توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63795
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۲
غرویان:
ردصلاحیت‌ها کشور را با یک خطر بزرگ مواجه می‌کند/ مجلس دست افراد ناتوان و تندرو می‌افتد/ روحانی و لاریجانی کاری بکنند
آقاي روحاني بايد از نفوذ خود در مراکز تصميم‌گيري استفاده کنند و اجازه ندهند که برخي جريان‌هاي فکري که در اقليت قرار دارند براي اکثريت جامعه تصميم‌گيري کنند
ردصلاحیت‌ها کشور را با یک خطر بزرگ مواجه می‌کند/ مجلس دست افراد ناتوان و تندرو می‌افتد/ روحانی و لاریجانی کاری بکنند
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: محسن غرویان، از روحانیون حامی دولت که پیش تر گفته بود: «مردم مجلسی را انتخاب کنند که همراه و هماهنگ با دولت باشد» و رسما به دنبال ادامه حضور وکیل الدوله‌ها بود، این بار و در واکنش به رد صلاحیت چهره های مسئله دار گفته است: «در شرايط کنوني آقايان روحاني و لاريجاني بايد با هم‌انديشي و همدلي با مسئولان ديگر رايزني کنند و شرايط را براي برگزاري يک انتخابات عادلانه و منصفانه بين جريان‌هاي سياسي ايجاد کنند». این سوال باید پاسخ داده شود که چهره هایی که نتوانسته اند از فیلترهای حداقلی شورای نگهبان عبور کنند، چگونه می خواهند مشکلات این مردم را حل کنند؟ البته که بخشی از این ردصلاحیت شده های حاضر در مجلس دهم، خود عامل بخشی مهمی از مشکلات کنونی مردم بوده اند. در واقع اصلاح طلبانی نظیر غرویان می‌خواهند با یک طرح فریب، عاملان مشکلات مردم را به عنوان منجی و بانیان یک تغییر رویه مدیریتی(!) معرفی کنند و از این رهگذر عملکرد مناسب شورای نگهبان را هم تخریب کنند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات غرویان را در ادامه خواهید خواند:

*مهم‌ترين پيامد چنين وضعيت تشديد تفرقه درفضاي سياسي خواهد شد. اين شرايط سبب مي‌شود که چهره‌هاي معتدل و اصلاح‌طلب به دليل نااميدي از صحنه کناره‌گيري کنند و در مقابل افرادي که از صلاحيت و توانايي کافي براي حضور در مجلس برخوردار نيستند.

*متأسفانه با شرايطي که براثر ردصلاحيت‌ها به وجود آمده چهره‌هاي سياسي و علمي اميد خود را نسبت به گذشته از دست داده‌اند که شايد حضور آنها در صحنه بتواند باعث تغيير رويه در مديريت کشور شود. بدون شک اين يک خطر بزرگ است که کشور را تهديد مي‌کند.

*آقاي روحاني بايد از نفوذ خود در مراکز تصميم‌گيري استفاده کنند و اجازه ندهند که برخي جريان‌هاي فکري که در اقليت قرار دارند براي اکثريت جامعه تصميم‌گيري کنند. اين وضعيت درباره آقاي علي لاريجاني به عنوان رئيس مجلس نيز وجود دارد. به هر حال آقاي لاريجاني به عنوان رئيس مجلس بايد از قداست مجلس صيانت کنند و از نمايندگاني که در مجلس حضور داشتند دفاع کنند. به نظر بنده در شرايط کنوني آقايان روحاني و لاريجاني بايد با هم‌انديشي و همدلي با مسئولان ديگر رايزني کنند و شرايط را براي برگزاري يک انتخابات عادلانه و منصفانه بين جريان‌هاي سياسي ايجاد کنند.

*مردم نبايد صحنه را به شکلي خالي کنند که يک جريان خاص بتواند از اين وضعيت به سود خود استفاده کند و وارد مجلس شود. حضور در انتخابات يک وظيفه شرعي و عقلي است. به همين دليل بايد در بين افرادي که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند «خير الموجودين» را انتخاب کرده و از آنها حمايت کنيم تا فرصت براي تندروها فراهم نشود.

*در سال‌هاي گذشته جريان‌هاي سياسي همه مسائل را سياسي کرده‌اند و به گردن جناح يا دولت رقيب انداخته و تلاش کردند با تخريب وجهه جريان رقيب، براي خود وجهه ايجاد کنند.

*در شرايط کنوني مهم‌ترين دغدغه‌هاي مردم مشکلات معيشتي، فقر و بيکاري است و همين عوامل نيز سبب اعتراضات اخير بود. امروز مردم به دنبال پاسخ روشن و اقدام عملي مسئولان هستند تا نتيجه آن را در زندگي خود احساس کنند.
Share/Save/Bookmark