توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51815
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
تحریم‌های تجاری آمریکا ۱۳۰ میلیارد دلار برای کوبا هزینه داشته است
تحریم‌های تجاری آمریکا ۱۳۰ میلیارد دلار برای کوبا هزینه داشته است
یک کمیسیون اقتصادی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های تجاری و مالی غیرمنصفانه آمریکا علیه کوبا بر اقتصاد این کشور در طول حدود ۶۰ سال گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اگرچه بسیاری از متحدان آمریکا در انتقاد از سیستم تک حزبی کوبا و همچنین سرکوب مخالفان سیاسی در این کشور با واشنگتن هم عقیده هستند اما دیگر آمریکا تقریبا همه حمایت‌های بین‌المللی از تحریم اقتصادی کوبا را از دست داده است.

آلیسیا بارسنا رئیس کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و جزایر کارائیب وابسته به سازمان ملل می‌گوید: در حال حاضر کوبا با تحریم‌های شدیدی مواجه است.

وی ادامه داد: ما سالانه در کمیسیون اقتصادی میزان خسارت وارده به اقتصاد کوبا ناشی از تحریم‌های آمریکا را محاسبه می‌کنیم و می‌دانیم که این تحریم‌ها برای مردم کوبا بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.

بعد از سازش تاریخی بین کوبا و آمریکا در سال ۲۰۱۴ باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تحریم‌ها را تسهیل کرده بود اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته بار دیگر تحریم‌های تجاری و مسافرتی علیه این کشور اعمال کرد. تنها کنگره آمریکا می‌تواند تمام این تحریم‌ها را بردارد.
Share/Save/Bookmark