توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70652
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
۳ خواسته مهم استاندار کرمانشاه از معاون اقتصادی وزیر کشور
استاندار کرمانشاه سه خواسته مهم و اساسی استان از معاون اقتصادی وزیر کشور را مطرح کرد که شامل ویژه دیده شدن کرمانشاه در سه حوزه مجوزها، امتیازها و تخصیص‌ها بود.
۳ خواسته مهم استاندار کرمانشاه از معاون اقتصادی وزیر کشور
محمد طیب صحرایی، روز(دوم بهمن) در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد تنظیم بازار استان که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه بخشی از شرایط کنونی کرمانشاه میراث آن چیزی است که از گذشته برای ما به جا مانده که بسیار نیز مفصل است، افزود: چند عامل اصلی برای عدم توسعه کرمانشاه داشته‌ایم که یکی از مهمترین آنها محرومیت‌های قبل از انقلاب و دوران پهلوی است که به استان‌های حاشیه‌ای کشور تحمیل می‌شد و پس از آن نیز با فراهم شدن عرصه خدمت در ایام انقلاب، شاهد وقوع جنگ تحمیلی بودیم.

وی افزود: اگرچه مجموع این عوامل طی دهه‌های گذشته بر روند سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان سایه انداخته، اما خوشبختانه طی سنوات اخیر گشایش‌هایی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و امنیتی شاهد بوده‌ایم که می‌تواند از این پس زمینه حرکت پرشتاب را فراهم کند.

استاندار کرمانشاه معضل کنونی که کرمانشاه با آن مواجه است را جمعیت جوان جویای کار دانست و افزود: لازم است شبانه‌روزی و مجاهدانه تلاش کنیم تا این افراد از حق طبیعی داشتن یک کار آبرومند، مولد و ماندگار برخوردار شوند.

صحرایی بهبود شتاب توسعه در کرمانشاه را نیازمند توجه ویژه به استان دانست و از معاون وزیر کشور خواست کرمانشاه را در سه بخش مجوزها، امتیازها و تخصیص‌ها ویژه ببینند.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه در برخی زمینه‌ها نیازمند اجازه‌های خاص و متفاوت از رویه‌های عادی است، برای نمونه در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت که کرمانشاه به منابع آن نیاز دارد و باید با سرعت بیشتری در این زمینه حرکت کنیم، تقاضا داریم مسیرهای طولانی فروش اموال مازاد با در نظر گرفتن برخی میانبرها برای کرمانشاه کوتاه شود.

استاندار کرمانشاه نمونه دیگر این مجوزهای خاص را جلوگیری از خروج برخی تولیدات از استان خصوصا در زمینه کالاهای اساسی مانند گوشت و محصولات کشاورزی دانست که در برخی موارد باعث می‌شود قیمت این اقلام در کرمانشاه که خود استانی تولیدکننده است، نسبت به استان‌های مصرف کننده بالاتر برود.

صحرایی درخواست کرد، مادامی که در داخل استان به این محصولات نیاز است، جلوی خروج آنها گرفته شود.

درخواست دیگر صحرایی در نظر گرفتن امتیازهای ویژه برای کرمانشاه از جمله مشوق های مالیاتی برای جذب سرمایه‌گذاران بود و یا اینکه امتیازی به کرمانشاه داده شود تا تعدادی از مرغ‌داری‌هایی که اکنون زیر ظرفیت کار می‌کنند، صرفا برای صادرات تولید داشته باشند و نوسانات داخلی قیمت تاثیری بر فعالیت آنها نگذارد، بگونه‌ای که این واحدها مایحتاج خود را آزاد بخرند و محصول خود را آزاد بفروشند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: همچنین تقاضا داریم کرمانشاه در زمینه تخصیص اعتبارات خصوصا مباحثی که مرتبط با اشتغالزایی است، ویژه دیده شود.

صحرایی پیشنهاد کرد، این مجوزها، امتیازها و تخصیص‌های ویژه، نه تنها برای کرمانشاه، بلکه برای چند استانی که از نظر شاخص‌های اساسی اقتصادی از میانگین کشور عقب هستند، در نظر گرفته شود.
Share/Save/Bookmark