توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27399
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
نیمی از نوزادان انگلیسی نامشروع هستند
رادیو ۴ انگلیس روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی با اشاره به آمار بالای تولد نامشروع در این کشور، نسبت به زندگی آینده این کودکان هشدار داد.

به گزارش خط نیوز ، رادیو ۴ انگلیس روز سه‌شنبه از افزایش آمار موالید نامشروع در این کشور به رقم بی‌سابقه ۴۸درصد خبر داد.

بنا بر گزارشی که به تازگی تحت عنوان «نقشه خانواده جهان ۲۰۱۴» منتشر شده، نزدیک به نیمی از نوزادان متولد شده در انگلیس در سال ۲۰۱۲، حاصل روابط نامشروع و «خارج از تأهل» بوده‌اند.

در بخشی از این گزارش که به وضعیت کلی جهان در زمینه تولدهای نامشروع پرداخته، آمده است: «در بسیاری از جوامع، کودکانی که والدینشان ازدواج نکرده‌اند، بیشتر در معرض بی‌ثباتی در وضعیت خانوادگی بوده و احتمال دستیابی آن‌ها به موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها از رفتارهای اجتماعی گرفته تا عملکرد تحصیلی، کمتر است.»

«لورا لیپمن» کارشناس رادیو ۴ انگلیس هم می‌گوید فرزندان حاصل از روابط نامشروع و خارج از ازدواج، در زندگی خود با «آشفتگی و استرس» بسیار بالاتری مواجه می‌شوند.

گزارش «نقشه خانواده جهان ۲۰۱۴» دلیل افزایش بی‌سابقه میزان تولد فرزندان نامشروع را «کاهش نرخ ازدواج» دانسته و نوشته است که بالاترین آمار تولد نامشروع مربوط به مرکز و جنوب قاره آمریکا و غرب اروپاست.

بنا بر این گزارش، فرانسه با ۵۶ و سوئد با ۵۵ بالاترین نرخ تولدهای نامشروع در اروپا را داشته و انگلیس هم در جایگاه سوم است. این رقم در آمریکا ۴۱ و مکزیک ۵۵درصد است. کلمبیا با ۸۴درصد بالاترین میزان تولد نامشروع در جهان را دارد. در این بین کشورهای خاورمیانه پایین‌ترین ارقام را داشته و میزان تولدهای نامشروع در آن‌ها کمتر از ۵درصد است.
منبع: فارس
Share/Save/Bookmark