توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29341
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
انتقاد آیت‌الله جنتی از حذف نیروهای مومن/ اخراج ۷۴ مهندس انقلابی به اسم بیسواد
انتقاد آیت‌الله جنتی از حذف نیروهای مومن/ اخراج ۷۴ مهندس انقلابی به اسم بیسواد
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه از شاخه های حرکت ضدانقلابی فتنه،حذف نیروهای انقلابی است، گفت: در وزارتخانه ای ۷۴ مهندس انقلابی را به اسم بی سواد بیرون کردند در حالی که سوابق این ۷۴نفر منتشر شده و موجود است.

به گزارش خط نیوز
، آیت‌الله احمد جنتی در نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته در تهران، با اشاره به سلامت مقام معظم رهبری پس از انجام عمل جراحی گفت: به درگاه خداوند شکر می کنیم که رهبری عزیز سلامت شان را به دست آوردند و با نشاط به خانه بازگشتند و الحمدالله از داخل و خارج کشور سیل احساسات مقدس به سوی ایشان روانه شد و همه برای سلامت ایشان دعا و نذر کردند.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن اشاره به اهمیت معنوی ایام پیش رو تاکید کرد: هر چه می‌توانیم از برکات این ایام استفاده کنیم، هر که می تواند در ایام دحوالارض روزه بگیرد و صدقه دهد. و دعای عرفه امام حسین هم در این ایام از عاشقانه‌ترین دعاها است.

وی ادامه داد: یک نکته را به یاد بیاورید امام حسین(ع) در مقابل جبل‌الرحمه با اشک جاری این دعا را خواند و بعد سر مقدس ایشان افتاد در گودال قتلگاه و رفت بالای نیزه ،ببینید در چه دنیای بدی زندگی می کنیم که خواننده دعای عرفه سر مقدسش بالای نی می رود.

آیت الله جنتی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال جهاد خالص انجام شد و هیچ چیز جز قصد غربت در کار نبود و همه سرچشمه از رهبری و امام امت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: غیر از دوران رسول الله در تاریخ سابقه ندارد - اگرچه باز با این دوران اختلافاتی دارد - اما این جهاد، جهاد فی سبیل الله بود و ذخیره بزرگی برای آینده ما است، عاشورا الهام بخش و درس آموزنده است برای بشر در طول تاریخ بوده و این جهاد الگو گرفته از عاشورا است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه باید این دفاع مقدس را به عنوان تجربه و ذخیره تاریخی و معنوی حفظش کنیم و دوستان ما در این وادی خوب کار می کنند، اظهار داشت: جوانی که با دفاع مقدس آشنا شود، دیگر با فرهنگ غرب آلوده نمی شود. باید این سرمایه را حفظ کرد و نشان داد جایی که ایمان و بصیرت و استقامت باشد، نصرت خدا جاری می‌شود و البته هم رسانه ها باید در این قضیه کار کنند و هم خود رزمندگان خاطرات خود را ثبت کنند و به ما هدیه دهند.

وی ادامه داد: بعضی از یادداشت ها و خاطرات جنگ شاید بیش از ۱۵۰ مرتبه چاپ شده است. ما باید از خون شهدا پاسداری کنیم و نگذاریم این خون پایمال شود، چرا که ما در جهاد اکبر هستیم.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: دشمن می‌خواهد عقاید را تخریب کند و فحشا را در جامعه رشد دهد تا نیروهای انقلابی رشد نکنند و می‌خواهد فرهنگ غرب را جایگزین کند.

آیت الله جنتی با اشاره به فتنه سال ۸۸ یادآور شد: عزیزان برادر و خواهر از فتنه درس بگیرید و بیدار شوید. دلمان نمی‌آید نفرین کنیم، اما آنها که حقیقت فتنه را با سکوت خود انکار کردند، استحقاق نفرین دارند. این‌ها فتنه را نادیده گرفتند و قبول ندارند. خب چه چیزی را قبول ندارید؟ مگر اسرائیل نگفت این‌ها (فتنه‌گران) بزرگترین سرمایه ما هستند؟

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: رهبر انقلاب در ملاقات هیئت دولت فرمودند فتنه خط قرمز ماست. چقدر رهبری در مورد فتنه حرف زده‌اند؟ ایشان می‌داند عده‌ای می‌خواهند فتنه را ادامه دهند و شکست خود را جبران کنند. کسی که فتنه را قبول ندارد در ولایتش باید شک کرد.

جنتی با تاکید بر اینکه از شاخه های این حرکت ضد انقلابی حذف نیروهای انقلابی است، بیان داشت: رهبری فرمودند به اسم اعتدال نیروهای مومن را کنار نزنید. پس چرا در وزارتخانه ای ۷۴ مهندس را با سطح بالای علمی به اسم بی سواد بیرون می‌کنند. که در نهایت، این مهندسین جدول ارائه کردند که سوابق تحصیلی ما این است و ما رتبه بالای علمی داریم چه کسی باید به این رفتارها اعتراض کند. دارند اینگونه بچه‌های انقلابی را حذف میکنند. اینها بروند، مشخص است که کسانی می‌آیند که فتنه دوست‌اند و یار فتنه گران.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان به تعهدشان عمل کنند. تریبون مجلس باید جلوی این کار را بگیرد. در وزارت علوم هم دارند این بچه ها را حذف می‌کنند و اگر این‌ها بروند فتنه‌گران و یاران فتنه می‌آیند و مسلط می‌شوند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: امسال را رهبر انقلاب سال فرهنگ و اقتصاد نامیدند. به فرهنگ باید بپردازیم و این فرهنگ است که همه چیز را درست می کند. اصلاح باید از فرهنگ شروع شود. انقلاب باید از باطن شما باشد. چشم های بینای شما و همه انقلابیون باید نگران باشد که کجا فرهنگ اسلامی را تضعیف می کنند و اعتقادات را تخریب می کنند.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به مسئله داعش گفت: رهبر عزیز آبروی آمریکا را در مسئله داعش بردند. کیست که نداند اسلحه این ها از کجا می آید از آمریکا و اسرائیل و عربستان تامین می شود؟ چه کسی به آنها پول می دهد حالا آمریکا می گوید می خواهد با داعش مبارزه کند؟ خدا لعنتتان کند، داعش را چه کسی مگر تاسیس کرد جز آمریکا و اسرائیل و عربستان که شعبه ای از آمریکا و اسرائیل است ؟

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی، مسئله دانشگاهها و حوزه ها را داریم که مسئولیت سنگین دارند. چرا که دانشگاه و حوزه باید فرهنگ اسلامی را دفاع کرده و نگذارید افراد ناباب در دانشگاهها نفوذ کنند و دنیا را به آخرت نفروشید، چرا که این دنیا می رود.

وی همچنین تاکید کرد: دانشگاه جای رشد علمی و فناوری است و باشگاه سیاسی سیاستمداران نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله جنتی همچنین در خطبه های اول نماز جمعه تهران با اشاره به اعمال خیر و شری که انسان انجام می‌دهد،گفت: سعادت انسان را اعمال خیر انسان تضمین می‌کند و اعمال شر همه هستی را به باد می‌دهد.

وی با بیان اینکه کارهای زشت انسان از وسوسه شیطان است و هرچه این وسوسه زیاد شود شیطان بر انسان مسلط می‌شود، تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن مجید شرح ماجرای خلقت انسان را بیان می‌کند و شرح عداوت شیطان را بیان می‌فرماید که از همان اول خلقت آدم، دشمنی هم در کنار انسان سبز شد که در بهشت هم دست بر نداشت و قسم خورد که به عزت خدا به جز مخلصین من همه را گمراه می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه شیطان انسان را محاصره می‌کند، اظهار داشت: شیطان در مال و اولاد انسان شریک می شود و مال انسان را صرف قمار و شراب و رشوه می‌کند. در اولادش شریک می شود، اولاد زنا شرک شیطان است و گاهی شیطان اولاد را به راه بد می برد و از خط مستقیم خارج می کند .

جنتی خاطرنشان کرد: عده ای در جنگ احد پشت کردند و همراه اصحاب پیامبر نرفتند. شیطان آنها را در اثر اعمال بدشان وسوسه کرد و لذا آنها در جهاد شرکت نکردند. حتی بعضی اوقات اعمال بد در حافظه انسان اثر می‌گذارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: خداوند فرمود ای پیامبر به بندگان من بگو حرف‌های نیش دار به هم نزنند چرا که شیطان میانشان دشمنی ایجاد می‌کند "ان الشیطان ینزع بینهم" و بنابراین این دشمنی ادامه دار می‌شود.

جنتی با اشاره به روایتی از داستان زندگی حضرت یوسف (ع) تصریح کرد: در قضیه حضرت یوسف (ع) ایشان شکر خدا به جای می‌آورد و می‌گوید که من غلام بودم خداوند منت گذاشت و من را به اینجا رساند، بعد از آنکه شیطان میان من و برادرانم دشمنی انداخت، من به برادران توصیه می‌کنم تفسیر المیزان را در سوره یوسف بخوانید، که حضرت یوسف تقصیر را گردن شیطان انداخت و از کسی گلایه نکرد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان تاکید کرد: خداوندا تو دستور داده ای ما از شر شیطان به تو پناه ببریم و همه انبیاء ذکرشان "اعوذبالله من الشیطان الرجیم" بود و لذا ما اگر ما با صداقت به خدا پناه ببریم خدا ما را رد نمی کند.
/تسنیم
Share/Save/Bookmark