توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35777
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
آغازی برای طی کردن یک راه طولانی؛
دستاوردهای حضور شیخ احمد در ایران چه بود؟
به گزارش خط نیوز ، شصت‌وششمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا پنج‌شنبه هفته گذشته در ایران برگزار شد. نشستی که شاید بهترین تعبیر از آن را نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش و جوانان کرد. او در این باره گفت که هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا برای بازدید از ایران به تهران نیامده‌اند بلکه آنها در اینجا هستند که نشست شورای المپیک آسیا را برگزار کنند اما این تمام ماجرا نبود.

در کنار برگزاری این نشست، دیدارهای صمیمانه و دوستانه‌ای برگزار شد. رایزنی‌هایی برای کسب کرسی‌های مختلف در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی و البته شورای المپیک آسیا صورت گرفت و قول‎های مساعدی هم برای میزبانی دو رویداد ساندای قهرمانی جهان و مسابقات کوراش به ایران داده شد. این اجلاس یک دستاورد جالب دیگر هم برای ورزش ایران داشت. در حاشیه این اجلاس، شیخ احمد با تغییر زون ایران از غرب آسیا به منطقه مرکزی موافقت کرد، البته میزبانی غرب آسیا هم که پیش‌تر به ایران داده شده بود باز هم به کشورمان و این بار به طور رسمی داده شد.

اتفاق بزرگ این رویداد، بحث بانوان و حمایت تمام قد شیخ احمد از حضور باحجاب آنها در رویدادهای بین‌المللی بود. بحثی که بانوان ورزشکار کشورمان از آن لطمات زیادی دیده بودند. اینکه شیخ احمد فهد الصباح، موثرترین فرد در ورزش آسیا حامی چنین موضوعی باشد، جای مسرت دارد.

بزرگترین دستاور برگزاری شصت و ششمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا در بخشی به نام «دیپلماسی ورزشی» قرار دارد. سالیان زیادی است که فضاسازی‌های زیاد و البته تبلیغات منفی گوناگونی علیه ایران در بُعد بین المللی ایجاد شده است. حضور بیش از ۸۰ عضو تاثیرگذار ورزش آسیا در تهران قطعا می‌تواند باعث بهبود این فضای ذهنی که نسبت به ایران وجود دارد، باشد. شاید باید گفت این بزرگترین دستاوردی برگزاری اجلاس ۶۶ در ایران بود. حال ۸۰ عضو تاثیرگذار ورزش دنیا می‌دانند که در ایران برخلاف سایر کشورهای منطقه چه امنیتی حکمفرماست.

یادآوری این نکته کاملا ضروری است که نباید توقع داشت در شهریور ماه سال جاری که قرار است انتخابات شواری المپیک آسیا برگزار شود و یا در انتخابات پیش روی کمیته بین‌المللی المپیک، ایران به کرسی‌های قدرتمندی در آسیا و البته کرسی IOC MEMBER دست یابد. این تازه آغازی برای یک راه طولانی است. این آغازی برای اعتمادسازی است. این زمینه‌ای برای طی کردن مسیری دراز جهت بازگشت و دست‌یابی دوباره به کرسی‌های بزرگی است که داشته‌ایم. امروز راه اعتمادسازی باز شده و باید آن را ادامه داد تا شیخ احمدهای دنیا سهم ورزش ایران را بدهند؛ البته به شرط اینکه وقتی کرسی‌های مورد نیاز را کسب کردیم کسی نیاید و بگوید که او را برکنار می‌کنم و فردا بهترش را به دست می‌آورم!
منبع: تسنیم
Share/Save/Bookmark