توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65117
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸
۹ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری؛
اصولگرایانی که از فکر رئیسی و قالیباف بیرون نمی‌آیند!/ لزوم سرمایه‌گذاری بر روی گزینه‌های اصلی انتخابات
آماده‌سازی اذهان مردم برای گزینه‌های موجود و مطرح‌ نکردن اسامی انحرافی همچون رئیسی و قالیباف برای انتخابات ۱۴۰۰ از جمله بدیهیاتی است که بایست مورد توجه اصولگرایان قرار گیرد تا مردم پس زمینه ای از فرد مذکور در اذهان خود داشته باشند.
اصولگرایانی که از فکر رئیسی و قالیباف بیرون نمی‌آیند!/ لزوم سرمایه‌گذاری بر روی گزینه‌های اصلی انتخابات
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه 598، حدود ۹ ماه تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و در این بین گمانه زنی ها توسط فعالان سیاسی و رسانه‌ای در خصوص گزینه های اصلی انتخابات بالا گرفته است.

در این بین برخی افراد از سیدابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نام می‌برند و سعی دارند تا وی را به عنوان گزینه اصلی معرفی کنند.

به عنوان نمونه در چند روز اخیر جواد نیک‌بین و جواد کریمی قدوسی، دو نماینده خطه خراسان با انتشار توئیت هایی، عملا خواستار حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

جواد نیک بین نماینده کاشمر در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما به نظر ۲۴ میلیون نفر احترام گذاشته و به سختی تحمل کردیم. سال ۱۴۰۰ وقت آنست که آن ۲۴ میلیون نفر، به نظر ۱۶ میلیون نفر ⁧‫اعتماد‬⁩ کنند.»

کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد نیز با انتشار توئیتی خواستار حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شده و نوشت: «آیت الله رییسی مصداق اتم و اکمل رجل سیاسی و مکتبی، مدیر و مدبر است که با سایر مدعیان عرصه ۱۴۰۰ فاصله‌ای غیر قابل رقابت دارند، چشم های متتظر و ملتمس از درگاه الهی در آروزی تبدیل نه ماهه آینده به دقایقی هستند.»

احمدامیرآبادی، نماینده قم نیز چندی پیش در شبکه پنج سیما مدعی شده بود که در صورت حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ تمامی مشکلات حل خواهد شد!

این در حالی است که سید ابراهیم رئیسی چندی پیش با تاکید بر برنامه ۵ ساله خود مبنی بر تحول در قوه قضائیه عملا حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را رد و آن انحراف در مسیر مبارزه با فساد مطرح عنوان کرده است.

از طرفی با توجه به جایگاه مهم قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی و عملکرد قابل قبول سیدابراهیم رئیسی در این منصب، عملا سخن گفتن از حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری اشتباه بزرگی است که باعث می شود اعتماد از دست رفته مردم به دستگاه قضا را -که در طول مدت ۱۸ ماه گذشته ذره ذره در حال بازگشت است- به یکباره با ظن فعالیت های انتخاباتی از بین ببریم.

عده‌ای دیگر نیز از برخی نمایندگان مجلس یازدهم همچون قالیباف، زاکانی و نیکزاد به عنوان گزینه‌های انتخابات سال ۱۴۰۰ نام می‌برند.

این در حالی است که در موعد انتخابات ریاست جمهوری، تنها ۱ سال از فعالیت نمایندگان مجلس یازدهم گذشته و ثبت نام این افراد برای انتخابات عملا دهن کجی به مردمی است که آنان را برای کرسی نمایندگی انتخاب کرده‌اند.

به نظر می رسد برخلاف جوسازی‌های رسانه‌ای، گزینه‌های اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ که توان بالقوه‌‌ای برای کسب رأی دارد، به ۲ الی ۳ مورد محدود می‌شود که بایست با تاکتیک و در زمانی مناسب خود را وارد فرآیند انتخابات کنند؛ هرچند که اصولگرایان همواره ثابت کرده اند که با سیاست‌های انتخاباتی خود، تبحر خاصی در رقم زدن شکست دارند!

آماده‌سازی اذهان مردم برای گزینه‌های موجود و مطرح‌ نکردن اسامی انحرافی همچون رئیسی و قالیباف برای انتخابات ۱۴۰۰ از جمله بدیهیاتی است که بایست مورد توجه اصولگرایان قرار گیرد تا مردم پس زمینه ای از فرد مذکور در اذهان خود داشته باشند، نه اینکه در ماه‌های منتهی به انتخابات با معرفی گزینه‌های خود سردرگمی را به اقشار جامعه منتقل کنند؛ اتفاقاتی که در دو دوره اخیر انتخابات کاملا به چشم می‌آمد.
Share/Save/Bookmark