توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57188
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
فرمانده همیشه در دسترس
فرمانده همیشه در دسترس
وقتی گوشی همراهش زنگ می‌خورد با اولین صدای زنگش بیدار می‌شد. صدای حرف زدنش که گاهی فارسی، گاهی عربی ، گاهی کردی یا بختیاری به گوش می‌رسید.

به گزارش ایسنا،‌ پروین مرادی همسر سردارشهید حاج حمید تقوی‌فر در خاطره‌ای از این فرمانده اطلاعات و عملیات روایت می‌کند: یادم نمی‌رود تلفن همراههش هیچ وقت خاموش نمی‌شد. حتی وقتی نیمه شب با سردرد و چشم‌های خون شده از خستگی و بی‌خوابی به خانه می‌آمد. وقتی گوشی همراهش زگ می‌خورد با اولین صدای زنگش بیدار می‌شد. صدای حرف زدنش که گاهی فارسی، گاهی عربی ، گاهی کردی یا بختیاری به گوش می‌رسید.


از وقتی یادم می‌آید همیشه یا تفن همراهش نزدیک حاج حمید بود یا گوشی بیسیم‌های ثریا. اگر شرایطی پیش می‌آمد که حاج حمید نمی‌توانست در منزل به گوشی دسترسی داشته باشد دخترم که کوچک بود آن را به پدرش می‌رساند تا جواب بدهد. زنگ ها تمامی نداشتند. تا اینکه دعا می‌کردیم که کسی به او زنگ نزند.

به حاج حمید می‌گفتیم: «حداقل موقع خواب خاموش کن تا بتوانی دو ساعت آسده بخوابی.» ولی او قبول نمی‌کرد و می‌گفت: «شاید یه کار واجب پیش بیاد لازم باشه تماس بگیرن یا یه بنده خدایی نیاز به کمک داشته باشه.» حاج حمید همه وقتش را وقف کمک به مردم می‌کرد.

سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نوابغ اطلاعات و عملیات بود که دی‌ماه سال ۱۳۹۳ در جریان مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در شهر عزیزبلد عراق به شهادت رسید. این فرمانده ایرانی از مؤسسان حشد الشعبی (بسیج مردمی) در این کشور بود. این فرمانده دوران دفاع مقدس به توصیه سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده محور سامرا را بر عهده گرفت.
Share/Save/Bookmark