توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70877
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۸
معاون میراث فرهنگی استان:
بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است
به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، فردا(۳۰ فروردین) بازدید از اماکن و محوطه های تاریخی شاخص استان رایگان خواهد بود.
بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است
کیومرث خانی لعل آبادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ۳۰ فروردین(۱۸ آوریل) به عنوان روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نامگذاری شده، اظهار کرد: بازدید از تمام بناها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی شاخص استان در این روز رایگان خواهد بود.

وی افزود: فردا(پنجشنبه) درب بناها و محوطه‌های تاریخی استان همچون بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی به روی گردشگران باز خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی استان در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان های غنی کشور در بحث تعدد آثار تاریخی است، عنوان کرد: در سطح استان ۴۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که حدود نیمی از آنها به ثبت ملی رسیده است.

وی در ادامه شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی را «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» عنوان کرد و گفت: باتوجه به این شعار در تعدادی از پایگاه های ملی و جهانی سراسر کشور قرار است نشست های تخصصی برگزار شود که در استان کرمانشاه نیز در پایگاه جهانی اورامانات نشستی با موضوع مواجهه با بحران‌های طبیعی با مشارکت مردم و کمک از دانش سنتی مردم منطقه برگزار خواهد شد.

خانی لعل آبادی ادامه داد: همچنین به این مناسبت، برنامه‌هایی را برای تجلیل از فعالین حوزه مرمت، حافظان بناهای تاریخی، سمن های فعال و... در سطح استان خواهیم داشت.
Share/Save/Bookmark