توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47530
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه اعلام کرد
اجرای طرح آرامش بهاری از فردا در 2400 امامزاده/وجود 958 زائرسرای دائم و 793 محل اسکان موقت
حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از فردا تا 14 فروردین در 2400 امامزداه و بقعه متبرکه برگزار می‌شود، گفت: 958 زائرسرای دائم و 793 محل اسکان موقت برای مسافران نوروزی فعال است.
اجرای طرح آرامش بهاری از فردا در 2400 امامزاده/وجود 958 زائرسرای دائم و 793 محل اسکان موقت
به گزارش خط نیوز و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب فرهنگی است.

وی افزود: چشم‌انداز برنامه‌های ما افزایش سطح خدمت‌رسانی در عرصه‌های معنوی،‌ فرهنگی و رفاهی به زائران کشورمان در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان، اظهار داشت: این طرح با هدف تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ارتقای سطح معنوی مسافران نوروزی چند سالی است که آغاز شده و امسال هم انشاءالله این طرح اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف امور خیریه با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به زائران در ایام طرح آرامش بهاری ویژه برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد.

حجت‌الاسلام شرفخانی، خاطرنشان کرد: اجرای طرح آرامش بهاری از فردا (سه‌شنبه) در کل کشور آغاز و تا 14 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طرح ارامش بهاری در 2400 امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور اجرایی خواهد شد که از این تعداد نزدیک به 2000 امامزاده ویژه برنامه خاصی را برای تحویل سال جدید دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه افزود: در این 2400 امامزاده اقامه نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی طراحی شده که برپایی خیمه‌های معرفت از جمله آنها است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین شاخصه‌های طرح آرامش بهاری برپایی خیمه معرفت است که این ویژه برنامه شامل بخش کودک و نوجوان، بخش مشاوره خانواده و نوجوان، گفتمان‌های دینی،‌تبلیغ و سخنرانی چند رسانه‌ای،‌غرفه‌های مسابقه ویژه جوانان و نوجوانان و همچنین غرفه همه واقف باشیم جهت ترویج فرهنگ وقف است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: تعداد 3034 روحانی از حوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌های علمیه کشور جهت حضور در خیمه‌های معرفت آموزش‌های لازم را در یک ماه اخیر در استان قم دیده‌اند که بخشی از آموزش‌ها به مسائل ازدواج، زوج درمانی، تبلیغ چند رسانه‌ای به عنوان یکی از روش‌های جدید تبلیغ تصویری و همچنین بخش کودک جهت تربیت آنان، غصه‌گویی و استفاده از ابزارهای جدید بازی با نگاه تبلیغی و ترویجی است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 517 امامزاده و بقعه برگزار می‌شود ضمن اینکه در 1700 امامزاده و بقعه هم نمایشگاه طراحی و گرافیک آرامش بهاری برگزار و در 705 بقعه و امامزاده هم نمایشگاه عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار داشت: مسابقه کتابخوانی با عنوان کتابچه آرامش بهاری و با تیراژ بالا جهت توزیع بین مردم چاپ شده است ضمن اینکه اپلیکیشن این کتاب هم در اختیار مردم جهت دانلود قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: روش جدیدی براساس طرح سبک زندگی جهت حضور در مسابقه گروهی و جمعی در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود ضمن اینکه برگزاری دعای ندبه و ادعیه در این امامزادگان هم در دستور کار است، همچنین بیان احکام هم بخش دیگری از برنامه‌های طراحی شده در طرح آرامش بهاری است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه افزود: بیش از 4 میلیون هدیه فرهنگی اعم از کتاب کودک، پازل، لوح‌های فشرده، بسته‌های ویژه کودکان فاطمی و نماز، لوازم‌التحریرها با مضامین فرهنگی، کتاب‌های کودک و نوجوان هم در اختیار نوجوانان و کودکان حاضر در این امامزادگان و بقاع متبرکه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در 958 امامزاده و بقعه در سراسر کشور زائرسرای دایم داریم افزود: در 793 امامزاده و بقعه مکان‌هایی برای ا سکان موقت زائران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در 1200امامزاده و بقعه در سراسر کشور هم بخش دیگری از طرح ارامش بهاری است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در برخی امامزادگان و بقاع متبرکه ایستگاه‌های سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی کشور طراحی شده که قرار است در امامزاده‌های شاخص خدمات بهداشتی به زائران و مسافران نوروزی ارائه شود.

وی با اشاره به نحوه تحویل سال و علاقمندی مردم برای حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: روزی خوری و نفس کشیدن همه ما انسان‌ها به برکت نگاه ویژه ائمه اطهار است لذا حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان و حرم‌های باصفای ائمه معصومین بهترین زمان و مکان برای تحویل سال است و افرادی که توانایی مسافرت به مشهد مقدس و حضور در بارگاه امام هشتم را ندارند می‌توانند با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه ره توشه بسیار خوبی را برای سال جدید از آنها دریافت کنند.

حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار داشت: روز دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی هم برنامه ویژه‌ای در امامزادگان و بقاع متبرکه طراحی شده است ضمن اینکه برای روز سیزدهم فروردین روز طبیعت هم با توجه به فضای زیست محیطی امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه‌های فرهنگی و شادی را برای این روز در نظر گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در سال‌های گذشته به صورت اثرگذار و مطلوب برگزار شده است به همین جهت نمایندگان استانی، ائمه جمعه و جماعات، استاندارد و فرمانداران مختلف کشور از سازمان اوقاف امور خیریه خواسته‌اند تا اجرای طرح آرامش بهاری را علاوه بر امامزادگان و بقاع متبرکه در اماکن تاریخی مانند تخت جمشید، فلک‌الافلاک و دیگر اماکن کشور برگزار شود به همین جهت همکاران ما در طرح آرامش بهاری با حضور خود در 37 مکان تاریخی می‌کوشند تا ضمن اجرای این طرح سبک زندگی را هم آموزش دهند.

وی در پایان افزود: اسکان‌های موقت در امامزادگان برای مسافران نوروزی رایگان است اما در زائرسراهای دایم مبلغی جزئی از مسافران دریافت می‌شود که به هیچ وجه با رقم‌های خارجی از امامزادگان تناسبی ندارد و بسیار ارزان‌تر از آنها است.
Share/Save/Bookmark