توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27127
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
آیت‌الله مکارم: مردم را از زیر بار تورم نجات دهید
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کردند: دولت، مجلس و متفکران جامعه دست به دست هم دهند تا قشر نیازمند را از زیر بار سنگین تورم نجات دهند.

به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم، با اشاره به درخواست‌های مردم مبنی بر این‌که چرا در خصوص موج گرانی در جامعه تذکر نمی‌دهید، افزودند: ما در این خصوص بارها اظهار نظر کرده‌ایم؛ متاسفانه اخیرا موجی از تورم در کشور شکل گرفته است که حاصل افزایش نرخ حامل‌های انرژی از سوی دولت بوده است.

معظم‌له افزودند: وقتی موج گرانی شکل می‌گیرد، دو اثر نامناسب در جامعه دارد؛ حاصل افزایش گرانی‌ها، ثروتمند شدن ثروتمندان و نیازمند‌تر شدن نیازمندان جامعه است به همین دلیل آقایان باید فکری به حال طبقات ضعیف جامعه کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که ثروتمندان دستشان به جاهای زیادی بند است و افزایش تورم موجب افزایش قیمت خانه‌های و کالاهای انبارشان می‌شود و سود بالایی خواهند برد، تصریح کردند: کسانی که حقوق ثابت دارند و کارگرانی که درآمد معینی دارند، با افزایش تورم حقوق آنها افزایش پیدا نمی‌کند و به همین دلیل بار تورم بر دوش این اشخاص سنگینی می‌کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که دولت باید فکری به حال اقشار مختلف جامعه کند تا دچار ضرر و زیان بیشتری نشوند، ابراز داشتند: دولت می‌خواهد پول‌هایی از افزایش حامل‌های انرژی را افزایش یابد، اما باید به فکر نیازمندان هم باشد، چرا که جوانان بیکار و کسانی که در تامین جهیزینه دختران و مسایل ازدواج مشکلات دارند، بار زیادی بر دوش آنها قرار دارد.

ایشان با تاکید بر این‌که بار تورم نباید بر دوش فقرا باشد، تصریح کردند: فقرا به معنای مسکین نیست و مفهوم کسانی هستند که در آمد ثابتی دارند و هر جنسی که در جامعه گران شود، لطمات بسیاری به آنها وارد می‌شود.

معظم له همچنین دولت را به مطالعه همه جانبه در زمینه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها سوق دادند و گفتند: قشر آسیب‌پذیر بیش از این نباید آسیب ببیند و بلکه باید از مشکلات آنها کاسته شود و این طرح نیاز به مطالعه بیشتری دارد، چرا که مسئله پیچیده‌تر از آن است که عده‌ای فکر کنند و برای خود تصمیم بگیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: دولت، مجلس و متفکران جامعه دست به دست هم دهند تا قشر نیازمند را از زیر بار سنگین تورم نجات دهند و ما نیز برای موفقیت آنها دعا خواهیم کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم پرهیز از ریا و ریاکاری، اظهار داشتند: برخی گناهان با وجود این‌که از گناهان کبیره هستند، به مسئله توحید لطمه وارد نمی‌کنند، اما ریاکاری شرک محسوب می‌شود، چرا که انسان ریاکار خداوند را رها کرده و دیگری را منبع آثار خود قرار داده است.

ایشان با بیان این‌که ریاکاری باطل، عمل را بی‌ارزش می‌کند، تصریح کردند: ریاکاری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و... وجود دارد و اگر اقدامی با هدف ریاکاری صورت گرفته باشد، هیچ ارزشی ندارد و فقط ظاهرسازی است.

معظم‌له با اشاره به این‌که در برخی از نقاط دنیا شاهد وقوع زلزله هستیم، ابراز داشتند: در این زلزله‌ها، بناهای دینی کمتر آسیب‌ می‌بینند، چرا که پیمانکارانی که مساجد را ساخته‌اند، انسان‌هایی با تقوا بوده‌اند و کم‌کاری نکرده‌اند، اما ادارت مناطق زلزله زده با خاک یکسان می‌شوند، چرا که در ساخت آنها کم‌کاری صورت گرفته است.
Share/Save/Bookmark