توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69725
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
وکیل خاندان هاشمی:
انتخاب نوع پوشش آزادی مشروع است/ اکثریت بانوان اساساً به حجاب مو معتقد نیستند!
حجاب واجب شرعی است همانند نماز، اگر کسی نماز نمی‌خواند مگر مجازاتش می‌کنند که بخواهند بی‌حجاب را مجازات کنند؟ به اضافه اینکه قابل اجرا نیست زیرا اکثریت بانوان اساساً به آن معتقد نیستند!
انتخاب نوع پوشش آزادی مشروع است/ اکثریت بانوان اساساً به حجاب مو معتقد نیستند!
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: علیزاده‌طباطبایی، چهره اصلاح طلب و وکیل خاندان هاشمی رفسنجانی در نقد لایحه عفاف و حجاب گفته است: «لایحه جدیدی که به تایید کمیسیون قضایی مجلس رسیده است، اقدام عجیبی است. این لایحه با اظهارات آقای قالیباف، رئیس مجلس که اعلام کردند که حجاب موضوع فرهنگی و اجتماعی و باید کار فرهنگی و اجتماعی انجام بگیرد در تضاد است. لایحه‌ای که شتاب‌زده و بدون مطالعه تدوین شده است».

او ادامه می‌دهد: «قانونی خوب است که عرف عقلای جامعه آن را بپذیرند، در واقع اگر قانون جامعه‌پذیر نباشد، اجرا نخواهد شد. بیش از ۴۰ سال از تصویب تبصره ۶۳۸ که طی آن عدم رعایت حجاب شرعی مستوجب مجازات است، می‌گذرد اما بخش عمده‌ای بانوان ایرانی آن را اجرا نمی‌کنند، آن بخشی که مربوط به عفاف است، یعنی برهنگی و عریان بودن، باید رعایت شود و در تمام دنیا برای برهنگی قانون وجود ندارد اما در کشور ما بحث حجاب به ویژه حجاب مو از سوی زنان دیگر پذیرفته نخواهد شد و فشار به مردم موجب دو دستگی می‌شود.»

این چهره سیاسی با بیان اینکه هر چقدر هم که جریمه سنگین برای این کار در نظر گرفته شود قابل اجرا نیست، تاکید می‌کند: «حجاب واجب شرعی است همانند نماز، اگر کسی نماز نمی‌خواند مگر مجازاتش می‌کنند که بخواهند بی‌حجاب را مجازات کنند؟ به اضافه اینکه قابل اجرا نیست زیرا اکثریت بانوان اساساً به آن معتقد نیستند. همان پلیس با قاضی قوه قضاییه در خانواده خود فردی را دارد که به حجاب معتقد نیست و آن را رعایت نمی‌کند! مگر می‌شود دولت با اکثریت در بیفتد؟ و نتیجه این در افتادن دو دستگی بین مردم و از بین رفتن اتحاد باشد؟»

طباطبایی ادامه می‌دهد: «اصل نهم قانون اساسی بر آزادی‌های مشروع مردم تاکید می‌کند که هیچ نهادی با تصویب قانون نمی‌تواند آن را نقض کند. انتخاب نوع پوشش آزادی مشروع است که نمی‌توانیم آن را با تصویب قانون نقض کنیم. مردم می‌گویند خودمان می‌خواهیم نوع پوششمان را انتخاب کنیم. حتی در زمان صدر اسلام و خلاف امام علی (ع) اما حجاب تحمیلی نداشته‌ایم. با شروع مدارس و دانشگاه‌ها متوجه خواهند شد که این قوانین قابل اجرا نیست و نمی‌شود با خشونت و کارهای پلیسی حجاب را عملی کرد، اگر اعتراضات سیاسی با برخوردهای سخت تمام می‌شود، حجاب و کار فرهنگی از آن نوع نیست!»

به گزارش جهان نيوز، هرچند جناب علیزاده طباطبایی تحت عنوان حقوقدان فعالیت می کند و حقوقدانان هم بر اساس سند و مدرک صحبت می کنند اما به دلیل غلبه وجهه سیاسی، او هم ناخواسته به گزافه گویی روی آورده و با قید اکثریت ادعاهای بی پایه ای را درباره بانوان ایرانی مطرح کرده است و اتفاقا واقعیت آماری برخلاف ادعای وکیل خاندان هاشمی است.

وی همچنین در مقایسه ای عوام فریبانه بین نماز(یک امر کاملا شخصی) یا حجاب(یک بحث کاملا اجتماعی) سعی کرده است نتیجه مطلوب خود را بگیرد که این تکنیک هم نخ نما شده است.
Share/Save/Bookmark