توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 56008
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷
قیمت افسارگسیخته میوه در همدان و بی خیالی مسئولان
از آغاز هفته تاکنون قیمت انواع میوه در بازار همدان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
قیمت افسارگسیخته میوه در همدان و بی خیالی مسئولان
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، با ورود میوه‌های پاییزی به بازار، اندکی قیمت میوه تعدیل یافت اما متاسفانه در چند روز اخیر شاهد گرانی انواع میوه بوده‌ایم و هیچ گونه اقدامی هم از سوی مسئولان برای کاهش قیمت‌ها مشاهده نشده است.

به همین منظور به سراغ رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان می‌رویم تا علت گرانی را جویا شویم. سپس به بازار میوه رفته و ضمن مشاهده قیمت‌ها نظر مردم را در خصوص وضعیت بازار و قدرت خریدشان جویا می‌شویم.

سرما و بارندگی علت افزایش قیمت میوه بوده است

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: فصل سرما و بارندگی علت اصلی افزایش قیمت میوه در روزهای اخیر بوده است.

علیرضا شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان، اظهار داشت: از طرفی فصل سرما و بارندگی و از طرفی هم تعطیلات هفته گذشته تاثیر زیادی در گرانی میوه گذاشته است.

وی به قیمت انواع میوه در سطح بازار اشاره کرد و افزود: قیمت هرکیلو خرمالو درجه یک 8 هزار تومان و قیمت سیب درختی نیز تا 9 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه علت گرانی خرمالو رو به اتمام بودن فصل برداشت آن است، تصریح کرد: در زمان پیک برداشت هر محصول قیمت آن شکسته می‌شود.

شمس در پاسخ به علت افزایش قیمت ناگهانی خیار نیز ابراز کرد: فصل برداشت خیار هم به اتمام رسیده و خیارهای موجود در بازار از نوع گلخانه‌ای است. در حال حاضر قیمت هر کیلو خیار درجه یک 6 هزار تومان است.

باید واقعیت افزایش قیمت میوه را بپذیریم

وی با بیان‌اینکه دیگر میوه‌ای با قیمت زیر 5 هزار تومان نخواهیم داشت، گفت: باید واقعیت افزایش قیمت میوه را بپذیریم و بدانیم که دیگر میوه‌ای با قیمت زیر 5 هزار تومان نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: علت اصلی افزایش قیمت اجناس مربوط به افزایش هزینه‌های حمل و نقل و سربار و از طرفی هم کاهش ارزش پول ملی است.

هشدار جدی به مسئولان تنظیم بازار

شمس با تاکید بر اینکه به مسئولان تنظیم بازار هشدار میدهم که اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند در پایان سال با مشکل کمبود میوه مواتجه می‌شویم، ابراز کرد: باید از همین روزها عملیات ذخیره سازی میوه به ویژه سیب درختی آغاز شود.

وی با بیان‌اینکه در حال حاضر قیمت پرتقال مناسب بوده و با قیمت 3 الی 4 هزار تومان به فروش می رسد، اظهار داشت: اما با تمام شدن فصل خرمالو و نارنگی، بدون شک قیمت پرتقال نیز افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در بخش دیگری از گفت‌وگو به قیمت هرکیلو سیب زمینی و گوجه‌فرنگی اشاره کرد و افزود: قیمت هرکیلو سیب زمینی از 2 هزار تومان تا 2 هزار و 500 تومان بوده و هر کیلو گوجه فرنگی نیز با قیمت 5 هزار تومان به فروش می‌رسد.
Share/Save/Bookmark