توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53425
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
معاون وزیر دفاع خبر داد
ایران به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست
ایران به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست
معاون وزیر دفاع گفت: ایران به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست.

به گزارش ایسنا، امیر رستگاری، در مراسم رونمایی از خط تولید موتور دیزل ۱۳۰۰ اسب بخار در شرکت دسا آمل با اشاره به این که امروز اندیشه‌های بزرگی در این کشور وجود دارند که فرصت را برای رشد و تلاش فراهم می کنند، اظهار کرد: ایجاد فرصت و بستر برای کار بسیار ارزشمند است و نیازمند افرادی هستیم که به ایرانی فرصت کار و شکوفایی بدهد.

وی این حرکت را یک جهش در صنعت موتور های دیزلی در کشور دانست و با بیان این که این دستاورد، رسما ایران ما را به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی وارد نمود، یادآور شد: این گام مهم در سایه باور، همت، تلاش و هم افزایی و توکل به خداوند متعال محقق شد.

رستگاری با بیان این که نخبگان ما در شرکت موتور سنگین جبهه موتور دیزل را فتح کردند و به دنبال دانش بالادستی و پایین دستی مرتبط رفتند، یادآور شد: امسال و سال آینده مجموعا ۶۰ دستگاه از این دیزل را برای راه آهن جمهوری اسلامی، حوزه صنایع دریایی و نیروگاه های مقیاس کوچک تولید خواهیم نمود.

وی افزود: کاهش آلایندگی، عدم استفاده از سوخت های فسیلی، استفاده از پایه گاز سوز، سیال بودن و کوچک بودن از شاخصه های این پکیچ انرژی و حرارتی است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که در شرکت دیزل سنگین ایران نقشه راه توسعه ای را لحاظ کرده‌ایم و معتقدیم اینجا باید به عنوان یک قطب صنعتی ادامه فعالیت بدهد، تصریح کرد: آمادگی داریم زمین در اختیار صنعتگران مازندران بگذاریم و مجموعه فنی و صنعتی مرتبط با تولید دیزل را ارائه کنیم تا هم برای نیاز خود تولید نمایند و هم در تامین زنجیره قطعات یدکی برای تولید این دیزل ملی با مجموعه شرکت دیزل سنگین ایران مشارکت کنند تا مازندران به عنوان قطب مولد برای خلق ثروت، رونق تولید و اشتغال فعالیت کند.

معاون وزیر دفاع، با اشاره به این که با وزارت نیرو برای تولید نیروگاه های ۳ مگاواتی مذاکره کردیم، گفت: هم چنین بحث تولید دیزل‌های با رسته ۴ برای استفاده در ناوگان اتوبوسرانی کشور به عنوان دیزل گاز سوز با تعداد بسیار زیاد امسال نهایی می شود.

رستگاری با بیان این که امروز به توان تولید موتور ۱۳۰۰ اسب رسیده ایم و تلاش داریم در آینده به تولید موتور ۲۰۰۰ اسب برسیم، خاطرنشان کرد: افق بسیار خوبی برای شرکت دیزل سنگین ایران طراحی شده است و در سال‌های آینده بر آنیم در همه عرصه های حمل و نقل وارد شویم.
Share/Save/Bookmark