توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62227
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۲
خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۰ شهریور ماه
خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۰ شهریور ماه
حضور «مونسان» و «حاجی میرزایی» در فراکسیون امید/ تجمع جمعی از معلمان حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی مقابل مجلس/تعیین نحوه اخذ وثیقه تجارتی/ افزایش ۴۰ درصدی میزان گردشگران خارجی در ۴ ماهه سال ۹۸ و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) دهم شهریور ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

دراین جلسه در ادامه بررسی جزییات لایحه تجارت، نمایندگان مجلس در مصوبه ای تاسیس و بهره برداری از انبارهای عمومی را منوط به کسب مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت کردند.

همچنین نمایندگان با تصویب موادی از لایحه تجارت نحوه گذاشتن وثیقه تجارتی در قراردادهای تجارتی را مشخص کردند.

با رای مجلس نیز شرایط برگزاری حراجی های کالاهای مختلف و محل برگزاری آن و احکام معاملات تجاری از طریق حراجی ها را تعیین شد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه تجارت شرایط اجاره به شرط تملیک در این لایحه را تصویب و در مصوبه ای دیگر شرایط دریافت وجه التزام تأخیر یا عدم اجرای تعهد، خسارت تأخیر و جریمه دیر کرد را تعیین کردند.

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه ای برای کسانی که برخلاف واقع ادعای نمایندگی توزیع از طرف دیگری کنند، مجازات تعیین کردند.

ناطقین امروز مجلس

انتقاد یک نماینده مجلس از انتخاب‌کنندگان لقب «ذوالقرنین» برای رئیس دستگاه قضا

علوی: سازمان برنامه در جهت رفع مشکل تخصیص قیر رایگان اقدام کند

پژمانفر: درخصوص اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی گندم و چغندر اقدام شود

***



فاطمه سعیدی از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه امروز هیئت رئیسه فراکسیون امید خبر داد و گفت: آقای مونسان و حاجی میرزایی در جلسه هیئت رئیسه و با حضور کمیته‌های آموزش و پرورش و گردشگری فراکسیون امید حضور پیدا کردند و برنامه‌های خود را ارائه دادند.

همچنین مهرداد لاهوتی از نظر موافق اعضای فراکسیون مستقلین نسبت به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و در عین حال گفت که نظر نهایی این فراکسیون در مورد دو وزیر پیشنهادی سه شنبه اعلام خواهد شد.

علی اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری هم در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران از افزایش ۴۰ درصدی میزان گردشگران خارجی در ۴ ماهه سال ۹۸ خبر داد.



سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز فراکسیون ولایی گفت که در جلسه این فراکسیون وزیر اقتصاد اعلام کرده که برنامه پیشنهادی این وزارتخانه برای تحول در نظام بانکی تا آخر هفته برای رئیس جمهور ارسال می‌شود.

همچنین یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: کمیسیون به زودی لایحه جامع انتخابات را در دستور کار خود قرار داده و آن را بررسی می‌کند. طرح اصلاح موادی از قانون جامع انتخابات نیز در کمیسیون بررسی شده و در نوبت صحن است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

لاریجانی در پاسخ به حاجی دلیگانی: دولت و اتاق بازرگانی در خصوص لایحه تجارت متفق‌النظر هستند

انتقاد حسن‌نژاد از ضرب‌المثل گل‌مرادی در رابطه با ترک‌ها

سلیمی: چرا دولت با مجلس هماهنگ نیست؟

تذکر دهمرده درباره وضعیت سیستان و بلوچستان

درخواست سلحشوری برای اعمال رافت اسلامی در مورد برخی بازداشتی‌ها

تذکر نماینده سنندج به حجتی و نوبخت در مورد پرداخت مطالبات کشاورزان

اکبریان: چرا تاکنون مطالبات فرهنگیان عملی نشده است؟

زاهدی: چرا برخی مدارس ابتدایی شهریه ٢٠ میلیون تومانی به بالا می‌گیرند؟

***

درادامه جلسه علنی امروز، علی اصغر یوسف نژاد از اعلام وصول طرحی برای احتساب سنوات خدمت بازنشستگان نیروهای مسلح خبر داد.

همچنین امروز جمعی از معلمان حق التدریس غیر مستمر سال ۹۳ و خرید خدمات آموزشی سال ۹۳ در مقابل مجلس تجمع کردند و خواهان تبدیل وضعیت، استخدامی و بهبود وضعیت معیشت خود شدند.

این گزارش درحال تکمیل است...
Share/Save/Bookmark