توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29739
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
نامه دفتر رهبر انقلاب به قالیباف و ۵ مقام دیگر
دنیای اقتصاد نوشت:
عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شوراي شهر گفت: در آخرين دیدار اعضای شوراي شهر با مقام معظم رهبری، صیانت از فضای سبز و باغات شهر تهران مورد تاکید قرار گرفت. بنابراین یکی از اقدامات ما ایجاد کارگروه تخصصی باغات بود که یکی از خروجی‌های این کارگروه تهیه سندی در جهت حفظ باغات و راهکارهایی برای مقابله با تخریب آنها بوده است.

محمد حقانی با اشاره به نامه‌ای که از دفتر مقام معظم رهبری به شهردار تهران، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور، استاندار تهران، رئيس سازمان بازرسی کل کشور و معاون محیط‌زیست رئیس‌جمهور ارسال شده، گفت: در متن این نامه آمده است «اوضاع فضای سبز و باغ‌های شهر تهران مساعد نیست. برابر گزارش‌های واصله و شکایات مردم، فضای عمومی پارک‌ها و باغات در حال تخریب هستند، اگر لازم است قوانین خود را تغییر دهید تا فضای سبز در امان بماند. این موضوع را بررسی کرده و گزارش خود را برای معظم له ارسال کنید.»

رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران معتقد است: نامه دفتر مقام معظم رهبری که سه قوه را درگیر موضوع رسيدگي به تخریب باغات کرده است، نشان از اهمیت این موضوع دارد و نهادهای نظارتی در کلان‌شهرهایی به‌خصوص تهران از همه پتانسیل‌های موجود برای حفاظت از سه عنصر اصلی آب، خاک و هوا استفاده کنند. حقانی با بیان اینکه ۶۸ درصد باغات باقیمانده بیش از ۵ هزار مترمربع مساحت دارند، گفت: ۵ درصد بین ۴ هزار تا ۵ هزار، ۶ درصد بین ۳ هزار تا ۴ هزار، ۸.۵ درصد بین ۲ هزار تا ۳ هزار و الباقی زیر ۲ هزار مترمربع هستند.
Share/Save/Bookmark