توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66882
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه:
یک میلیون و ۲۷۰ هزار اطلاعات مکانی در استان کرمانشاه ثبت شد
دیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات ۱۲۵ واحد پستی شهری و روستایی و ۱۳۰ دفتر پیشخوان در استان، گفت: متقاضیان برای احراز هویت مکانی دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند در منزل با مراجعه به سایت gnaf.post.ir احراز هویت مکانی خود را دریافت کنند.
یک میلیون و ۲۷۰ هزار اطلاعات مکانی در استان کرمانشاه ثبت شد
«شهریار بهنیا» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح پس از ارسال درخواست متقاضی شناسه‌ای برای فرد مورد نظر ارسال می‌شود که پس از آن ماموران اداره پست به آدرس ارائه شده مراجعه می‌کنند و شناسه توسط ماموران تایید می‌شود.

او با اشاره به الکترونیکی شدن احراز هویت مکانی و تاثیر آن در کاهش مراجعات حضوری بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، بانک‌ها، امور مالیاتی و تامین اجتماعی برای انجام کارهای مربوط به ارباب رجوع نیازمند احراز هویت مکانی مراجعه کنندگان هستند.

وی تصریح کرد: در چندماه گذشته با اجرای راهکارهای مرتبط سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آیین نامه اجرایی طرح نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF) در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه ملی اطلاعات، تفاهم نامه‌ای مابین وزارت آموزش و پرورش و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به ثبت یک میلیون و ۲۷۰ هزار اطلاعات مکانی در استان کرمانشاه، گفت: در این طرح اطلاعات مکانی تمام شهرها و روستاهای استان کرمانشاه به روزرسانی شده است و هم اکنون ۱۲۵ واحد پستی شهری و روستایی و ۱۳۰ دفتر پیشخوان به هم استانی‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

احداث سایت‌های جدید اپراتورهای ارتباطی در جاده‌ و روستاهای کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد ارتباطات مناسب در استان، گفت: نیازمند نصب دکل در برخی نقاط جاده‌ای و فضاهای منابع طبیعی هستیم زیرا برای ارتقای شبکه مخابراتی و بهره‌مندی مردم از امکانات ارتباطی راهی جز نصب دکل نیست.

«شهریار بهنیا» افزود: احداث سایت‌های جدید اپراتورهای ارتباطی در روستاها با هدف توسعه متوازن خدمات ارتباطی و اینترنت پرسرعت در روستاهای محروم استان انجام می‌شود.

او در ادامه با اشاره به افزایش روزانه تعداد مشترکان، تصریح کرد: هم اکنون برای رفع مشکل آنتن‌دهی در نقاط جاده‌ای و فضاهای منابع طبیعی استان کرمانشاه تجهیزات مورد نیاز است که چنانچه امکان نصب و راه اندازی سایت‌های جدید مخابراتی فراهم نشود، دسترسی مردم به توسعه ارتباطات کاهش پیدا می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه، گفت: ارائه خدمات در روستاهای محروم باقی‌مانده و فاقد اینترنت، سبب توسعه متوازن و کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.
Share/Save/Bookmark