توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58628
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:
آمادگی طراحی و اجرای سازه‌های گلخانه‌ای ایرانی را داریم
آمادگی طراحی و اجرای سازه‌های گلخانه‌ای ایرانی را داریم
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آمادگی طراحی و اجرای سازه‌های گلخانه‌ای ایرانی را داریم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی‌نادر دهقانی اظهار کرد: سال ۸۱ جهاد دانشگاهی در لرستان شروع به کار کرده و علاوه بر کارهای بزرگی که در این مدت انجام داده‌ایم در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و کوهدشت دفتر داریم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که اخیراً به بهره‌برداری رسید، احداث مرکز درمان ناباروری استان با مشارکت رویان بوده است. البته احداث این مرکز با حمایت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همراه بود.

دهقانی‌ اضافه کرد: در این مرکز درمان ناباروری از استان‌های غرب کشور متقاضی داریم و مرکز به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی رتبه خوبی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان در ادامه گفت: پروژه گلخانه هیدروپونیک ۶ هکتاری را در شهرستان محروم کوهدشت آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با توجه به وضعیت آب سفره‌های زیرزمینی کوهدشت، وجود چنین گلخانه‌هایی برای این شهرستان نیاز است.

وی بیان کرد: یک مجتمع تحقیقات فناوری در حوزه گیاهان دارویی داریم و هدف‌مان این است که کشت این گیاهان را توسعه بدهیم و ایجاد گلخانه‌های بومی و سبک را عملیاتی کنیم.

دکتر دهقانی در ادامه گفت: مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد لرستان از مراکز رشد خوب استان است. ۸۰ واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان داریم و به کشورهای سوئد، افغانستان و عراق محصول صادر می‌کنیم. ۱۰۱ قرارداد امضا کرده‌ایم و بیش از ۱۰ میلیارد تومان محصول به فروش رسیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان تاکید کرد: باید تلاش کنیم نگاه‌مان را از بشکه‌های نفت خارج کنیم و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی توانایی‌های انسانی نیروی انسانی را محور کنیم.

وی تصریح کرد: باید نگاه جوانان را از استخدام‌های دولتی به سمت کارآفرینی و اقتصاد پایدار و دانش بنیان تغییر جهت بدهیم که جهاد دانشگاهی در این حوزه‌ها کارهای بسیار خوبی انجام داده است.

دکتر دهقانی‌ با بیان اینکه دو پیشنهاد دارم، افزود: در شهرستان‌های بروجرد و کوهدشت که دفتر داریم، دو مرکز نوآوری و شکوفایی ایجاد شود. پیشنهاد دوم اینکه سازه‌های گلخانه‌ای که در ایران اجرا می‌شود، سنخیت کمی با کشورمان دارد و غالباً هلندی، ترکیه‌ای و غیره هستند و این در حالی است که ما نیاز به گلخانه‌ای متناسب با بوم، اقلیم و فرهنگ ایرانی داریم که مبتنی بر معماری ایرانی باشد و انجام چنین کاری به راحتی شدنی است و آمادگی داریم در این حوزه با توجه به تجارب و دانش فنی در جهاد دانشگاهی کل کشور و استان اقدام کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان در پایان گفت: تعدادی از افرادی که به مرکز درمان ناباوری مراجعه کرده‌اند، به دلیل ازدواج‌های فامیلی مشکلات ژنتیکی دارند که تقاضا داریم برای ایجاد آزمایشگاه ژنتیک مرکز درمان ناباروری مساعدت به عمل آید.


انتهای پیام


Share/Save/Bookmark