توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30411
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۶
وزیر جدید صنعت و تجارت ژاپن به علت رسوایی مالی استعفا می‌کند
رسانه‌های خبری ژاپن اعلام کردند که وزیر جدید صنعت و تجارت این کشور امروز یکشنبه به علت اتهامات مربوط به سوء استفاده از منابع مالی سیاسی استعفا می‌کند.
وزیر جدید صنعت و تجارت ژاپن به علت رسوایی مالی استعفا می‌کند
به گزارش خط نیوز به نقل از رویترز، خانم یوکو اوبوچی، ۴۰ ساله دختر نخست وزیر سابق ژاپن و وزیر جدید صنعت و تجارت این کشور قرار است گزارش مربوط به تحقیق و بازجویی از خود در خصوص رسوایی سوء استفاده از منابع مالی سیاسی را فردا دوشنبه ارائه کرده و سپس استعفای خود را به شینزو آبه نخست وزیر تقدیم کند. استعفای وزیر صنعت و تجارت ژاپن به چالش و دردسر بزرگی برای آبه تبدیل شده است.

روزنامه سانکی ژاپن نوشت که آبه خواستار آن شده که اوبوچی امروز یکشنبه این گزارش و استعفای خود را ارائه دهد و منتظر نشست کمیته پارلمانی در روز دوشنبه نماند.

آبه خانم اوبوچی را کمتر از دو ماه قبل برای وزارت اقتصاد، صنعت و تجارت انتخاب کرده بود. وی یکی از ۵ زنی بوده که آبه در ترمیم کابینه از آنها استفاده کرده تا محبوبیت خود را با نشان دادن تعهدش در ارتقای جایگاه زنان در دولت افزایش دهد.

اوبوچی که زمانی به عنوان نخستین نخست وزیر زن در تاریخ ژاپن مطرح شده بود در نشست روز پنج شنبه پارلمان به خاطر گزارش های رسانه ها در خصوص سوء استفاده از منابع مالی عذرخواهی کرده است. این اقدام وی در تناقض با قوانین مربوط به منابع مالی انتخاباتی و سیاسی است.

برخی رسانه های خبری ژاپن همچنین گزارش دادند که اوبوچی به افراد نزدیک آبه اعلام کرده است که وی قصد دارد شخصا از این سمت استعفا دهد تا مسئولیت این اتفاق را بپذیرد. استعفای اوبوچی نخستین استعفای اعضای کابینه آبه از دسامبر ۲۰۱۲ میلادی به شمار می رود.

دوره قبلی نخست وزیری آبه در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ نیز تحت تاثیر رسوایی های مالی در بین وزرایش قرار گرفت و برخی از وزرای کابینه آبه مجبور به استعفا یا خودکشی شدند.






Share/Save/Bookmark