور به اقتصاد بین‌المللی را فراهم کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه در توجه به مناطق و سواحل مکران، در سال های گذشته غفلت کرده‌ایم، بیان کرد: در پی دستور رهبری کارگروهی در شورای امنیت ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای توسعه سواحل مکران تشکیل شد و در این راه دولت نیز تاکید و تمرکزی خاص دارد.

وی تاکید کرد: دولت به طور جد برای توسعه سواحل مکران خیز برداشته است، و این منطقه را در آینده یکی از کانون‌های جمعیتی مهم می‌بیند.

وی گفت: به طور جد از مجلس گلایه مند هستیم؛ چرا که بعد از مدت‌ها در باب طرح منطقه آزاد جاسک جواب منفی داده است و این امر عجیب است.

وی افزود: باید جایگاه خود را در اتصال دریای سیاه و اروپا را با توسعه سواحل مکران و ایجاد مجورهای جدید ریلی و جاده‌ای فراهم کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه مقرر شده است، ده‌ها واحد پتروشیمی و نفتی در جاسک ایجاد شود، از بخش خصوصی خواست با انتخاب مشارکان خارجی قابل این رویه را تسریع بخشند تا این منطقه به یکی از مناطق مهم اقتصاد ایران تبدیل شود.

وی در ادامه از وزیر نیرو به دلیل توجه به تامین آب و برق این منطقه با توجه به چشم‌انداز توسعه آن،قدردانی کرد و افزود: کشور از نظر آب در منطقه خشکی قرار دارد، به نحوی که سال گذشته در تهران غصه این را داشتیم که استانی همانند هرمزگان چطور می‌تواند تابستان را پشت سر بگذارد.

وی اضافه کرد: منطقه مرکزی ایران، مشهد، شیراز، اصفهان و چندین شهر بزرگ دیگر مشکل آب شرب دارند و از همین رو ناگزیریم به سمت تامین آب شرب به وسیله آب‌شیرین‌کن‌ها برویم.
Share/Save/Bookmark