توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 54451
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
عدم برخورد با مفاسد اقتصادی منجر به تضعیف پشتوانه مردمی نظام/ وزرای دولت مصداق "چاقو دسته خودش را نمی‌برد" هستند
مسوولین باید به این نکته مهم توجه داشته باشند تا زمانی که نظام از حمایت مردمی برخوردار است نباید نگران دخالت خارجی و تهدید نظامی دشمن بود.
عدم برخورد با مفاسد اقتصادی  منجر به تضعیف پشتوانه مردمی نظام/ وزرای دولت مصداق "چاقو دسته خودش را نمی‌برد" هستند
به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، دکتر بیژن نوباوه نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و کارشناس سیاسی با اشاره به اهمیت حفظ سرمایه مردمی در عبور از مشکلات کشور گفت: مطمئنا مهمترین عاملی که تاکنون موجب بقای جمهوری اسلامی شده است و انقلاب را از بحران‌های متعددی چون تجاوز به خاک میهن، مساله نفوذ و تحریمهای بین المللی نجات داده سرمایه مردمی وحمایت مردم از انقلاب اسلامی بوده است.

وی دراین باره افزود: قطعا هر نوع عملکردی که منجر به قوام بخشی اعتماد مردمی به نظام اسلامی شود عامل مهمی در ماندگاری و بقای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. مسلما آن روی دیگر سکه، عکس چنین موضوعی است، هر اقدامی که منجر به ایجاد ناامیدی در بین مردم شود مجموعه نظام را زیر سوال برده و حتما آسیب زننده خواهد بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر کارزار دشمن در مواجه با نظام و ملت مسلمان ایران خاطر نشان شد: امروز دشمن با رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته در برابر جمهوری اسلامی قرار گرفته بنحوی که نوع میدان، نوع کارزار و جنگ دشمن تغییر کرده است. کارزار اقتصادی جبهه جدید دشمن در مواجه با نظام و ایرانیان است از این رو در چنین شراطی بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از چند عامل بازدارنده هستیم که باید از سوی نظام ومسوولین دنبال شود.

نوباوه با تاکید بر اهمیت اعتماد سازی دوباره در بین آحاد مردم، یادآور اتفاقات بزرگ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شد و افزود: اعتماد سازی در بین آحاد مردمی و پاسخگویی صریح و شفاف به مردم الزام امروز مدیریتی کشور است. مردم ایران در بدترین شرایط اقتصادی در دوران دفاع مقدس که نفت به فروش نمی رسید یا در خوش بینانه ترین حالت با نرخ 6 دلاری به فروش می رسید، با ایستادگی در برابر مشکلات، تو دهنی بزرگی به دشمن زدند و توانستند با همدلی بر مشکلات فائق بیایند چرا که آن زمان شاهد شفافیت و پاسخگویی در میان مدیران و همراهی آنها در شرایط سخت با مردم بودند.

وی مخاطرات عدم حمایت از نظام را اینگونه عنوان نمود: عدم برخورداری از روحیه پاسخگویی, تجمل گرایی و زندگی های اشرافی مدیران و بی توجهی به مطالبات و سستی در برابر پاسخگویی به مردم همه وهمه از عوامل دوری مردم از مسوولین و فاصله گرفتن از نظام اسلامی به شمار می رود. هنگامی که مردم به مسوولین نظام شک کنند قطعا دست از حمایت نظام برمی دارند وعدم حمایت مردم از نظام اسلامی چشم انداز خطرناکی برای موجودیت نظام به شمار می رود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد شفاف با مفسدان اقتصادی شده تصریح نمود: مسلما ارکان تصمیم گیر نظام و مدیران کلان کشور در قوای کشور بخصوص در قوه قضاییه وقوه مجریه با توجه به چنین موضوعی باید اهتمام بیشتری به اصل ایجاد شفافیت داشته باشند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردمی باید در مقابل تخلفات اقتصادی حامی حقوق مرم باشند بنحوی که برخورد با مفاسد اقتصادی باید به صورت شفاف و روشن در برابر مردم انجام شود.

نوباوه دراین باره افزود: مشاهده نتایج ملموس مبارزه با متخلفان اقتصادی و جلوگیری از تشکیل رانت و فساد اقتصادی از جمله اصلی ترین خواسته های مردم به شمار می رود. اگر فردی به عنوان مجرم متخلف اقتصادی به جامعه معرفی می شود مردم باید دادگاهی، محاکمه و مجازات فرد را از نزدیک ببینند و مطمئن شوند اراده ای درون نظام برای برخورد با متخلفان اقتصادی وجود دارد، مسلما تا زمانی که مسوولین به چنین موضوعی قائل نشوند نمی توان انتظار همراهی و همدلی مردم را داشت.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: حتی اگر مردم به صورت ظاهری در برابر مفاسد اقتصادی عکس العملی از خود نشان ندهند قطعا بی توجهی در برخورد و جلوگیری از تداوم مفاسد اقتصادی منجر به تضعیف پشتوانه مردمی نظام می شود و این مساله اصلی ترین آسیبی است که نظام را از درون مورد تهدیدی اساسی قرار می دهد.

وی خطاب به مسوولین قوه قضاییه و مجریه گفت: مسوولین باید به این نکته مهم توجه داشته باشند تا زمانی که نظام از حمایت مردمی برخوردار است نباید نگران دخالت خارجی و تهدید نظامی دشمن بود بنابراین مهمترین اولویت امروز نظام در راستای افزایش وحدت ایجاد شفافیت و نهادینه کردن صداقت با مردم است. راستگویی نظام به مردم بخصوص قوه مجریه و قضاییه امروز مهمترین عامل ماندگاری مردم در حمایت از نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

نوباوه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر بهداشت در تزریق ناامیدی از اعمال تحریم ها بخصوص در حوزه دارو به جامعه گفت: اظهارات وزیر بهداشت در شرایطی که نباید موج ناامیدی به جامعه تزریق کرد بسیار ناشیانه بود. مسلما یکی از دلایل بیان چنین سخنان ناشیانه ای عدم تجربه ایشان در امور وزارت و کشورداری است، چرا که در طرح سلامت نشان دادند علی رغم هشدارهای کارشناسان مبنی بر ناقص بودن این طرح چگونه بیش از 64 هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور را هدر دادند و از آن دفاع کردند! بنده معتقدم چنین اظهارنظرهایی از سوی دولتمردان به نوعی فرار به جلوست در حالی که مسوولین اعم از وزرا باید جوابگوی مردم در موضوعات مهم و نیازهای اساسی در زمینه دارویی و غذایی باشند.

وی در پایان با اشاره به ثروت های نجومی دولتمردان و عدم پاسخگویی آنها به مردم اظهار داشت: متاسفانه وزرای دولت یازدهم مصداق ضرب المثل چاقو دسته خودش را نمی برد هستند! حتی تغییر وزرا در صورتی که برنامه ها و اهداف ثابت باشد و عموما دولت به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادی و کوتاه کردن دست رانت خواران از اقتصاد کشور نباشد جوابگو نیست. تا هنگامی که وزرایی با ثروت های چندین هزار میلیارد تومانی در راس قدرت باشند که کوچکترین نمونه آنها وزیر بهداشت با دو هزار میلیارد تومان است، قطعا تغییر وزرا به اقتصاد کشور کمکی نمی کند چرا که آنها در هر صورتی اقدامی علیه خود نمی کنند! بنابراین تا مادامی که چنین وضعیتی وجود داشته باشد نمی توان به حسن نیت دولت در تغییر وزرا و نتایج مطلوب آن امیدوار بود.
Share/Save/Bookmark