توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57025
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
روحانی: فرمان عملیات کربلای ۴ را هاشمی‌رفسنجانی صادر‌ کرد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از سال ۶۲ هاشمی فرمانده جنگ شد و پیشنهاد مقام معظم رهبری هم آقای هاشمی بود، گفت:فرمان عملیات کربلای ۴ را هاشمی صادر کرد و من در کنار ایشان بودم.
روحانی: فرمان عملیات کربلای ۴ را هاشمی‌رفسنجانی صادر‌ کرد
به گزارش خط نیوز به نقل از دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(پنجشنبه، 20 دی) در دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه آن مرحوم بر گردن همه ملت ایران حق بزرگی داشت، گفت: وی در طول زندگیش برتر و بالاتر از جایگاهی بود که در آن قرار داشت.

وی افزود: هاشمی در دوران طلبگی، به دنبال این بود که از قلم بزرگان حوزه استفاده‌ کند و مجله مکتب تشیع را پایه‌گذاری کند، در آن دوران، اگر کسی مقاله‌ای می‌نوشت، به وی روزنامه‌نویس می‌گفتند و اگر کسی سخنرانی می‌کرد، می‌گفتند منبری و روضه‌خوان است و این نواندیشی یک طلبه جوان را در نظر بگیرید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هاشمی در نهضت اسلامی از یاران نزدیک امام(ره) بود و همواره بالاتر از فضلای حوزه تلاش می‌کرد، اظهار داشت: در دوران انقلاب و نهضت اسلامی که هرکس کتابی درباره مسائل دینی می‌نوشت، او راجع‌به سردار سازندگی دوره قاجار یعنی امیرکبیر و مسئله فلسطین کتاب نوشت، او اموالش را در راه خدا داد و بسیاری از طلاب فقیر را صاحب خانه و منزل کرد و هیچ شلاقی نتوانست او را به زانو در آورد؛ نه شلاق ساواک، بلکه شلاق بر آبروی هاشمی هم او را به زانو درنیاورد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امروز اینجا هستیم تا بگوییم هاشمی زنده است و می‌ماند و استقامت و صبر و تحمل هاشمی زنده است، گفت: آنچه آرزوی هاشمی بود، یعنی نظام سربلند اسلامی را، ملت ما دنبال می‌کند و تا ایران و نظام اسلامی هست، هاشمی می‌ماند، ملت ما هاشمی را در خیابان انقلاب بدرقه کرد و هاشمی نمُرده و نمی‌میرد و جایگاه رفیع در میان مردم قدرشناس این سرزمین داشت، هوشیاری ملت ما در دو نقطه آشکار شد، آخرین انتخاباتی که هاشمی شرکت کرد و رأی مردم استان تهران و بدرقه باشکوه وی نشان داد با تهمت و با دروغ نمی‌توان فرهیخته ملت را از صحنه دور کرد.

وی افزود: امام عزیز و بزرگوار راجع‌به او گفت که آن روزی که مورد حمله ضدانقلاب قرار گرفت، گفت "هاشمی زنده است" مانند روزی که مدرس ترور شد و پیام داد "مدرس زنده است" و امام این جمله را از آن مقطع تاریخی وام گرفت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمود هیچکس برای من هاشمی نمی‌شود و بعد رحلت هاشمی، رهبر انقلاب در جلساتی که خدمتشان می رفتم با سوز و آه از مرگ هاشمی یاد می کردند و می‌فرمود تمام ساعات روزم به فکر هاشمی هستم. ما قبل از رای‌گیری برای ریاست اولین دوره مجلس، نمایندگان حزبی را جمع کردیم و اولین نظر این بود مقام معطم رهبری رییس مجلس شوند و این نظر اکثریت جمع بود ولی ایشان فرمودند، تنها کسی که در این شرایط می تواند رییس مجلس شود هاشمی است و به بهترین شکل مجلس اول دوم و سوم را اداره کرد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: هاشمی در دفاع مقدس و استقرار صلح نقش کم نظیری داشت. در جنگ فرمانده کل قوا، امام بود اما بعد شهادت شهید بهشتی، هربار که خدمت امام می رسیدم و درباره جنگ چیزی می گفتم، می فرمودند این مسایل را به آقایان خامنه ای و هاشمی بگو و از طریق آنها پیگیری کن و بار جنگ بر دوش این دو عزیز بود.

روحانی با بیان اینکه از سال 62 هاشمی فرمانده جنگ شد و پیشنهاد مقام معظم رهبری هم آقای هاشمی بود، گفت: در عملیات کربلای 4 که جزو عملیات های سرنوشت ساز بود و با شکست مواجه شد، فرمان عملیات کربلای 4 را هاشمی صادر کرد و من در کنار ایشان بودم، بعدکربلای 4 ناموفق، تصمیم گرفت عملیات دیگری انجام دهد و با صبر و حوصله و خستگی ناپذیری این کار را انجام داد.
Share/Save/Bookmark