توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37360
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال
شاگردان دایی به دنبال نخستین برد و فرار اهوازی‌ها از خندوانه!
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال فردا (چهارشنبه) با برگزاری ۴ دیدار دیگر پیگیری می‌شود.
شاگردان دایی به دنبال نخستین برد و فرار اهوازی‌ها از خندوانه!
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در حالی فردا (چهارشنبه) با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود که تیم‌ها به دنبال این هستند تا با کسب امتیاز حاشیه امنیتی برای خود ایجاد کنند.

سیاه‌جامگان - راه‌آهن

سیاه‌جامگان پس از شکست یک بر صفر مقابل گسترش فولاد تبریز، رسول خطیبی را دیگر روی نیمکت ندارد. این مربی جوان از این تیم کناره‌گیری کرد تا هدایت سیاه‌جامگان به صورت موقت به سعید رمضانی سپرده شود. نماینده مشهد که از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده است، دوست ندارد از همین ابتدای لیگ امتیازات را از دست دهد تا در اواخر لیگ برای بقا دچار مشکل شود. سیاه‌جامگان در خط دفاعی ضعف دارد و اگر بخواهد با همین روند به میدان برود، باز هم دچار مشکل خواهد شد. بنابراین تنها پاشنه آشیل سیاه‌جامگان خط دفاعی است که کادر فنی این تیم باید راهکاری برای آن پیدا کند.

راه‌آهن اما شرایط متفاوتی با سیاه‌جامگان دارد. راه‌آهن که تا چند روز مانده به آغاز لیگ، طبق رای کمیته استیناف تکلیفش برای حضور در مسابقات مشخص شد، نسبت به اینکه دوران بدنسازی نداشته، نتایج خوبی گرفته و اندوخته خوبی دارد. شاگردان فرهاد کاظمی در بازی گذشته مقابل صبای قم به برتری رسیده‌اند و نیاز دارند برای رفتن به بالای جدول از سد سیاه‌جامگان بگذرند.

تراکتورسازی تبریز - استقلال‌خوزستان

تراکتورسازی هفته گذشته در مشهد مغلوب پدیده خراسان شده و شرایط خیلی خوبی ندارد. شاید به دلیل اینکه ابتدای فصل است، هنوز تراکتورسازی روی غلتک نیفتاده اما مطمئنا هواداران پرشور تراکتورسازی از تیم‌شان توقع بازی‌های خوب را دارند. باوجود اینکه تراکتورسازی با استفاده از سهمیه سرباز، بازیکنان خوبی مثل علی حمودی، شجاع خلیل‌زاده و بختیار رحمانی را در ترکیب خود دارد اما هنوز طرفداران این تیم با این بازیکنان ارتباط برقرار نکرده و به انتقاد از عملکرد آنها پرداخته‌اند. این انتقادات تا جایی پیش رفت که بختیار رحمانی در صفحه شخصی خود پاسخ تندی به آن داد.

تراکتورسازی برای اینکه از این شرایط خارج شود، تلاش می‌کند در زمین خودش از سد تیمی بگذرد که نتایج دور از انتظاری گرفته و تیم دوم جدول است. شاگردان عبدالله ویسی برخلاف تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال اهواز، نتایج خوبی گرفته‌‌اند و برای ادامه این روند در اندیشه کسب امتیاز از تبریز هستند.

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال اهواز

درست است که ذوب‌آهن با ۶ امتیازی که مقابل استقلال و پرسپولیس گرفت، از شرایط بحرانی خارج شد اما ضعف‌های یحیی گل‌‌محمدی در بازی با پرسپولیس مشخص شد و شانس آوردند که بازیکنان پرسپولیس بی‌دقت بودند و گل‌های زیادی دریافت نکردند. ضمن اینکه ذوبی‌ها خوب می‌دانند داوری هفته گذشته خیلی به پیروزی آنها کمک کرد.

نکته مثبت ذوب‌آهن نیمه دوم بازی‌‌ها است. این تیم مقابل حریفانش نشان داده که نیمه اول چندان حرفی برای گفتن ندارد اما در نیمه دوم بازیکنان این تیم بادوندگی زیاد مالکیت بازی را در اختیار می‌گیرند. بازیکنان ذوب‌آهن که صحبت از قهرمانی می‌کنند، دوست ندارند نوار پیروزی‌های‌شان پاره شود و می‌خواهند خودشان را به بالای جدول برسانند. در سوی دیگر، تیمی قرار دارد که نوسان زیادی دارد. سیاوش بختیاری‌زاده سرمربی استقلال اهواز که پس از بازی با استقلال تهران بحث برنامه خندوانه را پیش کشیده و از داوری‌ها انتقاد کرده و گفته بود برخی کارشناسانی که به برنامه نود می‌روند فرقی با برنامه خندوانه ندارند، به تیمی خورده که به لحاظ روحی شرایط خیلی خوبی دارد. این بازی مطمئناً برای آنها سخت خواهد بود.

صبای قم - پدیده خراسان

شاگردان علی دایی هنوز در این فصل به بردی دست پیدا نکرده‌اند و دوست ندارند در زمین خودشان ۳ امتیاز بازی را از دست بدهند. صبایی‌ها در ترکیب خود بازیکنان باتجربه‌ای چون امیرحسین صادقی، محمد قاضی و هاشم بیک‌زاده دارند. در سمت دیگر، شرایط پدیده بهتر از صبا است. آنها هفته گذشته تراکتورسازی را شکست داده‌اند و با روحیه بالا به مصاف شاگردان دایی خواهند رفت. بازیکنان پدیده خوب می‌دانند که در صورت برتری مقابل صبا می‌توانند خودشان را به بالای جدول برسانند و اندوخته خوبی جمع کنند.

به گزارش تسنیم برنامه هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۳ شهریور ۹۴

فولاد خوزستان – پرسپولیس، ساعت ۱۹:۱۵
تیم داوری: یدالله جهانبازی – رضا سخندان- محمدرضا امینی- روح الله شریفی، ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

سایپای البرز – سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹:۱۰
تیم داوری: البرز حاجی پور – رحیم شاهین – جلیل شعرانی – کمیل غلامی، ناظر داوری: عبداله باعزم

ملوان بندرانزلی – گسترش فولاد، ساعت ۱۸:۱۵
تیم داوری: محسن قهرمانی – حسن ظهیری – حسین رحیمی پور – مهدی مرجان زاده، ناظر داوری: مسعود عنایت

چهارشنبه ۴ شهریور ۹۴

تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان، ساعت ۱۸:۱۵
تیم داوری: حمید حاج ملک- تورج عیوض‌محمدی- بابک عباسقلی- هادی حاج عباسی، ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

ذوب آهن اصفهان – استقلال اهواز، ساعت ۱۹:۱۰
تیم داوری: مهدی سیدعلی – بابک داوری – امیر آشور ماهانی – محمدحسین ترابیان- ناظر داوری: جواد تقی پور

صبای قم – پدیده خراسان، ساعت ۱۹:۱۰
تیم داوری: اشکان خورشیدی – مجید ویشگاهی – علی اکبر عظیم پور – جمشید محمدی، ناظر داوری: هدایت ممبینی

سیاه جامگان – راه آهن تهران، ساعت ۱۷:۳۰
تیم داوری: قاسم واحدی – هادی طوسی – عبدالرسول ذورقی – حسن اکرمی، ناظر داوری: علیرضا یزدانی

به گزارش تسنیم، دیدار استقلال - نفت تهران به دلیل حضور نفت در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰ شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
Share/Save/Bookmark