توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62948
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷
استاندار کرمانشاه:
شهرداری قبل از اجرای "تله کابین" منابع مالی آن را مشخص کند
شهرداری قبل از اجرای "تله کابین" منابع مالی آن را مشخص کند
استاندار کرمانشاه از تله کابین به عنوان پروژه‌ای مهم برای شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: شهرداری باید در زمینه شروع دوباره این طرح شفاف باشد و باید پیش از همه منابع مالی طرح را مشخص کرده و سپس برای اجرای آن اقدام کند.

هوشنگ بازوند در جلسه عصر امروز (7 دی) اقتصاد مقاومتی استان از پروژه تله کابین به عنوان یک پروژه مهم برای مردم کرمانشاه یاد کرد وافزود: 20 سال است قرار است این پروژه اجرایی شود، اما هنوز خبری نشده و همین امر ذهنیت بدی در مردم کرمانشاه ایجاد کرده است.

وی افزود: برای اجرایی شدن این پروژه صحبت هایی با بانک "ملل" داشتیم و آنها پذیرفتند به تنهایی و بدون مشارکت شهرداری در این پروژه سرمایه گذاری کنند که این مسئله با مخالفت شهردار کرمانشاه مواجه شد و قرار شد شهرداری خود اجرای این پروژه را برعهده گیرد.

بازوند تصریح کرد: قرار شد برای اجرای این طرح شهردار کرمانشاه از شورای شهر مصوبه 50 میلیارد تومانی بگیرد، اما هنوز منابع اعتباری این پروژه مشخص نیست.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شهرداری کرمانشاه باید دقت کند که پروژه را شروع نکنند و دوباره بلاتکلیف بماند و باید دراین زمینه مراقب باشند، چرا که ما نمی‌توانیم در زمینه اجرای این پروژه اعتبار دولتی بدهیم.

وی تاکید کرد: مدیران شهرداری ابتدا باید مسئله مالی این پروژه را مشخص کرده و بعد برای اجرای این پروژه اقدام کنند.

بازوند تصریح کرد: اجرای این پروژه قطعا کمک خوبی به گردشگری استان و شهر کرمانشاه است، اما همه چیز باید در این زمینه شفاف باشد و منابع مالی و اعتبار آن باید کاملا مشخص و تامین شده باشد.

مقاومتی شدن اقتصاد کشور منوط به "مردمی شدن" آن است

بازوند در ادامه این نشست از اقتصاد مقاومتی به عنوان یک کاربرد اصلی برای کشور یاد کرد وافزود: اقتصاد مقاومتی تاب آوری اقتصاد کشور در مقابل تکانه های بیرونی است، روندی که در تمام کشورهای دنیا به نحوی پیگیری می‌شود.

وی افزود: ضرورت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی به خوبی از جانب مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و ایشان در قالب 24 اصل مفاد اقتصادی مقاومتی را به سران سه قوا اعلام کردند.

بازوند بر ضرورت مطالعه همیشگی این 24 اصل توسط مدیران و مسئولین تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم در بحث اقتصاد مقاومتی موفق شویم، همه مسئولان و مدیران باید ضرورت انجام این کار را درک کنند.

وی افزود: همچنین برای موفقیت در اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز است تا درکنار مسئولین، مردم نیز پای کار بیایند.

استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را مقاومتی کنیم، باید اقتصاد مقاومتی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

بازوند تاکید کرد: اقتصاد ما زمانی مقاومتی می شود که مردمی شود و بهترین راه برای مردمی کردن اقتصاد حضور موثر رسانه ها و بویژه صدا و سیما برای فرهنگ سازی در این زمینه است.

استاندار کرمانشاه به تهیه سند اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و افزود: این سند به همه دستگاه ها ابلاغ شده و از مدیران می خواهیم تا به همراه کارشناسان زیرمجموعه خود این سند را به دقت مطالعه کرده و بصورت مستمر به روز رسانی کنند.

بازوند با تاکید بر ارائه گزارش عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال گفت: استان ها باید تا پایان سال گزارش عملکرد دو ساله خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را در سطح ملی ارائه کنند و باید تلاش کنیم تا پایان سال اقدامات ارزشمند این حوزه در استان افزایش یابد.

استاندار کرمانشاه از رییس سازمان برنامه و بودجه استان خواست تا در ماه های پایانی سال با جدیت پیگیر انجام پروژه های اقتصادی مقاومتی بوده و از معاون اقتصادی استان نیز خواست تا مشکلات موجود بر سر راه پروژه های اقتصادی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی را احصا و مرتفع کند تا این پروژه ها هرچه سریعتر تا پایان سال به بهره برداری برسند.
Share/Save/Bookmark