توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30755
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در حرم شاهچراغ:
امر به معروف و نهی از منکر هیچ نسبتی با خشونت ندارد/ اسلام باید توسط مراجع ترویج داده شود نه یک مزدور/ ماه آینده؛ برپایی همایش بین‌المللی"شنا
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به موضوع اسید پاشی در اصفهان، آن را توطئه دشمن برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر دانست.
امر به معروف و نهی از منکر هیچ نسبتی با خشونت ندارد/ اسلام باید توسط مراجع ترویج داده شود نه یک مزدور/ ماه آینده؛ برپایی همایش بین‌المللی"شنا
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خط نیوز این مرجع تقلید در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر شاهچراغ گفت: با توجه به طرح موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی، دشمنان و مزدوران برای جلوگیری از آن دست به این اقدام زدند و از آن سوء استفاده کردند . کار دشمن همین است که با برنامه ریزی یک سرنخ را پیگیری کند و وظیفه ماست که بیدار و هوشیار باشیم و توطئه های آنان را بشناسیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: اسیدپاشی حرام است، حرام است حرام است و این کار جنایت است، جنایت است، جنایت است و هر کس این جنایت را انجام داده باید به اشد مجازات محکوم شود.

این مرجع تقلید افزود: اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر باید لسانی انجام شود و این موضوع هیچ جنبه فیزیکی ندارد و امر به معروف و نهی از منکر هیچ نسبتی با خشونت ندارد.

وی افزود : ما در قم آمران به معروف را معرفی کردیم که حدود ۵ هزار نفر هستند و با زبان و ادب با کسانی که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارند برخورد می کنند.

وی گفت اگر کسی در جامعه اشتباه می کند و نیازمند امر به معروف در زمینه های مختلف مثل مواد مخدر، رشوه ، زمین خواری باشد باید حکومت با آن برخورد کند و ربطی به آحاد مردم ندارد و آحاد مردم باید با زبان محترمانه و مودبانه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اسلام باید توسط مراجع به مردم ترویج داده شود نه توسط یک مزدور.

برپایی همایش بین المللی شناخت تکفیری ها

آیت الله مکارم شیرازی از برپایی همایش بین المللی شناخت تکفیری ها خبر داد.

این مرجع تقلید گفت: ماه آینده کنگره بزرگی باهدف نشان دادن بیگانه بودن تکفیری ها از اسلام در قم برگزار می شود و از ۸۲ کشور برای شرکت در این کنگره دعوت شده است.

وی افزود : در این همایش بین المللی ۷۰۰ نفر از علمای اهل تسنن و تشیع از داخل و خارج از کشور دور هم جمع می شوند تا اجماع کنند که تفکیری ها از اسلام بیگانه اند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در این کنگره ما دو هدف را دنبال می کنیم یک اینکه خارجی ها نگویند دولت اسلامی داعش و بیگانگان نتوانند از این مسئله سوء استفاده کنند چرا که آن ها گروه های تروریستی هستند نه اسلامی.

وی گفت: دیگر اینکه به جوانان ساده لوح در برخی از کشورها هم بفهمانیم که این گروه ها ارتباطی با اسلام ندارند و جذب آنها نشوند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود : وقتی علمای اسلام اجماع کردند و بگویند اینها با اسلام بیگانه هستند شر آنها برای همیشه کنده خواهد شد.

این مرجع تقلید افزود: برملا کردن چهره ضداسلامی و خبیث گروه تکفیری داعش نزد جوانان جهان ،معرفی داعش به عنوان دولت گروه تروریستی و نه دولت اسلامی و بیگانگی تکفیری ها و داعش از اسلام از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.





Share/Save/Bookmark