توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44615
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
رئيس قوه قضائيه:
آنچه مذاکره‌کنندگان بعید می‌دانستند، اتفاق افتاد
رئیس قوه قضائیه با یادآوری هشدارهای خود درباره بدعهدی امریکا در جلسات شورای عالی امنیت ملی گفت: برادراني که درگير مذاکرات بودند، مي‌گفتند که چنين امري بعيد است اما ديديم همان چيزي که آن را بعيد مي‌دانستند اتفاق افتاد...
آنچه مذاکره‌کنندگان بعید می‌دانستند، اتفاق افتاد
به گزارش خط نیوز؛ رئیس قوه قضائیه با یادآوری هشدارهای خود درباره بدعهدی امریکا در جلسات شورای عالی امنیت ملی گفت: برادراني که درگير مذاکرات بودند، مي‌گفتند که چنين امري بعيد است اما ديديم همان چيزي که آن را بعيد مي‌دانستند اتفاق افتاد و امروز طرف غربي با طرح اين ادعا که به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، از اين تعهدات سر باز مي‌زند.

به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به ايام عزاداري اباعبدالله‌الحسين و برگزاري مراسم باشکوه دهه اول محرم در سراسر کشور تصريح کرد: خداوند را شاکريم که توفيق اقامه عزاي اباعبدالله‌‌الحسين و اولاد و اصحاب ايشان را نصيب ملت عزيز ما، شيعيان جهان و همه محبين اهل بيت فرمود. اين مراسم هر سال با‌شکوه‌تر از سال قبل برگزار مي‌شود که اين خود از الطاف خفيه الهي است. رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه اهل بيت عليهم‌السلام نزديک‌ترين طريق الي‌الله هستند، مراسم باشکوه عزاداري محرم را ضامن بقاي دين در دنياي امروز دانست و خاطرنشان کرد: وقتي غايت، هدف و نقطه‌اي که ابا عبدالله الحسين به سوي آن حرکت کردند و نحوه ايثار ايشان براي مردم تبيين مي‌شود، آنچه در ضماير آنان مدفون است، بيدار مي‌شود. رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي کلي انتخابات از سوي مقام معظم رهبري تصريح کرد: انتخابات در کشور ما مقوله بسيار پراهميتي است که اساس آن بر مردم‌سالاري ديني استوار شده است.

رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه يکي از مخاطبان مهم اين سياست‌ها مجلس شوراي اسلامي است که به همراه دولت بايد برخي نقيصه‌هاي قانوني موجود را جبران کنند، به وظيفه دستگاه قضايي در اين زمينه اشاره کرد و گفت: به زودي کميته‌اي ويژه به رياست دادستان کل کشور تشکيل خواهد شد تا لوازم و مقتضيات اجراي اين سياست‌ها در قوه قضائيه استخراج شود. آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: يکي از مهم‌ترين مباحث مطرح شده در اين سياست‌ها که مربوط به دستگاه قضايي است، بحث پيشگيري از جرايم و تخلفات انتخاباتي است که البته در قانون انتخابات نيز تاکنون اين موضوع وجود داشته و در آنجا هيئتي به رياست دادستان کل کشور موضوعات را بررسي مي‌کردند تا هم قبل از انتخابات اگر موردي وجود داشت تذکراتي به کانديداها و هواداران آنها داده شود و هم در صورت وقوع جرايم انتخاباتي پرونده‌هاي مطروحه مورد بررسي قرار گيرد.

سقوط اخلاقي متوليان نهادهاي بين‌المللي
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود موضوع سقوط اخلاقي دولتمردان و متوليان برخي نهادهاي بين‌المللي را پديده‌اي قابل بررسي توصيف و تصريح کرد: از مجموع اخباري که از سراسر دنيا مي‌شنويم به اين نتيجه مي‌رسيم که دولتمردان غربي و متوليان برخي نهادهاي بين‌المللي دچار سقوط اخلاقي عجيبي شده‌اند که اين موضوع بايد مورد پژوهش و تبيين صاحب‌نظران قرار گيرد.

رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه جان انسان‌ها براي اين قبيل افراد هيچ اهميتي ندارد و مردم تنها ابزار رسيدن آنان به اهداف شخصي‌شان هستند، خاطرنشان کرد: امروز حقوق بشر تنها ابزاري براي اهداف مادي دولتمردان غربي است. با چنين ديدگاه و تفکري چگونه مي‌توان ادعاي اخلاق‌مداري در نظام‌هاي سکولار مغرب زمين را پذيرفت؟ رئيس قوه قضائيه با اشاره به مصداقي ديگر از سقوط اخلاقي دولتمردان غربي، موضوع برجام و عدم ايفاي تعهدات امريکا در اين زمينه را مورد توجه قرار داد و گفت: وقتي از وزير خارجه امريکا سؤال مي‌شود که چرا از تعهدات خود در برجام تخلف مي‌کنيد، مي‌گويند که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ايم و حتي فراتر از آن رفته‌ايم منتها ايراني‌ها بايد کارهايي انجام دهند از جمله اينکه دست از حمايت خود از تروريست‌ها بردارند و فعاليت‌هاي موشکي خود را متوقف کنند. البته منظور آنها از تروريست، گروه‌هاي مقاومت نظير حزب‌الله لبنان و حماس در فلسطين است که در مقابل تجاوزها و جنايات رژيم صهيونيستي ايستاده‌اند.

ورود امريکا به برجام حيله‌گرانه بود
آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: از همان زمان که بحث مذاکرات مطرح بود چه در جلسات مسئولان قضايي و چه در جلسات شوراي عالي امنيت ملي گفتيم که بايد مراقب باشيم دولت امريکا چه تحريمي را برمي‌دارد يعني اينگونه نباشد که بگويد از اين حيث تحريم را برمي‌داريم و از حيث ديگري تحريم همچنان برقرار باشد. رئيس قوه قضائيه اظهار کرد: برادراني که درگير مذاکرات بودند، مي‌گفتند که چنين امري بعيد است اما ديديم همان چيزي که آن را بعيد مي‌دانستند اتفاق افتاد و امروز طرف غربي با طرح اين ادعا که به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، از اين تعهدات سر باز مي‌زند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بنا بود تحريم‌ها يکجا برداشته شود که البته مرحله‌بندي شد ولي به همين رفع تحريم‌هاي مرحله‌بندي شده هم عمل نکردند و نتيجه اين شد که امروز بانک‌هاي معتبر با اشارت‌هاي دولت امريکا حاضر نيستند با دلار امريکا مبادله کنند.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينکه ورود امريکا به اصل برجام با حيله و نيرنگ بود، تصريح کرد: وقتي آنچه را که در نامه‌هاي خصوصي مي‌نوشتند و در جلسات مطرح مي‌کردند در کنار اظهارات و عملکرد امروز آنان قرار مي‌دهيم، مي‌بينيم که در عالم سياست، به هيچ وجه ارزش‌هاي اخلاقي جايگاهي براي آنان ندارد و جز منافع شخصي چيز ديگري برايشان مطرح نيست. رئيس دستگاه قضايي با بيان اينکه مقام معظم رهبري از ابتدا فرمودند که امريکا قابل اعتماد نيست، اظهار کرد: همين عدم اجراي تعهدات در مورد برجام و تناقض اظهارات و عملکرد آنان جلوه‌اي آشکار از سقوط اخلاقي دولتمردان امريکاست.

رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به مناظره‌هاي اخير انتخاباتي در امريکا خاطرنشان کرد: امروز مي‌بينيم دو نفر که نامزد رياست جمهوري کشوري هستند که بنا به ادعاي خودشان قدرت بزرگ جهاني است، در چه سطحي از سخافت اخلاقي افتاده‌اند و يکديگر را به انواع تخلفات جنسي، مالي و اجتماعي متهم مي‌کنند. وقتي انسان اين صحنه‌ها را مي‌بيند به اين نتيجه مي‌رسد که پايبندي به حقيقت و اخلاق در ميان آنان صفر است.

آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به حملات 11 سپتامبر گفت: در همان زمان مي‌خواستند ايران را متهم کنند، اما خودشان فهميدند که ايران هيچ دخالتي در اين موضوع نداشته است. به بهانه آن حملات، به افغانستان لشکرکشي کردند و بر سر مردم بيگناه بمب ريختند و هنوز هم در آنجا حضور دارند و نتيجه حضور آنان نيز چند برابر شدن کشت خشخاش و توليد مواد مخدر و آواره شدن مردم افغانستان بوده است. رئيس قوه قضائيه ادامه داد: الان مشخص شده که عربستان در حملات 11 سپتامبر دخالت داشته اما همين را حاضر نيستند به طور رسمي منتشر کنند. سخن اين است که واقعيت و ارزش‌هاي اخلاقي نزد آنها هيچ رنگي ندارد و حتي فراتر از بحث منافع کشورهاي‌شان تنها منافع برخي افراد و گروه‌ها اهميت دارد.
Share/Save/Bookmark