توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64262
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴
طی ابلاغیه‌ای؛
استفاده از ماسک برای مراجعان و پرسنل مراکز درمانی اجباری شد
با دستور مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رئیس سازمان نظام پزشکی استان استفاده از ماسک برای همه پرسنل، بیماران و مراجعان در مراکز درمانی اجباری شد.
استفاده از ماسک برای مراجعان و پرسنل مراکز درمانی اجباری شد
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، با دستور مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سازمان نظام پزشکی استان طی ابلاغیه‌ای استفاده از ماسک برای همه پرسنل، بیماران و مراجعین در مراکز درمانی اجباری شد.

در این ابلاغیه آمده است با توجه به بحران ناشی از بیماری کووید ۱۹، ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشاغل مختلف و نظر به وظیفه اجتماعی مهم کادر درمان در بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز مخاطرات بالقوه مؤثر در شیوع این بیماری در مراکز درمانی، لازم است برخی موارد توجه قرار گیرد.

لازم است تمام پرسنل شاغل در مطب‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها از ماسک استفاده نمایند و تمام مراجعین نیز ملزم به استفاده از ماسک قبل از ورود به فضای مشترک مطب شوند و از ورود مراجعین بدون ماسک ممانعت به عمل آید.

لازم است تمام اقدامات حفاظتی جهت رعایت فاصله گذاری فیزیکی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی صورت گیرد.

ضروری است نوبت دهی به صورت تلفنی باشد به گونه‌ای که از تجمع بیماران در داخل مطب جلوگیری شود و در زمان نوبت دهی تاکید شود که به هیچ وجه بیماران پیش از زمان تعیین شده به مطب مراجعه نکنند.

وجود تهویه مناسب در سالن انتظار، محل معاینه و اتاق تزریقات مورد انتظار است.

بدیهی است مسئولیت حسن اجرای موارد فوق بر عهده پزشکان مراکز و مسئولین فنی کلینیک‌ها و داروخانه‌ها است.
Share/Save/Bookmark