توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57882
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
توضیحات وزیر‌ جهادکشاورزی درباره گوشت‌های وارداتی
وزیر جهاد کشاورزی توضیحاتی درباره سلامت گوشت‌های وارداتی به کشور ارائه کرد.
توضیحات وزیر‌ جهادکشاورزی درباره گوشت‌های وارداتی
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در گفت‌وگویی درباره کیفیت گوشت‌های وارداتی و وجود نظارت در محل کشتار و همچنین انتشار تصاویری از کیفیت پایین برخی از این محصولات، گفت: انواع و اقسام نظارت‌ها و بازرسی‌ها در زمینه کیفیت گوشت‌های وارداتی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی نظارت کامل و دقیقی در زمینه گوشت‌های قرمز وارداتی دارد، تصریح کرد: در زمینه گوشت مرغ، وارداتی صورت نمی‌گیرد، به همین دلیل نیازی به وجود ناظر در خارج از کشور در زمینه واردات گوشت مرغ نیست.

وزیر جهاد کشاورزی که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، ادامه داد: نظارت کافی روی واردات انجام می‌شود تا دام کشتارشده جهت واردات پیر نباشد، زیرا دام‌های وارداتی باید زیر 18 ماه سن داشته باشند.

این عضو هیئت دولت در پایان درباره اینکه "در کشتارگاه‌های خارج از کشور که از آنها نیاز بازار داخلی را تأمین می‌کنیم، ناظرانی حضور دارند یا خیر؟"، گفت: در صورتی که کشتارگاه گواهی بهداشتی و دامپزشکی لازم را نداشته باشد، دام‌های کشتارشده در آنجا قابل قبول نیست و محصول آنها مجوز واردات دریافت نمی‌کند، تمامی موارد کنترل و نظارت می‌شود.
Share/Save/Bookmark