توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27460
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۸
رونق بازار فروش خودروهای کم مصرف
همزمان با زمزمه افزایش قیمت سوخت، تب خرید و فروش خودروهای کم مصرف بالا گرفته است.
به گزارش خط نیوز ، بازار خرید و فروش خودرو این روزها با نزدیک شدن به زمان اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و البته بلاتکلیفی قیمت‌ها همچنان در رکود قرار دارد، البته نوسانات قیمت دلار نیز تأثیرات خود را هر روز بر بازار خودروهای وارداتی می گذارد.

حسینی یکی از فروشندگان اتومبیل در رابطه با تأثیرات زمزمه های افزایش قیمت سوخت در خرید و فروش انواع خودرو به خبرنگار تسنیم می گوید: بازار خودرو هنوز در کسادی قرار دارد و مشتریان منتظر اعلام قیمت های جدید خودرو هستند البته در این مسیر افزایش قیمت سوخت تأثیراتی را بر فروش برخی از خودروها گذاشته است

وی با بیان این که همزمان با افزایش قیمت سوخت تمایل مردم به خرید خودروهای کم مصرف همانند پراید، ال ۹۰، ۲۰۶ بیشتر شده است، گفت: البته افزایش قیمت بیمه نامه شخص ثالث هم تأثیرات خاص خود را بر قیمت خودروها گذاشته است.

نوری دیگر فعال بازار خودرو با اشاره به شگردهای مختلف شرکت های خودروساز برای دریافت مبالغ بیشتر به بهانه افزایش قیمت بیمه نامه شخص ثالث، گفت: شرکت های خودروساز به صورت مستقیم اقدام به افزایش قیمت خودرو نمی کنند بلکه با ارائه برگه های مختلفی به خریداران از آنها درخواست می کنند تا مابه التفاوت نرخ بیمه نامه شخص ثالث را به اضافه برخی از هزینه های جانبی به شرکت پرداخت کنند.

وی افزود: به عنوان نمونه اگر مبلغ مابه التفاوت یک بیمه نامه حدود ۷۰ هزار تومان باشد شرکت در مجموع با اضافه برخی از هزینه ها از مشتری ۱۲۰ هزار تومان دریافت می کند.

نوری ضمن بیان این که به صورت علنی خودروسازان امکان افزایش قیمت محصولات خود را ندارند، گفت: نکته قابل توجه انکه مشتریان در تنظیم قرارداد خرید خودرو از برخی شرکت های خودروساز متعهد می شوند تا مابه التفاوت قیمت روز خودرو را پرداخت کنند اما خودروساز در تأخیر عرضه خودروهای پیش فروش شده جریمه اندکی را به مشتریان پرداخت می کند که به هیچ عنوان قابل مقایسه با پرداخت قیمت روز تحویل خودرو نیست.

امروز در بازار خریدو فروش خودرو پراید ۱۳۲ مدل SLدوگانه سوز ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ مدل SEبا قیمت ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان،پژو پارس سال ۳۶ میلیون تومان و سمند ال ایکس دو گانه سوز ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می گیرد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با قیمت ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس یورو ۴ با قیمت ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.
Share/Save/Bookmark