توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51021
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲
بعد از پاکسازی شرق
عملیات آزادسازی آخرین محلات جنوبی دمشق بزودی آغاز می‌شود
ارتش سوریه تقریبا عملیات ارسال تجهیزات و نیروی نظامی به مناطقی را به پایان رسانده است که در جنوب دمشق تحت اشغال تروریستهای داعش و جبهه النصره قرار دارد.
عملیات آزادسازی آخرین محلات جنوبی دمشق بزودی آغاز می‌شود
ارتش سوریه تقریبا عملیات ارسال تجهیزات و نیروی نظامی به مناطقی را به پایان رسانده است که در جنوب دمشق تحت اشغال تروریستهای داعش و جبهه النصره قرار دارد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه بعد از یکسره کردن کار تروریست‌ها در شرق دمشق، همچنان در حال ارسال تجهیزات و اعزام نیروی نظامی به جنوب دمشق است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که تجهیزات نظامی، سلاحهای سنگین، خودروهای نفربر به همراه دهها نیروی ارتش سوریه وارد اطراف مناطق تحت اشغال داعش و جبهه النصره در جنوب دمشق شده است.

این تجهیزات در محورهای خیابان «دعبول» واقع در شمال محله «التضامن» و ورودی شمالی اردوگاه «الیرموک» و بخش شرقی محله «القدم» توزیع شده است.

یک فرمانده میدانی در این زمینه تأکید کرد که روند ارسال تجهیزات و نیروی نظامی به این منطقه عملیاتی در آستانه تکمیل شدن قرار دارد و نبرد با تروریستها در نزدیکترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

منابع محلی نیز اعلام کردند که تروریست‌های حاضر در اردوگاه الیرموک چند خمپاره به منازل واقع در محله «الجمعیات» شلیک کرده‌اند که در پی آن یک کودک کشته و 9 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

داعش شهرک «الحجر الاسود» را به صورت کامل در اشغال خود دارد. این شهرک از سمت شمالی به اردوگاه الیرموک چسبیده است.

داعش همچنین بخش‌هایی از جنوب و النصره بخش کوچکی از غرب این اردوگاه را در اشغال خود دارد. کما اینکه بخشهایی از شرق محله القدم و جنوب محله التضامن در اشغال عناصر داعش قرار دارد.


هدف از این عملیات تسلط کامل بر منطقه جنوب دمشق شامل اردوگاه الیرموک و التضامن، الحجر الاسود و القدم است که عناصر داعش و النصره در آن حضور دارند.

ارتش سوریه طی روزهای گذشته نیز تجهیزات نظامی به محور دعبول فرستاده بود که در واقع خط تماس با تروریستهای داعشی است که بخش جنوبی محله التضامن را در اشغال خود دارند.

جنوب دمشق آخرین منطقه در جنوب پایتخت سوریه است که در آن داعش و جبهه النصره حضور دارند. در شهرکهای ریف جنوبی دمشق (یلدا، ببیلا و بیت سحم) عناصر مسلح معارضی حضور دارند که گفته می‌شود مصالحه با ارتش سوریه را پذیرفته‌اند.

هفته پیش این خبر در رسانه های معارض منتشر شد و اعلام کردند که گروهها و نمایندگان معارض حاضر در قلمون شرقی با طرف روسی نشستی برگزار کردند و به یک توافق پنج بندی دست یافتند
Share/Save/Bookmark