توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30745
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۷
اصرارها برای تکرار یک ملاقات ادامه دارد
کدام چهر‌ه‌های متصل به دولت، "شیخ فتنه" را ملاقات کردند؟ +تصاویر
نتیجه این رویکرد چیزی جز بها دادن به حامیان فتنه و دمیدن در آتش اختلافات و تفرقه برای بهره برداری سیاسی جریان نزدیک به فتنه نیست کما اینکه هیچ وقت نباید به سادگی از کنار حافظه تاریخی ملت گذشت و پاسخ کوبنده به دشمنان را در ۹ دی ۸۸ به دست فراموشی سپرد.
کدام چهر‌ه‌های متصل به دولت، "شیخ فتنه" را ملاقات کردند؟ +تصاویر
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، چندی پیش یوسف صانعی که از وی به "شیخ فتنه" تعبیر می‌شود، به دلیل خونریزی گوارشی در بیمارستان قائم (عج) رشت بستری شد.

در این میان ملاقات برخی چهره‌ها با وی دور از ذهن نبود اما ملاقات برخی افراد متصل به بدنه دولت با شیخ فتنه از نکات تامل بر انگیزی بود که هر روز با انتشار تصویری در رسانه‌ها مشاهده می‌شد.

محمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در دیدارهای جداگانه‌ای از آیت‌الله یوسف صانعی عیادت کرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن سلام و احوالپرسی، از نزدیک در جریان مداوای آیت‌الله صانعی قرار گرفت.



سیدمحمد خاتمی نیز از یوسف صانعی عیادت کرد.

جماران با اعلام این خبر و انتشار عکسی از این عیادت، نوشت: «در پی بیماری آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از مراجع عظام تقلید، سیدمحمد خاتمی با حضور در یکی از بیمارستان‌ها از ایشان عیادت و با کسب اطلاع از مراحل درمانی، برای سلامتی ایشان دعا کرد.

البته این دیدار از آن دست بود که چندان دور از ذهن نبود.



پس از آن رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با حضور در بیت آیت الله یوسف صانعی، از ایشان عیادت کرد.


محمد نهاوندیان در این دیدار که آقای حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی را همراهی می‌کردند، ضمن اطلاع از روند مداوای آیت الله صانعی، از درگاه خداوند برای ایشان آرزوی تندرستی و سلامت کامل کرد.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری و سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز حضور داشتند، نهاوندیان ضمن اطلاع از روند مداوای صانعی از درگاه خداوند برای ایشان آرزوی تندرستی و سلامت کامل کرد.


همچنین صانعی ضمن ابلاغ سلام متقابل به دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، اقدامات دولت یازدهم و بویژه دستاوردهای طرح بیمه سلامت را ستود و برای موفقیت دولت یازدهم در پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌هایش دعا کرد.


چندی بعد حجت الاسلام و السلمین سید حسن خمینی به همراه حجت الاسلام والمسلمین سراج نیز از شیخ فتنه عیادت نموده و سلامتی کامل ایشان از درگاه حضرت احدیت را مسالت نمودند.

پس از آن خانم دکتر فاطمه طباطبایی همسر یادگار امام و خانم بجنوردی همسر حضرت آیت الله بجنوردی نیز از آیت الله صانعی عیادت کردند.

شایان ذکر است آقایان عبدالله نوری، معادیخواه، دکتر هادی نجف آبادی، کرباسچی، محمد شریعتی، سید محمد هاشمی، حاج شیخ عباسعلی روحانی، سید محمد موسوی، نیز در دیدارهای جداگانه از آیت الله صانعی عیادت کرده و سلامتی و شفای کامل ایشان را از درگاه ذات اقدس الهی مسألت نمودند.

و در نهایت معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست طی سفری که ابتدای هفته به قم داشت، در اقدامی تامل برانگیز به دیدار‌ شیخ یوسف صانعی رفت.



این دیدار از آن جهت مهم و غیرقابل قبول است که در اواخر سال گذشته نیز چنین دیداری از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ترتیب داده شده بود که نمایندگان مجلس به آن واکنش نشان داده بودند.


جهانگیری طی سفری که اسفندماه سال گذشته به قم داشت، در دیداری با شیخ یوسف صانعی با وی به گفت‌و‌گو پرداخته بود که نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی‌‌ همان روز‌ها و در واکنش به این اقدام، در تذکری از رئیس‌جمهور خواسته بودند که روحانی شخصا به معاون اولش تذکر دهد!



این در حالی بود که حتی حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم در نشست خبری خود که چند روز پس از این دیدار برگزار شد در پاسخ به سؤالی درباره حضور معاون اول رییس جمهور و استاندار قم در بیت آقای صانعی با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که نگذارید فتنه‌گران به استانداری نزدیک شوند، گفت: در نظام اسلامی همه از یک خانواده، یک نظام و یک امام و تحت اشراف رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی با بیان این‌که برنامه سفر معاون اول رییس جمهور دیدار با مراجع بود و تا ساعت ۵ بعد از ظهر مسأله دیدار با آقای صانعی اصلا مطرح نبود، افزود: به آقای جهانگیری خبر دادند که مراسم سالگرد همسر آقای صانعی برگزار است و چون آقای جهانگیری قبلا استاندار اصفهان بودند و ارتباط تنگاتنگی با آقایان داشتند از این رو برای عرض تسلیت رفتند.

استاندار قم افزود: بنده به آقای جهانگیری گفتم که این مسأله را به صلاح نمی‌دانم چون خبرنگاران هستند اما آقای جهانگیری گفتند مسأله‌ای نیست و برای عرض تسلیت می‌روم.

حجت‌الاسلام صالحی منش ادامه داد: بعد از آخرین ملاقات آقای جهانگیری که با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی بود بنده همراه معاون اول رییس جمهور بودم و اخلاقا نیز درست نبود که ایشان را‌‌ رها کنم چون هر مقامی که به قم می‌آید آن‌ها را مشایعت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دیدار معاون اول رییس جمهور با آقای صانعی بسیار عاطفی، دوستانه و جهت عرض تسلیت بود، اظهار کرد: این ملاقات صرفا یک دیدار عاطفی و دیدار دو رفیق با یکدیگر بود و هیچ مسأله خاص دیگری مبنی بر دیدار با یک مرجع تقلید اصلا مطرح نبود.

اما شیح یوسف صانعی در جریان فتنه ۸۸ با حمایت از فتنه گران خود را بازیچه دست رسانه‌های معاند و ضد نظام قرار داد و در سخنان حمایتی از فتنه گران ۸۸ موجب شعله‌ور شدن آن آتش سهمگین شده بود اما توجه دولتمردان تدبیر و امید و البته اعتدال به این امر در جای خود بحث برانگیز است.



حتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال ۸۸ وی را فاقد شرایط لازم برای مرجعیت اعلام نموده و اعلام کردند که "با توجه به پرسش‌های مکرّر مؤمنان، جامعه مدرسین حوزهٔ علمیه قم براساس تحقیقات به عمل آمده در یک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است که ایشان فاقد ملاکهای لازم برای تصدّی مرجعیت می‌باشد."

نتیجه این رویکرد چیزی جز بها دادن به حامیان فتنه و دمیدن در آتش اختلافات و تفرقه برای بهره برداری سیاسی جریان نزدیک به فتنه نیست کما اینکه هیچ وقت نباید به سادگی از کنار حافظه تاریخی ملت گذشت و پاسخ کوبنده به دشمنان را در ۹ دی ۸۸ به دست فراموشی سپرد.
/خبرگزاری دانشجو
Share/Save/Bookmark