توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32347
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
ریابکوف: تحریم‌ها و فعالیت رآکتور اراک مانعی برای دستیابی به توافق نهایی هستند
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که هنوز مسائلی مثل تحریم‌ها و فعالیت رآکتور اراک مانعی برای دستیابی به توافق نهایی است و تمام این مسائل متاسفانه جزء مسائل حل نشده باقی مانده است.
ریابکوف: تحریم‌ها و فعالیت رآکتور اراک مانعی برای دستیابی به توافق نهایی هستند
به گزارش خبرگزاری خط نیوز به نقل از اسپاتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پس از ورود به شهر ژنو برای شرکت در یازدهمین دور مذاکرات هسته‌ای با ایران تصریح کرد که علی رغم تلاش ها از سوی برخی محافل جامعه بین المللی برای زیر سئوال بردن تناسب این توافق، ما بر این باوریم که دستاورد و نتیجه‌ای که در شرایط کنونی برای این تلاش‌های مذاکراتی پیش بینی می کنیم می تواند موجب تقویت امنیت جهانی و منطقه‌ای شود.

وی افزود: این مساله به خصوص شامل حال خاورمیانه می شود که تمایلات برای بی ثباتی آن بار دیگر در شرایط کنونی تقویت شده است.

ریابکوف ابراز امیدواری کرد که این بار عقبگردی در مذاکرات به وجود نیاید گرچه دستیابی به توافق نهایی فردا یا پس فردا حاصل نخواهد شد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای قرار است از امروز چهارشنبه در ژنو آغاز به کار کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: هنوز مسائلی مثل تحریم‌ها و فعالیت رآکتور اراک مانعی برای دستیابی به توافق نهایی است. تمام این مسائل متاسفانه جزء مسائل حل نشده باقی مانده است.

ریابکوف افزود: من نمی خواهم بیان کنم که کدام یک از این موضوعات نسبت به موضوع دیگر مهمتر است چرا که این مساله برای ما سخت خواهد بود تا مشخص کنیم که کدام موضوع اصلی است و کدام موضوع در طرف دیگر قرار دارد و به همین دلیل ما به صورت یک بسته با این موضوع برخورد می کنیم و برقراری تعادل داخلی بین اجزاء مختلف توافق نهایی بسیار حساس است.
Share/Save/Bookmark