توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36587
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
کواکبیان در ششمین کنگره جبهه متحد مستقلین:
مذاکرات تا بیستم تیرماه به نتیجه می‌رسد/نباید توقعات را خیلی بالا ببریم/ با این توافق همه چیز گل و بلبل نمی‌شود
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: نباید سطح توقعات از مذاکرات خیلی بالا برود که نتوانیم انتظارات را کنترل کنیم چراکه با این توافق ایران گل و بلبل نمی‌شود.
مذاکرات تا بیستم تیرماه به نتیجه می‌رسد/نباید توقعات را خیلی بالا ببریم/ با این توافق همه چیز گل و بلبل نمی‌شود
به گزارش خط نیوز ، مجتبی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ضیافت افطاری و ششمین کنگره جبهه متحد مستقلین در تالار ملاصدرای تهران به حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌آی پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تعبیری داشتند که برای سیاسیون پیام خاص خود را داشت و آن نرمش قهرمانانه بود.

وی افزود: مفهوم واقعی نرمش قهرمانانه ایستادگی بر سر اصول و کوتاه آمدن از فروع است اما ما هرگز از حد هسته‌ای و خطوط قرمز کوتاه نخواهیم آمد.

کواکبیان همچین به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره کرد که ایشان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کردند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اگر امام حسن (ع) صلح را پذیرفت به خاطر حفظ اسلام و مکتب اهل بیت و قرآن بود بنابراین اگر ما امروز به دنبال توافق با ۵+۱ هستیم به خاطر مصلحت جامعه است.

وی تأکید کرد: من معتقدم ما در بیستم تیرماه سال جاری بعد از ایام لیالی قدر جشن بزرگ هسته‌ای را برپا خواهیم کرد اما همه باید بدانند که این جشن متعلق به اصلاح‌طلبان و دولت یازدهم نیست بلکه مربوط به کلیت نظام است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه نباید سطح توقع از مذاکرات را بالا ببریم گفت: همه باید به این نکته توجه کنند که نباید سطح توقعات از مذاکرات بالا برود اینکه اینگونه برداشت شود بعد از این توافق همه چیز گل و بلبل می‌شود البته ۳۰ الی ۴۰ درصد از مسائل حل می شود مثلاً از نظر ثبات اقتصادی و تأثیر روانی بسیار مثبت خواهد بود.

کواکبیان با بیان اینکه نباید سطح توقعات بالا برود که ما نتوانیم انتظارات را کنترل کنیم، گفت: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم اگر طرف مقابل زیر میز زد ما هم بتوانیم زیر میز بزنیم هیچ کس حق ندارد حقوق هسته‌ای ما را نادیده بگیرد.
Share/Save/Bookmark