توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28532
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره روز جهانی قدس:
مساله فلسطین مساله عقیده است/
مساله فلسطین مساله عقیده است/
رهبر معظم انقلاب فرمودند: رژیم غاصب صهیونیستی در حد و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید. اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی ایران، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.


به گزارش خط نیوز ، با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران، زخم کهنه فلسطین که در رژیم شاهنشاهی به فراموشی سپرده شده بود دوباره زنده شد و موج عظیمی در دنیای اسلام علیه جنایت‌های غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس شکل گرفت که به برکت امام(ره) و رهبری انقلاب، امروز صهیونیست بین‌الملل درمانده و ناتوان شده است.

این‌روزها بار دیگر مردم روزه‌دار غزه زیر آماج موشک‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و مجامع حقوق بشری سکوت اختیارکرده و بر طبل رسوایی خود می‌کوبند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای از ابتدای زعامت خود به عنوان رهبری انقلاب نقش اصلی را در زنده نگه داشتن موضوع اشغال قدس شریف داشته‌اند و همواره نسبت به خطر متحد نبودن دنیای اسلام هشدار داده‌اند.

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره روز جهانی قدس و گرامیداشت این روز به شرح زیر است:

*روز قدس پشتوانه امنیت کشور است

روز قدس یک روز بین‌المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، حرف حقی را که استکبار حداقل شصت سال برای خاموش کردن آن سرمایه گذاری کرده بود، فریاد می کنند.

تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران و اعلام روز قدس و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین، حرکت تهاجمی بود که در مقابل توطئه شصت ساله استعمار برای محو فلسطین از نقش جغرافیای جهان، ایستاد.

(پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۰،پیام رهبری انقلاب به مناسبت فرارسیدن روز قدس)

* عقب‌نشینى از غزه یک شکست بزرگِ صهیونیست‌ها بود/قدس روز آزمایش ملت‌های بزرگ است

...اما مسأله‌ى فلسطین و روز قدس. روز قدس نزدیک است. روز قدس، روزِ آزمایش بزرگ ملت‌هاى مسلمان است؛ روز قدس، آن روزى است که ملت‌هاى مسلمان بى‌واسطه‌ى مقامات رسمى حرف‌شان را در دنیا مطرح مى‌کنند. امسال هم روز قدس اهمیت مضاعفى دارد؛ هم به خاطر حادثه‌ى غزه - که واقعاً عقب‌نشینى از غزه یک شکست بزرگِ صهیونیست‌ها بود - هم به‌خاطر توطئه‌یى که بعد از شکست غزه و براى جبران آن شکست، از سوى امریکایى‌ها و صهیونیست‌ها و بعضى از هم‌پیمانان‌شان در جریان است؛ یعنى عادى‌سازى رابطه‌ى زشت با رژیم صهیونیستى در میان برخى از دولت‌هاى اسلامى و برخى از دولت‌هاى منطقه، که نباید زیر بار بروند. دولت‌هاى اسلامى با بهانه‌هاى مختلف و براى خاطر شاد کردن دل امریکا، نباید ارتباطشان را با این رژیم غدارِ ستمگر غاصب - که خطرى براى همه‌ى منطقه و همه‌ى ملتها و دولتهاست - عادى کنند؛ نباید به‌خاطر امریکا، روى خوش به این رژیم نشان بدهند، که این کار زشتى است. دلیل زشت بودن این کار هم این است که آن کسانى‌که مرتکب این عادى‌سازى مى‌شوند، لااقل در اوایل کار، آن را پنهان نگه مى‌دارند؛ لذا کار زشتى است که پنهانش مى‌کنند. کار زشت را نباید انجام داد، نه این‌که پنهان کرد. بنابراین، روز قدس ان‌شاءاللَّه پُرشورتر از همیشه برگزار شود.

۲۹/۰۷/۸۴- خطبه‌های نماز عید فطر

* روز قدس را باید همه ملت‌های اسلامی گرامی‌بدارند

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه تهران در ۲۱ مهر ماه ۱۳۸۵ نیز فرمودند:

روز قدس در پیش است؛ روز فریاد امت اسلامى بر علیه ظلم و عدوان پنجاه ساله دشمنان امت اسلامى است. روز قدس را باید همه امت اسلام و همه ملتهاى اسلامى گرامى بدارند و شما مردم عزیز ایران نیز مثل هر سال، به توفیق الهى این روز را گرامى خواهید داشت.

خطبه‌های نماز جمعه تهران۲۱/۷/۸۵

* جمعه قدس را به یاد داشته باشید و فراموش نکنید

جمعه آخر ماه، روز قدس را داریم که حالا احتمال دارد در ماه رمضانِ امسال یک جمعه جلوتر بیفتد، براى اینکه همه کشورهاى اسلامى بتوانند شرکت کنند. حالا این مسئولیتش با مسئولینى است که این کارها را تدبیر می‌کنند. جمعه قدس را به یاد داشته باشید و فراموش نکنید. ان‌شاءاللَّه همه ما بتوانیم از فرصتهاى این ماه حداکثر استفاده را بکنیم.

خطبه‌های نماز جمعه تهران۲۳/۶/۸۶

* روز قدس از جلوه‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است

روز عید فطر تجسم و نمایش انسجام حقیقى و قلبى ملت است؛ وحدت ملت، اعتصام دسته جمعى به حبل‌اللَّه، از چیزهایى است که بسیار باارزش است. این را بایستى به عنوان یک درس رمضانى براى خودمان حفظ کنیم که این هم محصول همان معانى معنوى ماه رمضان است. بخصوص که ماه رمضان ما مسلمانها - بخصوص ما ملت ایران به برکت امام بزرگوارمان - شامل روز قدس است که روز قدس یکى از آن جلوه‌هاى حقیقى اتحاد و انسجام دنیاى اسلام است

خطبه‌های نماز عید فطر ۱۰/۰۷/۸۷

*روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است

در روز قدس در برابر چشم جهانیان قرار دادند. چقدر سعى کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول این سالها که روز قدس را که نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامى است. روز فریاد رساى مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرتهاى استکبارى به جان امت اسلامى افتاده است. روز قدس چیز کوچکى نیست. روز قدس یک روز جهانى است. یک پیام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این است که امت اسلامى اولاً زیر بار ظلم نمی رود، ولو این ظلم از پشتیبانى بزرگترین و قدرتمندترین دولتهاى عالم برخوردار باشد. چقدر سعى کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامى، در تهرانِ باعظمت به همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دنیا نشان داد که عقربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پول خرج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردنها و خباثتهاى سیاسى آنها بر روحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ملت ایران اثرى ندارد.

سران و سیاسیون غرب در این چند ماه فریب رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى خودشان را خوردند، فریب تحلیلگران حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى مطبوعات و رادیو تلویزیونهاى خودشان را خوردند، خیال کردند که میتوانند روى ملت ایران اثر بگذارند. روز قدس شما نشان دادید که آنها در پى سراب بودند. حقیقت این است. حقیقت ملت ایران همان چیزى است که در روز جمعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى آخر ماه مبارک رمضان - روز قدس - نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داده شد و نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داده شد که امتداد این عظمت، این حرکت در دنیاى اسلام گسترده است و مخصوص ایران نیست؛ در نقاط مختلف عالم مسلمانها هر جائى که امکان پیدا کردند، روز قدس را با فریاد خود علیه ظلم آمیختند. روز قدس روز بسیار عظیمى است. این کار را شما به بهترین وجهى انجام دادید. یک بار دیگر ملت ایران نشان داد که در مواقع حساس، سخن خود را با رساترین فریاد به گوش مردم دنیا می‌رساند.

خطبه نماز عید فطر۲۹/۰۶/۸۸

* راهپیمایی روز قدس برای نظام است

راهپیمایى بیست و دو بهمن و راهپیمایى روز قدس. این راهپیمایى‌ها مربوط به نظام است؛ مربوط به هیچ دولتى، مربوط به هیچ جریان خاصى نیست؛ مال نظام است. شما ببینید مردم در این حرکت عظیم چه می‌کنند؛ در سرماى بیست و دوى بهمن، در ماه رمضان با دهان روزه؛ چه اوقاتى که هوا سرد بود، چه حالا که هوا گرم است.

ان‌شاءالله خواهید دید روز قدس باز مردم چه عظمتى را از خودشان نشان می‌دهند. این نشان دهنده علاقمندى و دلبستگى مردم به نظام است.

دیدار با مسئولان نظام ۱۶/۵/۱۳۹۰

* هر نفرى که روز قدس توى خیابان مى‌آید، به امنیت کشور کمک میکند/قدس پشتوانه امنیت کشور

روز قدس در پیش است. روز قدس، یک روزِ به معناى حقیقى کلمه، بین‌المللىِ اسلامى است؛ روزى است که ملت ایران میتواند با کمک ملتهاى مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقى را فریاد کند که براى پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذارى میکند - البته حداقل شصت سال است، یعنى از زمان تشکیل دولت غاصب؛ والّا از مقدماتش شاید صد سال هم بیشتر است - شصت سال است که دارند سعى میکنند فلسطین را از نقشه‌ى جغرافیاى جهانى حذف کنند. البته تا حدود زیادى هم موفق شده بودند. انقلاب اسلامى زد توى دهن اینها. ایجاد نظام جمهورى اسلامى و اعلان روز قدس و تبدیل سفارت رژیم غاصب به سفارت فلسطین در تهران، حرکت هشدار دهنده و متوقف کننده و مهاجمى بود که در مقابل این نقشه‌ى استکبارى ایستاد. امروز خوشبختانه این حرکت، روزبه‌روز توسعه پیدا کرده.

روز قدس پشتوانه‌ى امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ى آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفرى که روز قدس توى خیابان مى‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهاى انقلابش کمک میکند. روز قدس روز بزرگى است،

در دیدار با اساتید دانشگاه‌‌ها۲/۰۶/۹۰

*به شرط مقاومت و استقامت فلسطین به فلسطینی‌ها بازخواهد گشت

من به شما عرض کنم: پیروزى ملت فلسطین در بازگرداندن حق خود، دشوارتر نیست از پیروزى‌اى که ملت ایران در ایجاد جمهورى اسلامى در ایران داشت. آن روز – روزى که طاغوت بر این کشور حکومت میکرد – اگر کسى نگاه میکرد به صحنه‌ى عالم و به صحنه‌ى منطقه، جزو محالات قطعى بود که رژیم طاغوت در اینجا تغییر پیدا کند، آن هم اینکه تبدیل بشود به یک نظام اسلامى. این، جزو محالات به نظر مى‌آمد و به حسب موازین طبیعى، به حسب موازین عادى، چنین چیزى ممکن نبود؛ مقدور نبود. قدرت بى‌کلام آمریکا در این منطقه و حمایت بى قید و شرطش از رژیم شاه، نداشتن هیچ گونه امکانى براى مبارزین در اینجا – یعنى امکانات ما آن روز در حال مبارزه، بسیار کمتر بود از امکاناتى که امروز مردم شما در غزه دارند یا در ساحل غربى دارند – در عین حال این اتفاق افتاد، این محال ممکن شد و واقع شد؛ به برکت تداوم مبارزه، به برکت توکل به خدا، به برکت رهبرى عازم و جازم و قاطع امام بزرگوارمان. من میگویم این اتفاق در مورد فلسطین ممکن است پیش بیاید. بعضى نگاه میکنند به صحنه، قدرت آمریکا را نگاه میکنند، پشتیبانى غرب را از صهیونیستها نگاه میکنند، قدرت شبکه‌هاى مالى صهیونیستها را در آمریکا و در سایر نقاط عالم مى‌بینند، قدرت تبلیغاتى‌شان را مى‌بینند، به نظرشان مى‌آید که برگرداندن فلسطین به فلسطینى‌ها یک امر ناممکنى است. من می گویم نه، این امر ناممکن، ممکن خواهد شد؛ به شرط ایستادگى و استقامت.

* مساله فلسطین مساله عقیده است/حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس

ما در جمهورى اسلامى مسئله‌ى فلسطین برایمان یک مسئله‌ى تاکتیکى نیست، یک استراتژى سیاسى هم نیست، مسئله‌ى عقیده است، مسئله‌ى دل است، مسئله‌ى ایمان است. لذاست که بین ما و بین مردممان در این زمینه هیچ گونه فاصله‌اى وجود ندارد؛ همان قدر که ما براى مسئله‌ى فلسطین اهتمام قائلیم، مردم ما هم – آنهائى که می دانند مسئله‌ى فلسطین چیست که اکثریت عظیم ملت ما، بلکه قاطبه‌ى ملت ما هستند – همان انگیزه را دارند. و شما مشاهده می کنید در روز قدس و در جمعه‌ى آخر ماه رمضانِ هر سال، که امام آن را به عنوان روز قدس معین کردند، مردم مى‌آیند در شهرهاى بزرگ، در شهرهاى کوچک، حتّى در روستاها، مثل راهپیمائى ۲۲ بهمن – ۲۲ بهمن یادآور و سالگرد پیروزى انقلاب ماست که یک مسئله‌ى مربوط به خود ملت و داخل کشور است – همان احساسات را به خرج میدهند؛ همان حضورى را نشان میدهند که در روز ۲۲ بهمن نشان میدهند. در روز قدس هم مردم در همه‌ى شهرهاى کشور، در همه‌ى شهرهاى بزرگ و کوچک و روستاها، مى‌آیند در خیابانها؛ هوا گرم باشد، هوا سرد باشد؛ و حضور خودشان و انگیزه‌ى خودشان را نشان میدهند.

بیانات در دیدار شرکت کنندگان در افتتاحیه‌ى همایش غزه‌ ۱۳۸۸/۱۲/۰۸

* مهمترین رکن حمایت از ملت فلسطین، قطع پشتیبانى از دشمن غاصب است

طرح جمهورى اسلامى براى حل قضیه‌ى فلسطین و التیام این زخم کهنه، طرحى روشن، منطقى و منطبق بر معارف سیاسىِ پذیرفته شده‌ى افکار عمومىِ جهانى است که قبلاً به تفصیل ارائه شده است. ما نه جنگ کلاسیکِ ارتشهاى کشورهاى اسلامى را پیشنهاد میکنیم، و نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را، و نه البته حکمیت سازمان ملل و دیگر سازمانهاى بین‌المللى را؛ ما همه‌پرسى از ملت فلسطین را پیشنهاد میکنیم. ملت فلسطین نیز مانند هر ملت دیگر حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند و نظام حاکم بر کشورش را برگزیند. همه‌ى مردم اصلى فلسطین، از مسلمان و مسیحى و یهودى – نه مهاجران بیگانه – در هر جا هستند؛ در داخل فلسطین، در اردوگاه‌ها و در هر نقطه‌ى دیگر، در یک همه‌پرسىِ عمومى و منضبط شرکت کنند و نظام آینده‌ى فلسطین را تعیین کنند. آن نظام و دولتِ برآمده‌ى از آن، پس از استقرار، تکلیف مهاجران غیر فلسطینى را که در سالیان گذشته به این کشور کوچ کرده‌اند، معین خواهد کرد. این یک طرح عادلانه و منطقى است که افکار عمومى جهانى آن را بدرستى درک میکند و میتواند از حمایت ملتها و دولتهاى مستقل برخوردار شود. البته انتظار نداریم که صهیونیستهاى غاصب به‌آسانى به آن تن در دهند، و اینجاست که نقش دولتها و ملتها و سازمانهاى مقاومت شکل میگیرد و معنى مى‌یابد. مهمترین رکن حمایت از ملت فلسطین، قطع پشتیبانى از دشمن غاصب است؛ و این وظیفه‌ى بزرگ دولتهاى اسلامى است.

بیانات در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین‌ ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
فارس
Share/Save/Bookmark