توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64928
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۱
ربيعی: پرداخت يارانه‌ها به قوت خود باقی است
اگر برنامه اصلاح ساختار بودجه که توسط سازمان برنامه‌ و بودجه تهیه و در اختیار مجلس قرار داده‌شده است، بخواهد تصویب و اجرایی شود، تغییراتي در پرداخت یارانه‌ها انجام می‌شود.
ربيعی: پرداخت يارانه‌ها به قوت خود باقی است
به گزارش خط نیوز ، علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال نخست مبنی بر اینکه آقای نوبخت اعلام کرده‌اند که تغییرات یارانه‌ای در راه است، آیا در پرداخت‌ها تفاوتی ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: موضوع را از دکتر نوبخت پیگیری کرده‌ام، به نظر می‌رسد که رسانه‌ها یک تعبیر گزینشی از عبارت «تغییرات یارانه‌ای در راه است» ارائه کرده‌اند البته موضوع تغییرات در پرداخت یارانه‌ها در ذیل موضوع اصلاح ساختار مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی بدون وقفه ادامه خواهد یافت، افزود: یکی از اصلاحات موردنظر و پیشنهادی، اصلاح در نظام و ساختار بودجه و همچنین تغییرات در مجموعه یارانه‌ها است لذا اگر برنامه اصلاح ساختار بودجه که توسط سازمان برنامه ‌و بودجه تهیه و در اختیار مجلس قرار داده‌شده است، بخواهد تصویب و اجرایی شود، تغییراتي در پرداخت یارانه‌ها انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال ديگر در مورد اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و جدیت در اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور و ایجاد شرایط دورکاری برای کارمندان دولت، چرا هنوز بحث کارورزی دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای به قوت خود باقی است؟، بيان داشت: کارآموزی با 120 تا 240 ساعت برای هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای و کارورزی با 240 ساعت مربوط به هنرجویان شاخه کاردانش در پایه‌های یازدهم و دوازدهم است.

ربيعي با اشاره بر اینکه گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی به فعالیت‌های صنوف و کسب‌وکارها مرتبط است و نه به بازگشایی مدارس یا دورکاری کارمندان، گفت: اجرای این دروس در محیط‌های واقعی کسب‌وکار از جمله کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و واحدها‌ی اداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر صنف انجام می‌شود لذا زمانی که صنوف باز و کسب‌وکارها دایر باشند، امکان گذراندن این دوره‌ها وجود دارد.

وي تصريح كرد: گذراندن این دروس به‌خصوص در پایه دوازدهم از اهمیت خاصی برخوردار است و در صورت نگذراندن این دوره آموزشی که 45 روز کاری به طول می‌انجامد، واحدهای درسی برای اخذ دیپلم و فارغ‌التحصیلی آنان فراهم نمی‌شود و به‌تبع آن موضوعات ورود به بازار کار، تحصیلات عالی یا خدمت وظیفه دچار اخلال می‌شود.

سخنگوی دولت اضافه كرد: بنابر اعلام وزارت آموزش‌وپرورش هرساله از اول تیر تا 15 مردادماه سال جاری، زمان گذراندن این دوره آموزشی بوده است که حسب آیین‌نامه برای هنرجویان پایه دوازدهم تا پایان دی‌ماه امکان اجرا وجود دارد.
Share/Save/Bookmark