توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63047
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه:
ثبت نام تکمیلی "مسکن ملی" در بهمن‌ ماه/ تا پایان سال کار ساخت واحدها را شروع می‌کنیم
ثبت نام تکمیلی "مسکن ملی" در بهمن‌ ماه/ تا پایان سال کار ساخت واحدها را شروع می‌کنیم
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از شروع ساخت واحدهای "مسکن ملی" در استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: طبق برنامه این واحدها دو ساله تحویل متقاضیان می‌شود.

مسعود شریفی با حضور در دفتر "ایسنا" با اشاره به شروع طرح "مسکن ملی" در کشور، گفت: ثبت نام این طرح در بازه‌های زمانی مختلف در استان‌های کشور انجام شد و هم اکنون ثبت نام اولیه این واحدها به پایان رسیده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیز ثبت نام این طرح در روز 16 آذر انجام شد و در مدت کوتاهی ظرفیت سهمیه 12 هزار نفری استان در این طرح پُر شد.

شریفی یادآور شد: این مرحله ابتدایی ثبت نام است و آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند نیمی از افراد ثبت نامی در این طرح در کشور فاقد شرایط لازم هستند، بنابراین بعد از پالایش اطلاعاتِ افراد و حذف افراد فاقد شرایط، ثبت نام تکمیلی انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرحله بعدی ثبت نام تکمیلی این طرح در بهمن ماه خواهد بود و با حذف افراد فاقد شرایط این طرح، ثبت نام از افراد جدید و واجد شرایط انجام می‌شود.

شریفی سهمیه استان کرمانشاه در این طرح را 12 هزار واحد اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 3200 واحد برای اقشار مختلف مردم ساخته شده و مابقی واحدها در قالب تفاهم نامه با نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید، نیروهیا مسلح، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و... احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع 12 هزار واحد سهمیه استان، حدود سه هزار واحد با همکاری نیروهای مسلح، 2100 واحد با همکاری بنیاد شهید، 2000 واحد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخشی نیز با همکاری آموزش و پرورش احداث می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: در این بین 3200 واحد برای اقشار مختلف مردم ساخته می‌شود که از این تعداد 1500 واحد در کرمانشاه و 1700 واحد در سایر شهرستان‌ها خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت این واحدها در استان، گفت: بسیاری نهادها از جمله نیروهای مسلح کار ساخت واحدها را شروع کرده‌اند و عملا ساخت این واحدها در استان شروع شده است.

شریفی یادآور شد: در بحث ساخت 3200 واحد مسکن ملی برای اقشار مختلف مردم نیز در مرحله تامین زمین هستیم و ساخت این واحدها نیز تا پایان امسال شروع می‌شود.

وی افزود: این طرح دو ساله است و با شروع کار، ظرف دو سال واحدها احداث شده و به مالکان آن تحویل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ساخت این واحدها 70 تا 100 میلیون تومان وام با سود 18 درصد پرداخت می‌شود، گفت: مابقی هزینه ساخت باید توسط متقاضیان تامین شود و برای شروع کار نیز متقاضیان باید 30 تا 40 میلیون تومان سهم آورده پرداخت کنند.

شریفی یادآور شد: زمین تامین شده برای ساخت این واحدها نیز یا بصورت اجاره 99 ساله خواهد بود و یا در صورت بالا بودن قیمت زمین، هزینه آن در اقساط پنج ساله از متقاضیان دریافت می‌شود و هزینه آن نیز به قیمت امروز محاسبه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به برخی موارد مشاهده شده در زمینه خرید و فروش امتیاز این واحدها، تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز این واحدها تخلف است.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark